Oprit en terras in megategels 100 x 100 cm

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van ivandep
Lid vanaf: 05/12/2008
20 berichten

Hoi,

Onze tuinarchitect stelt voor om onze oprit en terras (ong. 170 m²) te leggen met megategels van 1 x1 meter.

Hij stelt hier natuursteen voor. Basalt, blauwsteen, enz...

Ik zag ergens een site Stone & Style. Kunnen die tegels ook gebruikt worden voor oprit? Kent iemand de prijs daarvan?

Wie heeft ook megategels van 100 x 100 cm en wil hiervan foto's tonen?

Alvast bedankt!

Reacties

afbeelding van jurgenvandemoortele
Lid vanaf: 17/09/2009
7 berichten
Rapporteer

geachte, u kan natuurlijk ook tegels in blauwe hardsteen nemen, momenteel bestaat er montal , deze is een vietnamese en is relatief goedkoop. eveneens kunnen we ook platen arduin verzagen naar tegels

afbeelding van Gregory
Lid vanaf: 20/05/2006
574 berichten
Rapporteer

Bestaan er dan geen producten die je op de megategels kunt aanbrengen zodat ze minder snel vuil worden?

afbeelding van Raf Van Laere
Lid vanaf: 12/03/2006
1385 berichten
Rapporteer

Ik ben ook van plan om met megategel te werken voor terrassen maar lees hier blijkbaar niet zo'n positieve dingen hieromtrent. Wat me wel opvalt, is dat hier enkel sprake is van het type Rockstone.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de 'carreau' reeks. Iemand daar al enige ervaring mee?!

Alvast bedankt!

afbeelding van DHZ-er
2298 berichten
Rapporteer

Raf Van Laere wrote:
Ik ben ook van plan om met megategel te werken voor terrassen maar lees hier blijkbaar niet zo'n positieve dingen hieromtrent. Wat me wel opvalt, is dat hier enkel sprake is van het type Rockstone.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de 'carreau' reeks. Iemand daar al enige ervaring mee?!

Alvast bedankt!

Ik heb de carreau's hier al een jaar op mijn dakterras liggen.

Ben er content van, na de winter idd wat groenaanslag, maar met één behandeling was dit na enkele dagen weer weg hoor.

1385 berichten
Rapporteer

Dat is al een geruststelling Smile

Met wat behandel je dit dan? Zie je er makkelijk vuil op?

Welke kleur heb je liggen? Toevallig foto's van?

Thx!

afbeelding van DHZ-er
2298 berichten
Rapporteer

Raf Van Laere wrote:
Dat is al een geruststelling Smile

Met wat behandel je dit dan? Zie je er makkelijk vuil op?

Welke kleur heb je liggen? Toevallig foto's van?

Thx!

enkele foto's: http://foto.zita.be/5684264178

tegels zijn in kleur arduin, vuil zie je er niet veel op, of 't moest van voorbijkomende vogeld zijn Wink

Om de zoveel tijd schuren we het terras eens met een sopje.

Ik heb de tegels besproeid met een produkt om groenaanslag te verwijderen, merk schiet me niet te binnen...

Die éne lichtere tegel is diegene die bovenaan het pak zat, heeft nogal lang op de oprit gestaan voor de plaatsing, ondertussen is er geen kleurverschil meer op de tegels.

1385 berichten
Rapporteer

Ziet er in elk geval mooi uit! Ik zal wellicht ook voor arduinkleur gaan.

Jouw 'Carreau' is blijkbaar wat gekorreld, wat grover van structuur of zie ik dit fout op de foto?

Ik dacht altijd dat carreau, het gladde type was en de rockstone, de korrelstructuur.

afbeelding van DHZ-er
2298 berichten
Rapporteer

Raf Van Laere wrote:
Ziet er in elk geval mooi uit! Ik zal wellicht ook voor arduinkleur gaan.

Jouw 'Carreau' is blijkbaar wat gekorreld, wat grover van structuur of zie ik dit fout op de foto?

Ik dacht altijd dat carreau, het gladde type was en de rockstone, de korrelstructuur.

Die zijn vrij glad zenne, al is't natuurlijk niet zoals gepolierde beton.

Aan de randen idd net iets korreliger.

1385 berichten
Rapporteer

Allez heb de knoop doorgehakt. Het wordt dus de carreau 100x100 (arduin) in combinatie van anthraciet klinkers (33x11) en (14x14).

Ben benieuwd naar het resultaat Smile

afbeelding van charles
Lid vanaf: 11/03/2006
1908 berichten
Rapporteer

Bij ons ligt ook de carreau arduin megategel sedert een paar weken. Voorlopig ontbreekt nog wel 1 tegel (was gebroken). Tot nu toe zijn we er tevreden van.

afbeelding van ludentin
Lid vanaf: 19/06/2009
205 berichten
Rapporteer

Charles en Raf, kunnen jullie ons hiervan al foto's laten zien? Hoe verliep de plaatsing?

1385 berichten
Rapporteer

Hier is het nog niet geplaatst, zal iets voor heel binnenkort worden.

afbeelding van Woumen
Lid vanaf: 24/08/2009
835 berichten
Rapporteer

Quote:
Hoi,

Onze tuinarchitect stelt voor om onze oprit en terras (ong. 170 m²) te leggen met megategels van 1 x1 meter.

Hij stelt hier natuursteen voor. Basalt, blauwsteen, enz...

Ik zag ergens een site Stone & Style. Kunnen die tegels ook gebruikt worden voor oprit? Kent iemand de prijs daarvan?

Wie heeft ook megategels van 100 x 100 cm en wil hiervan foto's tonen?

Alvast bedankt!

Hallo,

Wij hebben onze oprit en terras laten aanleggen met megategels van stone & style type carraue kleur arduin. De tegels liggen er sinds gisteren en we zijn zeer tevreden van het resultaat. De oprit zijn tegels van 8cm dikte en het terras en pad naar de voordeur van 6cm. Wij hebben dit gecombineerd met nidagravel, bv. ons pad naar de voordeur hebben we steeds 20cm rond iedere tegel vrij gelaten en dan opgevuld met nidagravel wat een heel mooi effekt heeft, we hebben siergrind in niagara bleu genomen wat heel goed past. Het is inderdaat wel duurder dan simpele betonklinkers maar het legt wel rapper dan klinkers. En wat het mos betreft is dit niet anders dan een andere klinker of tegel, vrienden van ons hebben de tegels al 5 jaar liggen en gewoon jaarlijks na de winter eens afkuisen met een sopje en ze zien er nog steeds als nieuw uit. Ik plaats straks de foto's dan kan je het resultaat zelf eens beoordelen.

grtz

afbeelding van dennisschmitz
Lid vanaf: 30/05/2008
1464 berichten
Rapporteer

Woumen wrote:

Wij hebben onze oprit en terras laten aanleggen met megategels van stone & style type carraue kleur arduin.

grtz

Ben ik ook wel benieuwd naar... en wat kosten deze per stuk/m2 op internet kom ik prijzen tegen van ± 35 euro

afbeelding van Woumen
Lid vanaf: 24/08/2009
835 berichten
Rapporteer

Quote:
Woumen wrote:

Wij hebben onze oprit en terras laten aanleggen met megategels van stone & style type carraue kleur arduin.

grtz

Ben ik ook wel benieuwd naar... en wat kosten deze per stuk/m2 op internet kom ik prijzen tegen van ± 35 euro

Die van 6cm dikte komen op 32euro en die van 8cm dik op 36euro+ 20euro de m² bij voor plaatsing en stabiel van 20cm dikte. En de nidagravelplaten, siergrind, stabiel van 20cm dikte+ plaatsing kwam op 43euro.

Weet er iemand hoe je hier foto's kan oploaden want dit lukt me precies niet