Tevreden van je waterontharder?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Peggy_verstraeten
Lid vanaf: 23/08/2006
887 berichten

Na drie dagen batibouw heb ik het wel gehad.
Alles wat beslist moest worden is beslist en aangekocht, enkel wat waterontharders aangaat zie ik het bos door de bomen niet meer.
Heb geen flauw idee meer wat te nemen en waarom ...

Wat hebben jullie genomen?
Tevreden van?
Kraantjeswater nog drinkbaar op zich of omgekeerde osmose nodig?
Bedankt,

Twintec (Aquacare)
2% (6 stemmen)
M²minimax (Aquasell)
6% (17 stemmen)
Bayard domestica/prestige of ROcrystal clear
6% (17 stemmen)
SensorSoft (Aqua-Clean)
3% (7 stemmen)
Calex (Ecowaters)
4% (12 stemmen)
KaltecSoft (Honnywell)
1% (4 stemmen)
eentje van Watergenius
4% (11 stemmen)
nog een andere
14% (37 stemmen)
geen omdat ik er zelf ook nog niet uit ben
33% (90 stemmen)
geen omdat ik er geen nodig heb/ wil.
26% (71 stemmen)
Totaal aantal stemmen: 272

Reacties

afbeelding van knight-rider
Lid vanaf: 29/04/2007
167 berichten
Rapporteer

Donny schreef:

Wij beginnen nu na 8 jaar wel wat effecten te zien van ons water... ons verbruik met 5 personen zit rond de 100 cuub. Ik heb 4 voorstellen gekregen voor een ontharder, de goedkoopste die me meest heeft kunnen overtuigen is de minimax. 

Onze oorspronkelijke installateur had een voorstel van een BWT aqa casa bio 75 gedaan, aan 2600€ excl btw

Mijn nieuwe onderhoudspartner voor sanitair stelt een Wellness Water 2000 van Watergenius voor à 1850€

Ecowater is langsgeweest en stelt de refiner Boost incl drinkwatersysteem voor à 2080€

Minimax is hier geweest en had een goede uitleg en compact toestel met 2 tanken dat dus constant zacht water zou leveren... dit à 1620€ 

Ik neig persoonlijk naar die laatste, dat is ook de compactste... maar vraag me af of een duurdere zoveel beter is? 

Wie weet er meer? 

Aquacare Kinetico heeft hetzelfde systeem als Minimax, maar dan onder een andere naam.

afbeelding van Aquaman
Lid vanaf: 15/08/2010
1597 berichten
Rapporteer

knight-rider schreef:

Aquacare Kinetico heeft hetzelfde systeem als Minimax, maar dan onder een andere naam.

Beste Knight-rider,

dit klopt niet helemaal!

Het systeem van AquaCare (Kinetico) is een Amarikaans hydraulisch volumetrisch aangedreven simplex- of duplex-systeem. Hier wordt de hardheid ingesteld volgens een ingebouwde hardheidsschijf.
De MiniMax komt uit een Engelse fabriek, wordt enkel als duplex-systeem geleverd en werkt eveneens volumetrisch doch met enkel een vooraf ingebouwde en afgestelde waterhardheidsinstelling.

Een verschil tussen beide types is vooral het regenereren. Lees mijn bevindingen uit 2010 hierover eens na.

Met vriendelijke groeten,
Aquaman

afbeelding van knight-rider
Lid vanaf: 29/04/2007
167 berichten
Rapporteer

Blijkbaar heeft Aquacare ondertussen al andere toestellen en verkopen ze de TwinTec niet meer?
Die TwinTec is toch effectief hetzelfde toestel als dat van MiniMax.

Wij hebben hier zo een TwinTec van Aquacare en zijn daar nog altijd heel tevreden van.

Wat me wel opvalt, die Minimax kost nu meer dan 1600 euro, de TwinTec hebben wij toen 1200 euro betaald.

afbeelding van Aquaman
Lid vanaf: 15/08/2010
1597 berichten
Rapporteer

knight-rider schreef:

Blijkbaar heeft Aquacare ondertussen al andere toestellen en verkopen ze de TwinTec niet meer?
Die TwinTec is toch effectief hetzelfde toestel als dat van MiniMax.

Wij hebben hier zo een TwinTec van Aquacare en zijn daar nog altijd heel tevreden van.

Wat me wel opvalt, die Minimax kost nu meer dan 1600 euro, de TwinTec hebben wij toen 1200 euro betaald.

Beste knight-rider,

de TwinTec en de MiniMax komen inderdaad uit dezelfde fabriek in Groot-Brittanïe.
AquaCare verdeelt de TwinTec echter al niet meer sinds 2010!

Met vriendelijke groeten,
Aquaman