• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

WILO FMC304 doet niks (behalve warm worden)

Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb mij 1.5jaar geleden een WILO FMC304 regenwaterpomp gekocht. Bij installatie deed ie het prima, maar dan heeft ze (door verbouwingen) een dik jaar stil gestaan.



Ik wou ze nu onlangs weer in gang steken, maar ze doet niks. Als ik ze opgiet blijft het water staan, ze pruttelt niet, ik hoor geen luchtbellen en er komt ook niks van water uit de persleiding.

Ik heb de zuig- en persleiding dan gedemonteerd. Als ik ze nu opnieuw in gang steek, zie ik dat ze niks zuigt (hand ervoor gehouden) maar dat ze ook het aanwezig water in de pomp zelf niet ophoog steekt. Kijk ik door de opening van de persleiding, dan draait de pomp volgens mij zelf niet.



Wat ze wel doet, is warm worden als ik ze een 2-tal keer reset (niet echt een goed teken).



Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn / wat ik kan doen / proberen om ze toch weer te doen draaien?



Alvast bedankt!



Steven
 
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
0
Daar had ik ook aan gedacht.

Maar hoe kan dit komen en wat kan je eraan doen?
 
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
988
Waarderingsscore
1
Punten
16
Ja,hoe dat zou komen weet ik niet dat kan verschillende oorzaken hebben , maar probeer de as vrij te krijgen door

aan het vliegwiel te draaien ,of de as zelf desnoods met een tang (wel voorzichtig),beetje kruipolie toevoegen.
 
Lid geworden
20 mei 2008
Berichten
1.560
Waarderingsscore
0
Punten
0
Pomp waarschijnlijk niet helemaal laten leeglopen bij wegzetten...
 
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
0
In de Wilo pomp zit alles eigenlijk vrij goed weggestoken. Aan de as kan ik bvb niet zonder de moter vd pomp te demonteren.



Ik heb er ook voor gezorgd dat de pomp nooit in vriestemperaturen kwam. Maar blijkbaar moet er toch iets verkeerd gelopen zijn zeker.

--> Dit zal wellicht binnensteken worden ... :(
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan