Prijsofferte voor regenwaterput 7500L

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van bjohan
Lid vanaf: 09/06/2010
158 berichten

Wij hebben een offerte gekregen voor het plaatsen van een regenwaterput van 7500L
De put en plaatsing zou op 1100euro komen excl. BTW.

Is dit een redelijke prijs voor die werken want ik heb er geen enkel idee van. Ik had wel al eens gehoord dat een regenwaterput van 5000L ongeveer 650euro kost.

Reacties

afbeelding van recum
Lid vanaf: 10/03/2010
87 berichten
Rapporteer

bakker wrote:
bij mijn aannemer betaal ik 1160€ voor één van 10.000l geplaatst

grts

en van waar ben je ergens...?

afbeelding van SamenDoenWeHetBeter!
Lid vanaf: 17/05/2009
37 berichten
Rapporteer

Inderdaad veel te duur!

Zelf naar een bouwgroothandel gestapt die waterputten staan heeft. 350 euro (excl. btw) voor een betonnen waterput van 5000 l. met deksel en mét gratis levering! Een andere bouwgroothandel vroeg 450 euro en bijkomend 50 euro levering.

Even rondkijken in je buurt wie een kraan heeft (sommige landbouwers hebben dit). Meer dan 100 euro hoeft dat niet te kosten voor nog geen uurtje werk. Graven en erin zetten.

Laat je alles via een aannemer doen, tja... dan kost het je steeds meer (normaal verwacht je daar dan ook iets voor terug: stiptheid van afspraken, service achteraf, netheid op de werf, geen beschadigingen allerlei, eerlijke prijzen, garantie). Helaas is ook dit alles geen zekerheid.

tip: over elke prijs kan je onderhandelen... ook bij een bouwgroothandel.

afbeelding van Joaquim
Lid vanaf: 01/11/2008
654 berichten
Rapporteer

SamenDoenWeHetBeter! wrote:
Inderdaad veel te duur!

Zelf naar een bouwgroothandel gestapt die waterputten staan heeft. 350 euro (excl. btw) voor een betonnen waterput van 5000 l. met deksel en mét gratis levering! Een andere bouwgroothandel vroeg 450 euro en bijkomend 50 euro levering.

Even rondkijken in je buurt wie een kraan heeft (sommige landbouwers hebben dit). Meer dan 100 euro hoeft dat niet te kosten voor nog geen uurtje werk. Graven en erin zetten.

tip: over elke prijs kan je onderhandelen... ook bij een bouwgroothandel.

Tot en met 5000 liter is het inderdaad redelijk goedkoop, maar erboven moet je denken dat de meeste kranen van den boer achter den hoek deze niet meer kunnen op pakken. En moet er dus een iets groter model rupskraan komen. Wat natuurlijk wat kosten mee brengt, aan en afvoer kraan onder andere.

afbeelding van woggywogg
Lid vanaf: 21/12/2010
6 berichten
Rapporteer

veel rare antwoorden hier allemaal.

precies of het allemaal niks meer kost...

weten jullie wel waar je over spreekt?

ik zal u zeggen wat wij hebben betaald voor onze regenwaterput + zinkput + alle bijhorende materialen en pomp. Gaan luisteren bij 5 verschillende zaken / bouwhandels en dit was HET goedkoopste alles in!

regenwaterput 10.000L met grote filter in en 2 terugslagkleppen, stille toevoer ,grofvuil+kleinvuilfilter (ja 3 filters!!!) etc... (is een voorgemaakte volledige klaargemaakte put) met een versterkt deksel voor in de oprit. : 1350 euro.( http://www.wijckmans.be/optima.htm )

infiltratieput met versterkt deksel voor in oprit. : 380 euro

pomp DAB jetinox 250 euro.

alle bevestigingen, koppelstukken , alpex, collectoren voor verdeling water-drinkwater , socarex 12 meter dubbelwandig etc...: ongeveer 200 euro.

plaatsen van putten en afvoer van grond door grondwerker : 590 euro.

dus alles bij elkaar heeft dit grapje verplicht door de staat ons ongeveer 2800 euro gekost...

denk eraan dat als je een betonnen put koopt dat er in de meeste gevallen nog NIKS in zit... en die filters zijn verdomd duur!

groetjes

wij zijn van limburg

afbeelding van K.B.
Lid vanaf: 19/02/2009
11832 berichten
Rapporteer

Ik heb 617 euro betaald voor mijn 10.000 l put + 45 euro aan wachttijd om hem te lossen in het in der haast gegraven gat. (aan bouwhandel)

Kraanwerk/werkuren was 220 euro voor steken van deze put + afvoeren van 4 VW grond + septishe put steken + filterput steken + fundering maken voor een gemetselde paal + ophalen beton naar de centrale een 3 tal km verder.

Die beton (112,5 €) en de afvoer van de grond (400€) was wel nog afzonderlijk ... dat zat er dus (jammer genoeg :mrgreen: ) niet in.

k.b.

afbeelding van macfall
Lid vanaf: 13/12/2008
6418 berichten
Rapporteer

woggywogg wrote:
veel rare antwoorden hier allemaal.

precies of het allemaal niks meer kost...

weten jullie wel waar je over spreekt?

ja hallo

tis een bouwforum :shock: :shock: :shock:

afbeelding van Anonymous
Lid vanaf: 01/01/1970
16979 berichten
Rapporteer

Hoe komt iedereen allemaal aan die prijzen :?:

Ik heb nog geen 1000€ betaald voor 2 van 10.000L

Btw en plaatsing in.

afbeelding van K.B.
11832 berichten
Rapporteer

Subwoofer wrote:

Btw en plaatsing in.

Hoe kom jij aan jouw prijzen ... na uw post zal niemand nog willen weten aan wie ik mijn geld heb gegeven .. :mrgreen: ...

k.b.

afbeelding van macfall
Lid vanaf: 13/12/2008
6418 berichten
Rapporteer

de mijne kostte 600€ ex BTW voor 7500L, plaatsing in de reeds gegraven put, vrachtwagen kon er makkelijk bij.

afbeelding van layho
Lid vanaf: 15/03/2007
485 berichten
Rapporteer

Subwoofer wrote:

Btw en plaatsing in.

Dit is geen markt conforme prijs. Als iemand je 2 putten van 10.000liter + plaatsing verkoopt en dat voor nog geen 1000 Euro dan verkoop je onder de kostprijs (en was dat niet onwettig in belgie?)

My 2 cents...

afbeelding van chime
Lid vanaf: 10/04/2007
11588 berichten
Rapporteer

layho wrote:
Subwoofer wrote:

Btw en plaatsing in.

Dit is geen markt conforme prijs. Als iemand je 2 putten van 10.000liter + plaatsing verkoopt en dat voor nog geen 1000 Euro dan verkoop je onder de kostprijs (en was dat niet onwettig in belgie?)

My 2 cents...

Hangt ervan af hé.

Als de firma die putten zelf maakt kan het best zijn dat de prijs zo goedkoop is.

Plaatsing moet ook niet duur zijn als de grondwerker reeds ter plaatse is voor andere werken. Dan is het bij wijze van spreken gewoon de kosten voor 1 uurke extra werk.

afbeelding van K.B.
11832 berichten
Rapporteer

chime wrote:
layho wrote:
Subwoofer wrote:

Btw en plaatsing in.

My 2 cents...

Hangt ervan af hé.

Als de firma die putten zelf maakt kan het best zijn dat de prijs zo goedkoop is.

Plaatsing moet ook niet duur zijn als de grondwerker reeds ter plaatse is voor andere werken. Dan is het bij wijze van spreken gewoon de kosten voor 1 uurke extra werk.

En als je dan in hetzelfde dorp woont als de fabrikant ...

U moet tellen dat mijn 10.000 l put ongeveer 5000 kg woog ... dus zal de kost om deze put te maken aan betoncentraleprijzen ongeveer 200 euro zijn ...

Al de rest zijn "winsten" ....

Dus eigenlijk kan alles ....

k.b.

afbeelding van Anonymous
Lid vanaf: 01/01/1970
16979 berichten
Rapporteer

Putten maken ze zelf en dicht bij onze deur, baas is zelf putten komen steken met de crisis...

Dat zal de prijs misschien wel gedrukt hebben, maar zoveel denk ik nu ook weer niet als ik die prijzen hier lees...

Pagina's