• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Outdoor Wifi camera op 220 volt ?

Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
135
Waarderingsscore
15
Punten
18
Hallo,



Ze hebben recent bij mij een poging tot inbraak gedaan. Altijd vervelend en alhoewel de dieven mislukt zijn in hun poging ga ik m'n woning toch wat meer beveiligen.



1 van de zaken waar ik aan denk is het bevestigen van een WiFi camera met motion detection zodat ik op de hoogte wordt gebracht via mail of dergelijke wanneer er iemand in de omgeving van het huis is.

Ik heb ergens aan het huis nog een 220 volt aansluiting voor een buitenlicht die ik hiervoor kan gebruiken.



Probleem is dat ik nergens een WiFi camera op 220V vind. Blijkbaar werken die allemaal op 12V of dergelijke en worden ze met een transformator geleverd, ook de buitencamera's!?



Weet iemand dus waar ik een Wifi buitencamera op 220V kan vinden? Liefst ook met Led-verlichting.



Alvast bedankt!
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Op 220 volt werken ze niet. Althans, nooit gezien. Power over Ethernet (PoE) kan wel, maar dan moet je gaan bekabelen.



Wat is het probleem met die adapter? Krijg je niet waterdicht weggewerkt?
 
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
135
Waarderingsscore
15
Punten
18
aartwessels;1971868 wrote:
Op 220 volt werken ze niet. Althans, nooit gezien. Power over Ethernet (PoE) kan wel, maar dan moet je gaan bekabelen.



Wat is het probleem met die adapter? Krijg je niet waterdicht weggewerkt?



Klopt, en het is toch geen zicht om ergens aan een buitenmuur ook nog eens een waterdichte afdekking voor een transformator te plaatsen?



PoE heb ik ook gezien, maar helpt in dit geval inderdaad niet.



Powerline (Ethernet over Electriciteit) zou wel werken. In dat geval heb ik zelfs geen WiFi nodig!

Maar ik vind ook geen Powerline camera's...

Gat in de markt?
 
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
135
Waarderingsscore
15
Punten
18
Ik ben aan het volgende aan het denken:



De 220V aansluiting langs de buitenkant van m'n woning wordt bediend door een (Niko) schakelaar. Zou ik die schakelaar kunnen verwijderen en vervangen door een transformator (en dan een afdekplaatje er overheen)?



Op die manier kan ik misschien vermijden dat ik langs de buitenkant van de woning een transfromator moet hangen...



Kan dit en heeft iemand weet van transfo's die passen in de behuizing van een gewone lichtschakelaar? Bij Niko vind ik niet meteen iets terug. Ze hebben wel een inbouw USB-lader die dus 220V omzet in 5V DC die ik misschien daarvoor zou kunnen 'misbruiken'...
 
Lid geworden
9 nov 2011
Berichten
1.324
Waarderingsscore
6
Punten
0
Devolo heeft powerline camera's, maar niet voor buiten. Ze zijn ook heel beperkt qua mogelijkheden.



Een transfo inbouwen is een heel goed idee, maar ik denk niet dat je een gaat vinden die klein genoeg is. 5V zal niet genoeg zijn, die camera's zullen wel op 12 of 24V werken. Kan je de opening van de schakelaar niet vergroten? Als je ze vergroot tot 2 modules zal je wel een transfo vinden die past, en dan zet je er een dubbele afdekplaat over. Zie wel dat de warmte van de transfo weg kan.
 
Lid geworden
20 okt 2014
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
recent van Chacon eentje gekocht, dacht Brico.

Deze hebben een standaard netvoedingsadapter van 220 > 5V.



Je kan deze voeding toch gewoon de draad verlengen als het nodig is.

Dan kan je bvb je voeding binnen plaatsen en met een draad

naar de camera gaan.
 
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
135
Waarderingsscore
15
Punten
18
bman;1973330 wrote:
Welke camera heb je in gedachten?

Er zijn behuizingen op 230v waar verwarming in zit + transfo. welk tamelijk groot is



Dank voor de link. Dit is inderdaad een optie maar het geheel wordt wel heel groot...



Tsx2;1973642 wrote:
recent van Chacon eentje gekocht, dacht Brico.

Deze hebben een standaard netvoedingsadapter van 220 > 5V.



Je kan deze voeding toch gewoon de draad verlengen als het nodig is.

Dan kan je bvb je voeding binnen plaatsen en met een draad

naar de camera gaan.



In theorie wel maar dat kan niet zonder boren en lelijke draden langs binnen of zo? Ik wil het geheel strak houden. Waar ik nu zit aan te denken is om een bijkomende draad te trekken in de buis waar de 230V ligt, maar extra draden trekken met een trekveer (?) heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me niet eenvoudig...
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan