sanitaire afvoeren: hoe aansluiten op buis van 110mm?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van benny&lies
Lid vanaf: 11/06/2006
566 berichten

Dit weekend vol goeie moed begonnen aan het leggen van afvoeren (eerst allemaal in elkaar steken/op lengte maken, nog niet lijmen) maar bij het aansluiten op de buis die uit de plateau komt loopt het mis.

Bij ons komen er dus overal buizen van diameter 110mm uit de grond, maar de verloopstukken die ik heb (vb 2x40 --> 110) passen daar niet op.

De verloopstukken hebben als buitendiameter 110mm en die buizen die uit de grond komen hebben net dezelfde diameter.

Bestaan er verloopstukken met buitendiameter 104mm? Of lossen jullie dat anders op? Enige andere mogelijkheid die ik nog zie is die buis die uit de plateau komt lostrokken (uit zijn gemofte bocht) en daar zou dat verloopstuk dan wel in passen.

Ik zou ook gewoon een mof kunnen plaatsen op die buis en mijn verloofstuk dan in die mof plaatsen maar dan kom ik veel te hoog uit.

Reacties

afbeelding van pauljacops
Lid vanaf: 12/02/2007
118 berichten
Rapporteer

Je moet gewoon met moffen werken. Ik weet niet de juiste maten maar ik schat +- 10cm voor mof 110. Die schuift 4.5 cm over buis en langs andere kant schuift uw verloopstuk 4.5 cm in de mof. Dan kom je +- 1 cm hoger.

566 berichten
Rapporteer

Maar dan moet ik die buis die uit de grond komt er eerst uittrekken en korter afzagen? Want als ik ze gelijk met de plateau zou afzagen kom ik toch een 5-tal cm hoger uit?

118 berichten
Rapporteer

Je moet zeker uw buis 5 cm boven de beton laten uitkomen zodat buis volledig in mof kan schuiven. Maar ik denk dat je uw vloer nog helemaal moet afwerken. Want als je de mogelijkheid hebt best zien dat je uw mof niet mee in chape steekt (ivm lekken en bereikbaarheid later.) Dus het beste is uwe nulpas uitzetten + 5 a 6 cm en dat is de lengte dat je buis moet zijn. Daar mof op zetten en dan verder werken.

566 berichten
Rapporteer

pauljacops wrote:
Je moet zeker uw buis 5 cm boven de beton laten uitkomen zodat buis volledig in mof kan schuiven. Maar ik denk dat je uw vloer nog helemaal moet afwerken. Want als je de mogelijkheid hebt best zien dat je uw mof niet mee in chape steekt (ivm lekken en bereikbaarheid later.) Dus het beste is uwe nulpas uitzetten + 5 a 6 cm en dat is de lengte dat je buis moet zijn. Daar mof op zetten en dan verder werken.

Ik dacht alles onder de chape te steken :? ?

118 berichten
Rapporteer

Dan is het te hopen dat je uwe rubber niet beschadigd. Maar het kan zijn dat er andere hier er geen probleem in zien om zo te werken.

566 berichten
Rapporteer

pauljacops wrote:
Dan is het te hopen dat je uwe rubber niet beschadigd. Maar het kan zijn dat er andere hier er geen probleem in zien om zo te werken.

Voor later is het misschien wel beter, maar nadeel is dat je alles ziet lopen.

118 berichten
Rapporteer

Ja het hangt natuurlijk van de plaats af dat je moet aansluiten. Heb ook lijmverbindingen in chape zitten maar als je kan zoveel mogelijk vermijden.

afbeelding van Fog
Lid vanaf: 13/03/2006
277 berichten
Rapporteer

Bestaan er ook geen verloopstukken met diameter 100?

afbeelding van leuvenaar
Lid vanaf: 26/05/2006
136 berichten
Rapporteer

pauljacops wrote:

Wel je kan dus ook met minder dan 5 cm werken,

er bestaan immers tegenwoordig moffen met langs 1 kant een manelijk uiteinde en langs de andere kant een vrouwelijk.

Ik heb deze moeten gebruiken omdat mijn buis juist boven de vloerplaat stopte.

afbeelding van Lowieke
Lid vanaf: 04/11/2006
233 berichten
Rapporteer

Ik heb mijn buis warm gemaakt met een gasbranderke en de verloopstukken er dan ingepast. Daarna kunt je die er mooi terug uithalen, liijm aandoen en tis gefixed...

mvg,

Lowieke

afbeelding van bwkb
Lid vanaf: 13/03/2006
994 berichten
Rapporteer

vraag eens bij je sanitairhandel naar reparatiemoffen, die schuif je gewoon in je buis (mag afgezaagd zijn tot tegen beton) en daarin kan je dan weer verder met reductiemoffen...

afbeelding van almelain
Lid vanaf: 07/07/2006
2072 berichten
Rapporteer

Lowieke wrote:
Ik heb mijn buis warm gemaakt met een gasbranderke en de verloopstukken er dan ingepast. Daarna kunt je die er mooi terug uithalen, liijm aandoen en tis gefixed...

mvg,

Lowieke

idemdito

566 berichten
Rapporteer

Ben eens bij Deschacht langs geweest en ze hebben ook andere koppelstukken (buitendiameter 103mm, past in een buis van 110mm).

Nu nog in elkaar steken Biggrin

afbeelding van Loco
Lid vanaf: 22/01/2007
63 berichten
Rapporteer

Er zijn in de handel verloopstukken die je in een afgezaagde buis van 110mm steekt met een dichting en in dit verloopstuk past een buis van 90mm ook met rubber dichting.

afbeelding van RafC
Lid vanaf: 31/01/2012
152 berichten
Rapporteer

Beste 

De bedoeling is dat de 110 mm buis blijft verderlopen tot boven . 

Ik heb gezien dat er een overschuifmof is gebruikt geweest . 

Is zo een overschuifmof mits goede plaatsing 200 percent waterdicht ?

Alvast bedankt :)