Niko RF ontvanger Easywave 05-331

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Dencin
Lid vanaf: 13/06/2010
50 berichten

Hallo

Ik heb een Niko RF ontvanger Easywave 05-331 om licht in de tuin te schakelen, maar ik zou naast deze schakeling ook nog verder moeten aftakken naar andere lichtpunten in de tuin. Ik heb een schema gemaakt met de kabels die er momenteel klaar zitten, maar ik weet niet goed waar ik alles op mag aansluiten.

Maak ik een aftakking voor de RF ontvanger (met Wago, net als de aardingsdraad)) of mag ik de aftakking in de overige N en L klemmen steken van de RF ontvanger om zo verder te gaan naar de volgende lussen (ik snap anders niet goed waarom er 2x N en L op de ontvanger zitten)? Deze verdere aftakking mag niet vanaf deze RF ontvanger geschakeld worden.

In het onderstaande schema heb ik de draadjes een nummer gegeven, dus moest iemand het antwoord kunnen geven, dan aub door te zeggen waar ik welk nummer mag pluggen.

Alvast bedankt!

Reacties

afbeelding van gert.bovens
Lid vanaf: 19/03/2015
995 berichten
Rapporteer

Die extra N & L is inderdaad om door te lussen.
Enkel de fase 1 wordt geschakeld.

Greetz Gert

afbeelding van janus wago
Lid vanaf: 05/12/2009
15338 berichten
Rapporteer

Dus jouw draad (3) moet in de (1) van de ontvanger.

afbeelding van Dencin
50 berichten
Rapporteer

janus wago schreef:

Dus jouw draad (3) moet in de (1) van de ontvanger.

Wat doe ik met de andere draadjes (2, 4 ,5 en 6) in dit scenario?

15338 berichten
Rapporteer

Doen wat je er zelf bijgeschreven hebt, alle L'en bij elkaar en alle N'en of dat nu in de ontvanger of in wago klemmen is maakt niet uit.

Waar ik mij wel wat zorgen over maakt is dat je zonder enige basiskennis aan zoiets begint.

afbeelding van Dencin
50 berichten
Rapporteer

Ik zie niet waar je uit opmaakt dat er zogenaamd geen basiskennis is. Het is de situatie met de 6 kabels die mij even in verwarring bracht. Dat kabel 3 in klem "1" moest wist ik al, maar het ging over het doorsteken van de aftakking. Better safe than sorry, en dubbelchecken kan geen kwaad, toch?

15338 berichten
Rapporteer

Sorry dat ik je ego heb gekwetst, maar 3 draadjes in een wago steken is denk ik "basiskennis"