Sturing met Beckhoff BC9120

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van dries_neyrinck
Lid vanaf: 04/02/2007
835 berichten

Hallo,

Sommigen zullen misschien al door hebben dat ik m'n thuissturing doe met een Beckhoff PLC (de BC9120). Gans de thuissturing is een vrij leuk project Biggrin

Ik had het plan om alle documentatie, visio's, excels, ontwerpen, foto's etc hier te posten.

Alvast enkele foto's om erin te komen Smile

Meer foto's te vinden op http://www.flickr.com/photos/dries_neyr ... 490442907/

Reacties

afbeelding van wannes-virginie
Lid vanaf: 19/07/2010
905 berichten
Rapporteer

wow :shock:

zalig!

afbeelding van HAC
Lid vanaf: 24/02/2011
6 berichten
Rapporteer

Kijk ook even hier

http://www.youtube.com/watch?v=GvEhY60iFEY

Beckhoff sturing met CP6609 Touch-panel!

afbeelding van japyjap
Lid vanaf: 29/04/2008
292 berichten
Rapporteer

Hoi Dries,

Mooie cablage.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar je programmacode en functies. Welke functies heb je zoal in de POLC gezet? Alles uit, Rolluiken, ...?

afbeelding van dries_neyrinck
Lid vanaf: 04/02/2007
835 berichten
Rapporteer

Kasten zijn voor het ogenblik al operationeel en fase per fase (lees: kamer per kamer) worden deze aangesloten.

Huidige functies:

-volledige lichtsturing, alles aan, alles uit, mogelijkheid tot verschillende regimes (met een mooi woord: sferen).

-Rolluik en screensturing. Lokaal en globaal. Ook tijdsgebaseerde functies zijn mogelijk, evenals sturing via lichtsensor etc (nu nog niet geïntegreerd).

Lokale bediening met op en neer knop. Lang duwen => rolluik gaat op / neer zolang je de drukknop ingeduwd houdt. Kort duwen => rolluik gaat volledig op / neer.

-Er komt ook nog een regenputsturing (pomp, niveau, automatische bijvulling, ...) maar da's voor als de sint eens komt Wink

-Verwarming hangt er niet op, kabels liggen er wel, moest ik ooit iets van plan zijn.