Oprit en terras in megategels 100 x 100 cm

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van ivandep
Lid vanaf: 05/12/2008
20 berichten

Hoi,

Onze tuinarchitect stelt voor om onze oprit en terras (ong. 170 m²) te leggen met megategels van 1 x1 meter.

Hij stelt hier natuursteen voor. Basalt, blauwsteen, enz...

Ik zag ergens een site Stone & Style. Kunnen die tegels ook gebruikt worden voor oprit? Kent iemand de prijs daarvan?

Wie heeft ook megategels van 100 x 100 cm en wil hiervan foto's tonen?

Alvast bedankt!

Reacties

Pagina's

afbeelding van jacky
Lid vanaf: 10/06/2006
788 berichten
Rapporteer

Je kan een tegelklem gebruiken.

Ik heb ze thuis met de hand geplaatst. (welliswaar een paar extra handen Smile )

afbeelding van twov
Lid vanaf: 29/03/2006
39 berichten
Rapporteer

Misschien vijgen na Pasen in dit topic maar wij hebben de megasmooth grey velvet een maand geleden laten leggen en zijn ABSOLUUT NIET tevreden over deze steen. Er staan al ongelooflijk veel krassen op, en het zijn niet zomaar oppervlakkige krasjes maar diepe krassen. Volgens ons kan dit product onmogelijk in deze staat van fabriek komen. Indien wel is er bij de producent iets misgegaan ofwel zijn ze door de plaatser al zo beschadigd maar de producent en de (erkende) plaatser hebben na een klacht van ons "in onderling overleg" beslist dat deze krassen "heel normaal" zijn. We hebben aangedrongen dat producent zelf ter plaatse komt kijken maar zij achten de foto's voldoende bewijs te zijn om tot dit besluit te komen. Het feit alleen al dat producent en erkende plaatser, de 2 partijen die volgens ons mogelijks in de fout zijn gegaan, dit samen hebben besproken zonder vertegenwoordiging van ons erbij (hoewel ik had gevraagd bij dit gesprek betrokken te worden) vind ik gewoon al totaal bij de haren gegrepen: waar is de onpartijdigheid en onafhankelijkheid? Nee, je denkt dat je veiliger zit als je met erkende plaasters werkt, maar uiteindelijk sta je even zwak en machteloos wanneer er iets fout loopt...

afbeelding van Roox
Lid vanaf: 26/05/2014
3 berichten
Rapporteer

dennisschmitz;1620930 wrote:
Wij hebben vandaag de helft van onze 52 tegels geplaatst, met 3 man.

Klaar is het dus nog niet, maar het is ook een ZWAAR werkje.

Zal morgen enkele foto's plaatsen.

In onze vorige woning hebben wij ze ook gehad en ze werden in de winter een beetje groen (zoals de meeste terrassen) maar bij de eerste voorjaarszon was dat altijd direct verdwenen.

Het blijft een mooi strak terras en er zijn ook weinig voegen waar onkruid tussen komt. We gaan de voegjes nu opvullen met een 1-3 mm basalt split/inveegsplit dat past dan qua kleur ook mooi bij onze carbon carreau tegels.

Heb je de inveegsplit al liggen? Ik heb ook de megategel carreau carbon gelegd en zou het resultaat heel graag zien.

afbeelding van dafke_307
Lid vanaf: 18/04/2009
196 berichten
Rapporteer

twov schreef:

Misschien vijgen na Pasen in dit topic maar wij hebben de megasmooth grey velvet een maand geleden laten leggen en zijn ABSOLUUT NIET tevreden over deze steen. Er staan al ongelooflijk veel krassen op, en het zijn niet zomaar oppervlakkige krasjes maar diepe krassen. Volgens ons kan dit product onmogelijk in deze staat van fabriek komen. Indien wel is er bij de producent iets misgegaan ofwel zijn ze door de plaatser al zo beschadigd maar de producent en de (erkende) plaatser hebben na een klacht van ons "in onderling overleg" beslist dat deze krassen "heel normaal" zijn. We hebben aangedrongen dat producent zelf ter plaatse komt kijken maar zij achten de foto's voldoende bewijs te zijn om tot dit besluit te komen. Het feit alleen al dat producent en erkende plaatser, de 2 partijen die volgens ons mogelijks in de fout zijn gegaan, dit samen hebben besproken zonder vertegenwoordiging van ons erbij (hoewel ik had gevraagd bij dit gesprek betrokken te worden) vind ik gewoon al totaal bij de haren gegrepen: waar is de onpartijdigheid en onafhankelijkheid? Nee, je denkt dat je veiliger zit als je met erkende plaasters werkt, maar uiteindelijk sta je even zwak en machteloos wanneer er iets fout loopt...

Al even geleden maar heb je hier foto's van? Wat is er uiteindelijk uit de bus gekomen? Wie was de plaatser?(mag prive). Wij hebben ook juist een offerte aangevraagd voor de megasmooth grey velvet...

afbeelding van Wim1989
Lid vanaf: 13/09/2016
6 berichten
Rapporteer

Intussen liggen de tegels al enkele jaren, nog steeds tevreden van kleur & krasbestendigheid?

afbeelding van Onsdroomhuis2019
Lid vanaf: 03/06/2019
60 berichten
Rapporteer

Wij zijn ook geïnteresseerd in een grote tegel.
Welk merk kunnen jullie vandaag de dag aanraden?
Plaatsers in West-Vlaanderen?

Alvast bedankt!

Onsdroomhuis2019

afbeelding van Onsdroomhuis2019
Lid vanaf: 03/06/2019
60 berichten
Rapporteer

dennisschmitz schreef:

Hierbij enkele foto's. Het verschil in kleur tussen de tegels is het effect van 1 week zon en en beetje regen. Tegels zijn namelijk op bestelling gemaakt en zijn allemaal uit 1 levering. Het zonlicht heeft dus wel een effect op de donkere kleur. Maar dit wisten we van onze vorige woning. Het terras op de foto is nog niet klaar. We hebben twee keer 1 dag gewerkt met 1 keer 25 tegels en 1 keer 22 tegels.

Nog eens dit topic oprakelen Smile

Ondertussen hebben we al plaatsers gevonden en wachten op de tweede offerte. 

Na enkele positieve en enkele negatieve ervaringen vraag ik me af of dennisschmitz en Woumen nog altijd tevreden zijn van de megategel Carreau? Hier vind ik ze alvast heeel mooi!

Onsdroomhuis2019

Pagina's