Loxone Ventilatie Begetube Smarttouch 450

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van kverreth01
Lid vanaf: 10/01/2017
4 berichten

Hallo

Voor onze nieuwbouw hebben we gekozen te werken met Loxone. We willen onze ventilatieunit (Begetube Smarttouch 450) hierop ook aansluiten zodoende we via de Touch knoppen deze ook in een hogere stand kunnen zetten in de badkamer of keuken wanneer nodig.

Technische fische van de unit:
https://www.dropbox.com/s/muu9ie4g6lt1s29/BEG_Handleiding_profiair_450_N...
https://www.dropbox.com/s/x82gsheovm8dosp/BEGE_TF_ventilatie-unit_Smartt...

De unit kan via utp worden aangesloten en is zo bedienbaar via geïntegreerd touchscreen en via smartphone of tablet-pc. Maar kan deze dan op een manier ook aangesloten worden op Loxone. Bij wat opzoekwerk kon ik meestal vinden dat dit via 0-10v aansluiting is. Maar dit kan ik niet terugvinden in de technische fische.
Iemand hiermee ervaring of een antwoord hoe ik deze kan aansluiten?
Mvg

Kevin

Reacties

afbeelding van Nu7s
Lid vanaf: 19/08/2011
6568 berichten
Rapporteer

Je moet zo te zien een extra printplaat installeren waar je dan een "vierstandenschakelaar" kan op aansluiten. Die schakelaar vervang je door uitgangen op je Loxone.

Heb je een algemene vraag? Stel ze via het forum, niet via privébericht!

afbeelding van stefan
Lid vanaf: 10/03/2006
25373 berichten
Rapporteer

Koppelen met ...

mals je vanaf telefoon kan instellen

welke meerwaarde dan nog?

afbeelding van kverreth01
Lid vanaf: 10/01/2017
4 berichten
Rapporteer

Als dit mee op Loxone geschakeld kan worden dan kan ik via de Touch knoppen in ruimtes de ventilatie in verschillende standen zetten. Ik wil niet iedere keer daarvoor mijn telefoon nemen. Ook kan ik dan via Loxone bvb de unit extra laten verluchten op bepaalde tijdstippen indien gewenst.

@Nu7s: Met de extra printplaat. Waar / hoe exact dien ik dit dan met Loxone te koppelen? Is dit op de miniserver via een extensie?

afbeelding van Nu7s
Lid vanaf: 19/08/2011
6568 berichten
Rapporteer

Nu7s schreef:

Je moet zo te zien een extra printplaat installeren waar je dan een "vierstandenschakelaar" kan op aansluiten. Die schakelaar vervang je door uitgangen op je Loxone.

kverreth01 schreef:

@Nu7s: Met de extra printplaat. Waar / hoe exact dien ik dit dan met Loxone te koppelen? Is dit op de miniserver via een extensie?

Heb je een algemene vraag? Stel ze via het forum, niet via privébericht!