Nieuwe BMW Brussels-site: Knauf zet er vaart achter

Eén blik op het complex volstaat om het merk te herkennen. De nieuwe site van BMW Brussels is een omvangrijk project met een kostenplaatje van 25 miljoen euro. Kortom, een opdracht op het lijf geschreven van FCM Architects, het Belgische architectenbureau dat door de autofabrikant werd aangewezen, en van Knauf. De bedoeling van de autofabrikant met dit project is duidelijk. Zo legt architect Thierry Martin van FCM ons uit: “Brussel is een van de tien steden ter wereld waar het essentieel is dat het verkooppunt het merk zo goed mogelijk vertegenwoordigt”.

De site van BMW in Evere beslaat een oppervlakte van 28 000 m2, maar in elk hoekje voel je de liefde voor fijne automechanica. De nieuwe Brusselse site werd gebouwd op amper 14 maanden en opende de deuren in juni 2014. Het complex bestaat uit twee nieuwe gebouwen die bedoeld zijn voor de showroom en de dienst-na-verkoop. In het complex bevindt zich ook een parkeerterrein voor testvoertuigen, dat enkel zichtbaar is van binnenuit, en een gerenoveerd industrieel gebouw. Daarin worden de tweedehandswagens ondergebracht, naast de motorshowroom, de voorraad van nieuwe wagens, de ateliers en de opslagplaatsen. Ondanks zijn afmetingen, past BMW Brussels perfect binnen het landschap, hoofdzakelijk omwille van de meer open ruimtes naar buiten toe en een sterke samenwerking met de buurtbewoners. Voor het interieur sloeg afwerkingsbedrijf Jansen Finishings de handen in elkaar met Knauf om dit industrieel gebouw om te toveren tot een commerciële toplocatie.

Terwijl BMW het beste rijplezier biedt, zorgt Knauf voor het meest kwalitatieve materiaal dat voldoet aan de eisen van de autofabrikant. De showroom werd voor een groot deel bekleed met de Horizon Board-gipsplaten van Knauf. De platen beschikken over vier afgeschuinde kanten, waardoor ze heel snel geplaatst kunnen worden. Bovendien kunnen de naden zo nog gemakkelijker worden opgevoegd, met een perfect egaal oppervlak als resultaat. In enkele ruimtes werd het plafond bekleed met geperforeerde platen van SoundDesign Cleaneo van het type Quadrato. Deze zorgen niet enkel voor een uitstekende akoestiek in ruimtes met egale oppervlakken, ze geven het geheel ook een architectonische toets.

Voor de scheidingswanden, vooral belangrijk in de verkoopkantoren, hebben de architecten gebruik gemaakt van panelen uit Acoustifit-glaswol met ECOSE Technology van Knauf Insulation. Thierry Martin: “Wij vonden vooral het gebruiksgemak, het respect voor de commerciële timing en de afwerking zeer belangrijk.” Ook tijdens de werken “hebben we heel wat tijd kunnen uitsparen omdat deze materialen droog geplaatst worden.” Er werd veel aandacht besteed aan detail. Denk maar aan de vrijstaande akoestische eilanden aan het plafond die Knauf speciaal ontworpen heeft. Jansen Finishings heeft hier een visitekaartje afgeleverd. Het is kwaliteitswerk en dat zie je, zowel binnen als buiten!

In samenwerking met Knauf

Meer nieuws van Knauf

Hoogwaardig plafond- en wandsysteem voor showroom luxewagens

In een showroom gaat de aandacht logischerwijs niet naar de ruimte zelf, maar wel naar de product

Knauf lanceert online platform voor gevelbezetter

Als specialist in gevelbezetting en -isolatie investeert Knauf niet alleen in nieuwe producten, m

Knauf EasyFiller 45, onmisbare voegenvuller

Een uitstekende hechting, een groot vulvermogen en een constante afbindtijd.

CeraPoxy werkt keramische tegels duurzaam af

Geen professional of bouwheer die het belang van een goede voeg onderschat.

GRATIS Nieuwsbrief