Videofoon Panasonic VL-SWD501EX ervaringen

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Trudonis
Lid vanaf: 12/03/2007
29 berichten

Ben van  plan een videofoon te installeren.  

Mijn oog is op het internet gevallen op een  Panasonic VL-SWD501EX  voor een mooie prijs.

http://www.deur-intercom.nl/Deurbel-met-camera-draadloos/Panasonic-VL-SW...

Heeft er iemand ervaring met deze videofoon?  Vooral de draagbare ontvanger die je bv mee in de tuin kan nemen en zijn prijs vind ik interresant.  Maar hoe is de beeldkwaliteit over dag en 's avonds in vergelijking met een btcino of een aiphone?

Ik heb van de deur naar de elektriciteitskast en van de plaats waar de binnenhuisunit komt naar de kast svv 8x0,8 liggen.  Is dit oke?

Graag jullie ervaring of gedacht alvorens ik de beslissing neem.

Mvg

Reacties

afbeelding van Wexx
Lid vanaf: 14/01/2007
1308 berichten
Rapporteer

geen ervaring met de intercom, maar uw kabels zijn ok voor eender welk toestel, als de afstand niet overdreven is heb je inderdaad geen twisted pair nodig om een werkende videofoon te hebben. (ik spreek uit ervaring)

afbeelding van Trudonis
Lid vanaf: 12/03/2007
29 berichten
Rapporteer

De afstand  van deur tot kast is max 15 meter en van binnenunit tot de kast  is max 10  meter.  Zal dus wel oke zijn zeker?

afbeelding van krisse5844
Lid vanaf: 10/08/2013
5 berichten
Rapporteer

Ik heb deze als technieker al geplaatst en is een héél degelijke videofoon ! 

De draagbare "telefoon / dect" is zéér handig zodat je niet steeds tot uw binnenpost moet lopen om een "oproep" aan te nemen/ deur te openen ! Hoe ver de telefoon bereik heeft zal ( zoals wifi ) sterk afhangen van de situatie / constructie van uw gebouw . 

Je kan er optioneel een repeater bijplaatsen om uw bereik te vergroten .

afbeelding van SofieB
Lid vanaf: 05/12/2010
124 berichten
Rapporteer

Wij zijn ook naar deze videofoon aan het kijken. als de draagbare telefoon/dect tot in de garage reikt, zouden we deze zeker overwegen. Maar als het signaal te zwak is, kost ons dat bijna 200€ extra voor de repeater en wordt het eigenlijk wat duur.

De binnenmodule zou op 5m van een breed schuifraam achteraan komen en dan is er nog 28m te overbruggen tot de poort van de garage.

afbeelding van Nico Van Lommel
Lid vanaf: 06/11/2016
9 berichten
Rapporteer

Efkes terug oprakelen: Hebben jullie deze intussen geplaatst? Ervaringen?
Hebben jullie bij bovenstaande webwinkel gekocht, alles goed verlopen?

gr. Nico

afbeelding van Bouwenkodb
Lid vanaf: 05/08/2011
12 berichten
Rapporteer

Hallo

Wij denken ook deze videofoon te kopen Panasonic VL-SWD501EX. Heeft hier iemand ervaringen mee?

Bedankt!

afbeelding van Nico Van Lommel
Lid vanaf: 06/11/2016
9 berichten
Rapporteer

Spijtig, maar ik heb er ook nog geen reactie op gekregen.
Dit blijft ook nog steeds mijn eerste keuze, maar aankoop en installatie zal pas binnen ongeveer een half jaar zijn.
Als ik enige gebruikservaring heb post ik het hier, moest je sneller zijn, dan lees ik graag uw ervaring

afbeelding van levud
Lid vanaf: 13/08/2015
566 berichten
Rapporteer

Mijn ouders hebben deze al een paar jaar in gebruik, nog geen klachten over gehoord. Als ik eens op die binnenpost kijk, is die beeldkwaliteit wel ok, ook die draagbare monitor doet zijn werk. De funcite om een elektrische deuropener aan te sturen hebben zij niet in gebruik.

Maar meer ervaring heb ik er ook niet mee.

afbeelding van volty250
Lid vanaf: 14/02/2019
1 berichten
Rapporteer

Wij hebben deze al enkele jaren in gebruik. Nu hebben we een nieuwe woning aangekocht, dus heb ik ook de nieuwe mogelijkheden bekeken want ondertussen zijn er de wifi- camera deurbellen bijgekomen. De camera-resolutie is wel beter bij die nieuwe bellen.

Echter een bedrade deurbel geeft elke keer een signaal, bij de wifi-bellen hangt het vooral af van de sterkte van uw signaal, zelfs bij goed signaal, nooit 100% zekerheid. Ik heb ze allemaal getest, inclusief de RING en aanverwanten.

Mijn conclusie? Ik ben mijn 'oude' videofoon aan het overbouwen. Deels omdat het toch ook een stevig prijskaartje heeft gehad maar ook omdat die zeer goed werkt.

Nu we iets groter wonen, is het geluidssignaal van de hoofdmonitor iets te stil. Om dit op te lossen kan je elke keer die draadloze monitor meenemen waar je bent, dat is iets minder handig dan je gsm (bij de wifi-bellen), die heb je natuurlijk meestal al bij.

PROBLEMEN die we gehad hebben in de loop der jaren:

- de SD card geeft soms aan dat ze geherformatteerd moet worden, echter klik je deze boodschap weg, werkt alles weer normaal.

- condens in de lens van de deurpost, gedemonteerd, proper gemaakt, werkt terug (de deurpost hing wel onder bomen dus blijft makkelijk vochtig)

pro:

- duidelijke signaal, ook bij grotere afstanden

- opslag wie er belt en handig herbekijken

- handig touchscreen

- voldoende luide microfoon op hoofdmonitor

- goed nachtzicht

- mooie en stijlvolle hoofdmonitor die nauwelijks opvalt

- betrouwbaarder dan nieuwere WIFI-modellen

- 2-draads dus bij een bestaande bel perfect in te bouwen

- groot bereik voor draagbare monitor bij open ruimte

contra:

- belsignaal iets te stil

- cameraresolutie kan beter, maar personen zijn wel herkenbaar

- bij fel tegenlicht zie je enkel contouren

- deurpost is niet waterdicht

- vertraging indien je opneemt via de draadloze monitor

- uitbreiding van het systeem is vrij duur

- extra camera's zijn heel duur en hebben een lage resolutie

- duurder dan de nieuwere systemen

De functie met elektrisch slot hebben wij niet gebruikt, maar ik vermoed dat dat even goed werkt als de rest van de videofoon, heel goed dus. Ik kan de aankoop ervan aanraden. Je kan gaan voor goedkopere modellen als je het niet erg vind dat je soms mensen die aanbellen voor de deur laat staan omdat er geen belsignaal is doorgekomen. Wij hadden een draadloze bel op batterijen en ik vind het toch wat beschamend als mensen je op de gsm opbellen als ze voor de deur staan,... al meer dan vijf minuten.