• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bosch/Junkers ketel met CW100&CR100 thermostaat of CW400

Lid geworden
14 okt 2014
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste

In navolging van onze verbouwing gaan we ook de technieken vervangen. Hierbij zouden we werken met een zelfbouwfirma.
Ik heb nu bij verschillende firma's prijs gevraagd.
I.v.m. de verwarming heb ik van 1 bedrijf een Bosch/junkers ketel aangeboden gekregen met als thermostaat CW400.
Een andere firma bied ons diezelfde ketel aan maar met 2 thermostaten CW100 & CR100.
Wij zitten met gescheiden verwarming voor gelijkvloers(vloerverwarming) en 1 ste verdiep (radiatoren). 

De eerste firma beweert nu dat het niet zo gaan met 2 thermostaten. Maar we zijn meer geneigd om met de 2de firma samen te werken.
Wat is jullie oordeel hierover. Is dit mogelijk, of probeer ik nog te vragen om ook te switchen naar CW400 ?

Alvast bedankt
 
Lid geworden
20 mrt 2010
Berichten
1.292
Waarderingsscore
7
Punten
0
CW400 is mogelijk met meerdere thermostaten . Deze is dan altijd master , rest is slave . Voordeel van deze is dat je meerdere mogelijkheden hebt qua instelmogelijkheden vergeleken met de andere .
Ik zou altijd voor deze gaan samen met andere slave-thermostaat . Slechts 1 CW400 mogelijk per installatie...
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Als firma 2 een CW100+CR100 aanbiedt dan neem ik aan dat ze weten wat ze doen en dat die combinatie zal werken? Zoniet is het aan hun om achteraf zonder meerkost een werkende oplossing te voorzien.

Hier werd destijds een CW400 + CW100 (of CR100, ik weet het niet meer) aangeboden voor 2 stooklijnen door een zelfbouwfirma. Ik heb het bij enkel de CW400 gehouden, de VVW gaat op de WAR en dat werkt perfect. 2 thermostaten zijn in feite dus niet nodig.
 
Lid geworden
20 mrt 2010
Berichten
1.292
Waarderingsscore
7
Punten
0
... wel als je ruimeinvloed wil activeren
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Ik heb hier (een wat oudere) installatie van Junkers.

Ook met 2 thermostaten.

De reden daarvoor is: ik heb enerzijds vvw en anderzijds radiatoren.

De radiatoren laat ik niet 24/24 aan staan want ik heb amper isolatie.

 

Ik heb wegens de twee verschillende types verwarming dus ook een hydraulische module met twee pompgroepen (1 gemengde voor vvw, 1 ongemengde voor rad). Deze hebben dus elk hun thermostaat/sturing.

In mijn geval nog de FW200 (met WAR voor de vvw) en de FB100. deze laatste staat in de badkamer met een programma dat 's ochtends en 's avonds een uurtje bijverwarmt.

 

Hebben alle aanbieders een pompmodule met evenwichtsfles aangeboden?
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
@Lammy: Bosch heeft toch ook zo'n slimme thermostaat tegenwoordig, waaraan je draadloos thermostaatkranen voor individuele radiatoren kan hangen, niet? Werkt dat ook samen met vvw? en heb je dan pompgroepen nodig?  Of is dat puur voor radiatoren?
 
Lid geworden
20 mrt 2010
Berichten
1.292
Waarderingsscore
7
Punten
0
@DIY ... de CT200 kan enkel gebruikt worden voor 1 CV-kring met warm water ( doorstromer of boiler ) zonder uitbreidingsmodules ... dus niet mogelijk met 2 pompgroepen . Wel de MBLan-module mogelijk om alles vanop afstand te bedienen
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Cw100 en cr100 kan niet in uw situatie. Laatst zelf ook aangekocht voor een klant en na contact met de technischedienst van Bosch de cw400 en cr100 moeten combineren.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan