KNAUF gamma cementpleisters krijgt ‘makeover’

Nieuwe namen, nieuwe verpakkingen, een nieuwe look: het KNAUF gamma cementpleisters krijgt een grondige opmaakbeurt, in lijn met andere productgroepen die de marktleider op de hedendaagse kaart zet. De producten, die nu nog luisteren naar de vertrouwde letter- en cijfercombinaties, krijgen met de namen MiXem en SupraCem een meer eigentijdse klank, maar ook een duidelijkere positionering.

Wonen evolueert, en dus worden ook de bouwproducten bijgestuurd in functie van behoeftes van de Belgische bouwwereld. Laurent Thijs, product manager bij Knauf: “De Knauf cementmortels zijn al decennia een begrip op de werf, voor de vakman en de bouwmaterialenhandelaar. De producten zijn dus zeer goed gekend, maar ze zijn toe aan een nieuw jasje dat duidelijker uitdrukt waarvoor Knauf in deze tijd staat op het vlak van ontwikkeling, verwerking, milieu-inspanningen, enzovoort.”

Zo worden de productfamilies duidelijker op de kaart gezet, met de MiXem basispleisters voor conventionele cementeringen en de hoogwaardige mortels SupraCem voor onder meer gevelisolatiesystemen. Daarbij werd afgestapt van de letter- en cijfercombinaties, wat soms voor verwarring zorgde. Daarnaast brengt een nieuwe vormgeving een duidelijker visueel onderscheid, terwijl de samenstelling van de mortels dezelfde blijft.

Focus op lokale troeven

 

Verder geeft Knauf met de vermelding ‘local quality’ op de voorzijde aan dat het om specialiteiten voor de Belgische markt gaat, die zowel met de werkmethodes van lokale vakmannen rekening houden, als met de type ondergronden waarmee zij geconfronteerd worden in onze contreien. Daarbij is niet enkel de behoefte, maar ook het gebruiksgemak erg belangrijk.

 

Denk maar aan de beperking van stofproductie bij het mengen, een duidelijke vraag van de gebruikers, waarvoor een specifieke samenstelling werd ontwikkeld. Ook werd door de jaren heen de productsamenstelling bijgestuurd om tegemoet te komen aan de vereisten in het kader van certificeringen en technische goedkeuringen”, aldus Laurent Thijs. Tot slot wordt ook de verpakkingsinhoud van 40 of 30 kg gereduceerd tot 25 kg, lichtere zakken die het werk aanzienlijk verlichten.

 

Wat er verandert:

 

 

 

In samenwerking met Knauf

Meer nieuws van Knauf

Knauf EasyFiller 45, onmisbare voegenvuller

Een uitstekende hechting, een groot vulvermogen en een constante afbindtijd.

CeraPoxy werkt keramische tegels duurzaam af

Geen professional of bouwheer die het belang van een goede voeg onderschat.

Knauf Twinfit 034, duurzame oplossing voor hellende daken

Minerale glaswol combineert uitstekende thermische en akoestische isolatie

Zelf een betonplaat gieten

Voor het plaatsen van je tuinhuis, tuinberging, fietsenhok, ...

GRATIS Nieuwsbrief