Batibouw 2016 : De hoofdthema's !

Waarom is een bezoek aan BATIBOUW de moeite? Het antwoord is simpel. Naar de beurs komen is een onontbeerlijke stap in het koopproces van de consument. Ten eerste laat de bezoeker zich omringen door zo’n 12 000 professionelen met kennis van zaken. Het gaat dan niet enkel over de aanwezige exposanten die hun producten tentoonstellen, maar ook architecten – die overigens dit jaar extra aandacht krijgen op de beurs – aannemers, installateurs, advocaten, de banken, immobiliënkantoren en de verschillende Gewesten zijn vertegenwoordigd. Ten tweede wordt de beurs een ervaring doordat de vijf zintuigen worden geprikkeld. Met de hand de kracht van een douchestraal uitproberen, de textuur van bakstenen aanraken, blootvoets over verschillende soorten parket lopen of dromen van een passiefwoning en erover praten met andere liefhebbers – dáárom loont een bezoek aan BATIBOUW.

‘Laat u goed omringen van A tot Z’

Dit eerste thema wil de gidsende rol van de beurs benadrukken. De meeste mensen bezoeken de beurs als bouwers en verbouwers, maar ook professionelen waaronder architecten, installateurs en elektriciens zijn er aanwezig. Voor de exposanten is het belangrijk om zowel particulieren als professionelen op hun stand te ontvangen. Voor advies over hun projecten kunnen de bezoekers terecht bij de exposanten, die hen met raad en daad zullen bijstaan. Ook in het adviespaleis kunnen bezoekers zich laten omringen door experts van de verschillende overheden, financiële instellingen, bouwfederaties, advocaten en architectenverenigingen. BATIBOUW is de grootste beurs voor elk van haar sectoren, van dakafwerking over keukenapparatuur tot tuininrichting. Wie BATIBOUW bezoekt en om welke reden dan ook, het aanbod is uitgebreid en goede raad is nooit veraf.

'Ervaar BATIBOUW met uw vijf zintuigen’

BATIBOUW bezoeken betekent een meerwaarde in het aankoopproces van de consument, die er kunnen kijken, vergelijken, aanraken, uitproberen enzovoort.  Zo wordt BATIBOUW een échte ervaring en een belangrijke stap tussen online research en de actie tot aankoop. Stel: iemand is geïnteresseerd in een nieuwe keuken. Na online een preselectie te maken door gebruikersreviews te lezen, prijzen te vergelijken of zelfs een 3D-tekening te maken, helpt een bezoek aan de beurs om een definitieve beslissing te maken. Op de stand kan de toekomstige gebruiker een enorm aanbod van ongeveer 140 keukens immers live in werking zien – misschien is er zelfs een chef aanwezig die een workshop geeft, waardoor meerdere zintuigen worden geprikkeld. Extra’s als deze maken de knoop doorhakken ongetwijfeld gemakkelijker, waardoor er na een bezoek aan de beurs een keuken kan worden aangekocht. Een bezoek aan BATIBOUW brengt ook een tijdsbesparing met zich mee. Een bezoeker die op zoek is naar een bepaald product of dienst kan op de beurs het aanbod vergelijken onder één dak in plaats van in afzonderlijke showrooms.

In samenwerking met Batibouw

ONTVANG GRATIS DOCUMENTATIE

GRATIS Nieuwsbrief