Knauf werpt zich op markt van fillers

Midden maart brengt Knauf een compleet nieuw assortiment voor het herstellen en afwerken van elk type ondergrond. ‘Repafill’ is een brede reeks van producten in pasta- of poedervorm. Voor Knauf is dit geen stap in een totaal onbekende wereld, maar niettemin een uitbreiding van de activiteit in een nieuw marktsegment. Het assortiment wordt voor de eerste keer voorgesteld op de Knauf Discovery Days.

Het Repafill assortiment omvat maar liefst 50 producten en 88 referenties (verschillende uitvoeringen) voor het herstellen of voorbereiden van elk type ondergrond. Voor elke toepassing is er een passend product in de vorm van poeders, gebruiksklare pasta’s en plamuren voor het vullen van kleine en grote gaten, scheurtjes en naden, het egaliseren van grote oppervlakken, het reinigen van oppervlakken en zelfs het verwijderen van residuen.

Stap naar nieuw marktsegment

Knauf Repafill zal vanaf medio maart bij de bouwmaterialenhandels, decoratie- en verfspeciaalzaken en DHZ-zaken in de rekken staan. Als specialist in gipspleisters en gipsplaten, gevelisolatiesystemen en cementgebonden producten, komt Knauf op een aanverwant, maar ook nieuw terrein.

Juan Miranda, Retail Director Knauf Belux: “We gaan er alles aan doen zowel op vlak van product, ondersteuning van en in het verkooppunt, marketing en merchandising om onze plaats op deze markt dankzij ons volwaardig en innovatief assortiment en een innovatieve aanpak te verdienen.” Knauf zet zelfs een gespecialiseerde logistieke partner in voor deze nieuwe activiteit.

Ook op het vlak van verpakkingen brengt Knauf duidelijkheid voor de consument en retailer: alle producten worden volgens een duidelijk concept gegroepeerd en genummerd. Zo worden gipskarton en –ondergronden gelabeld met de letter A; Cement, beton en metselwerk met de letter B, hout met de letter C en diversen met de letter D. “Dit maakt het voor de consument makkelijk om een product terug te vinden volgens de ondergrond die bewerkt wordt” weten ze bij Knauf. “Bijkomend voordeel is dat de rekken ook makkelijk op orde worden gehouden”.

Zowel op de website (www.repafill.be) als in het verkooppunt (touch screens) zal de consument in 4 eenvoudige clicks meteen het juiste product vinden. Verder hebben alle verpakkingen een QR code die momenteel al leidt naar de technische fiche, de veiligheidsfiche e.d. maar die de mogelijkheid biedt om op termijn veel meer te communiceren met de consument (toepassingsfilmpjes, etc)

Knauf Discovery Days:
Vrijdag 18 en zaterdag 19 maart in Entrepot Weerts Hauts-Sarts (Luik)
Vrijdag 15 en zaterdag 16 april in Brussels Kart Expo (Groot-Bijgaarden)

In samenwerking met Knauf

Meer nieuws van Knauf

Hoogwaardig plafond- en wandsysteem voor showroom luxewagens

In een showroom gaat de aandacht logischerwijs niet naar de ruimte zelf, maar wel naar de product

Knauf lanceert online platform voor gevelbezetter

Als specialist in gevelbezetting en -isolatie investeert Knauf niet alleen in nieuwe producten, m

Knauf EasyFiller 45, onmisbare voegenvuller

Een uitstekende hechting, een groot vulvermogen en een constante afbindtijd.

CeraPoxy werkt keramische tegels duurzaam af

Geen professional of bouwheer die het belang van een goede voeg onderschat.

GRATIS Nieuwsbrief