Loxone - led 230V schakelen met analoge uitgang

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van TomBossuyt
Lid vanaf: 23/02/2012
101 berichten

Hallo,

ik had graag 230V AC leds van Bticino aangestuurd via de analoge uitgang van de miniserver. Hiervoor heb ik deze relais gekocht: http://www.tme.eu/nl/details/sa-06240a5/elektromagnetische-relais-sets/e....
Op welke manier moet ik de relais aan de miniserver schakelen om dit te kunnen doen? Indien mogelijk, graag een klein schetsje :-).

Kom zeker eens kijken op http://papaverbouwt.blogspot.com. Voor iedereen die graag eens een verbouwing stap voor stap van dichtbij volgt.

Reacties

afbeelding van YokoTsuno
Lid vanaf: 04/06/2012
1973 berichten
Rapporteer

Is dit effectief de bedoeling om dat zo te doen? 

Analoge uitgangen dienen zoals de naam al zegt om een bepaald toestel proprotioneel aan te sturen, lamp dimmen, ventiel proportioneel openen bv.  De link in jouw post is een aan/uit relais.

Kan je wel op die manier aansturen maar is wel overgecompliceerd.

afbeelding van TomBossuyt
Lid vanaf: 23/02/2012
101 berichten
Rapporteer

Ik heb digitale uitgangen te kort vandaar... Ik heb al 4 zonneweringen die aangestuurd worden en deze gebruiken alle 8 de digitale uitgangen. Ik had graag via een ledje in de drukknoppen voor de zonneweringen aangeduid of de zonnewering op automatisch of manueel staat. De LED's van Bticino zijn 230V en ik heb momenteel via de loxone config ervoor gezorgd dat ik ofwel een 10V ofwel een 0V signaal krijg op de analoge uitgangen.

Ik vroeg mij gewoon af of dit systeem met die relais zeker zou werken?

Kom zeker eens kijken op http://papaverbouwt.blogspot.com. Voor iedereen die graag eens een verbouwing stap voor stap van dichtbij volgt.

afbeelding van D I Y
Lid vanaf: 12/08/2013
9717 berichten
Rapporteer

Je kan die gewoon aansturen door de uitgang op meer dan 5V te zetten, maar... ik zie dat er in de technische data stromen op de schakelspoel tot 25mA aangegeven worden. Al kan het natuurlijk ook minder zijn, ze nemen daar wel een hele brede marge (hoogste stroom wellicht enkel bij laagste spanning).

Kan de analoge uitgang van een loxone dit wel sourcen? Daar is die niet voor bedoeld.
Volgens de documentatie van loxone kan hun analoge uitgang 20mA stroom leveren.

Dus het zou kunnen lukken wanneer je de uitgang op 100% zet.

PS: je hebt toch gezien dat die relais slechts 6A kunnen schakelen en dat je dus ook een 6A automaat op die kringen zal moeten gebruiken, of een glaszekering voor de ingang van elk relais zetten.

Aan bovenstaande uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden.blum
Regio: Roeselare-Kortrijk

afbeelding van YokoTsuno
Lid vanaf: 04/06/2012
1973 berichten
Rapporteer

Maximum uitgangsstroom van Loxone is 20mA. Best dus geen 10V, maar lager om de stuurstroom te beperken.  Polariteit speelt geen rol, SS-relais heeft ingebouwde bruggelijkrichter. 

EDIT: Is zelfs lager, continue max. stroom is 10mA. Best 5-6V om dit relais aan te sturen, eventueel meten met multimeter.