-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
In draad van teleruptoren geboord, wat nu?
stefan
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 10 mrt 2006
- Berichten
- 29.898
- Waarderingsscore
- 2.465
- Punten
- 113
HansP wrote:
solderen en krimpkous erover
is de afstand zover dat je er geen nieuwe kabel kan doortrekken?
denk beetje uitkappen en evt een verdeelpotje zetten waarin je de verbinding maakt en kotje terug dichtmaken met cement en/of kalk ... ?
solderen en krimpkous erover
is de afstand zover dat je er geen nieuwe kabel kan doortrekken?
stefan wrote:
Het is een kring van 3 schakelpunten tot aan de andere kant van de woning.
Plus dat er chappe over ligt en de muren al bezet zijn.
Alsook onze vvw ligt klaar om polybeton over te gieten.
Kan het solderen slechte functies geven?
gr
HansP wrote:denk beetje uitkappen en evt een verdeelpotje zetten waarin je de verbinding maakt en kotje terug dichtmaken met cement en/of kalk ... ?
solderen en krimpkous erover
is de afstand zover dat je er geen nieuwe kabel kan doortrekken?
Het is een kring van 3 schakelpunten tot aan de andere kant van de woning.
Plus dat er chappe over ligt en de muren al bezet zijn.
Alsook onze vvw ligt klaar om polybeton over te gieten.
Kan het solderen slechte functies geven?
gr
*Normaal gezien* worden stuurkringen in een lus gelegd, precies om dit soort problemen te counteren. Als je dan ergens een draadbreuk hebt (of je wil een schakelaar toevoegen maar de signaaldraden zijn op), dan kan je vanaf het andere uiteinde van de kabel nog aansluiten.
Enfin, waarschijnlijk is dit idee te laat voor jullie. Potteke plaatsen en solderen dus. De plakker moet toch nog terugkomen (denk ik want jullie chappe ligt nog niet), die werkt dat wel weg.
Jimbo
(Aandeelhouder van stuurkabelfabrikant)
Enfin, waarschijnlijk is dit idee te laat voor jullie. Potteke plaatsen en solderen dus. De plakker moet toch nog terugkomen (denk ik want jullie chappe ligt nog niet), die werkt dat wel weg.
Jimbo
(Aandeelhouder van stuurkabelfabrikant)
- Lid geworden
- 22 mrt 2006
- Berichten
- 12.110
- Waarderingsscore
- 2.340
- Punten
- 113
he? jimbo? Verklaar je nader...
in lusvorm. dus er liggen 20 draadjes rond.
eenvoudig gezegd :
kast - kabel - schakelaar - kabel - schakelaar - kabel - kast.
Mijn ijverige papa neemt de boor, en boort los door de kabel => 19 draadje zijn geraakt... Now what ?
in lusvorm. dus er liggen 20 draadjes rond.
eenvoudig gezegd :
kast - kabel - schakelaar - kabel - schakelaar - kabel - kast.
Mijn ijverige papa neemt de boor, en boort los door de kabel => 19 draadje zijn geraakt... Now what ?
Euhm, "simpel": je vertrekt aan de kast, je gaat dan van schakelaar naar schakelaar, en wanneer je de laatste schakelaar van de kring hebt bereikt, keer je vanaf daar nog eens *rechtstreeks* terug naar de kast. Nu kan je in theorie elke stuurdraad 1 maal doorknippen (of doorboren ) tussen gelijk welke schakelaars in de lus. Je sluit dan gewoon het "andere uiteinde" in de kast aan. Het originele uiteinde is dan ook nog bruikbaar op alle schakelaars "voor" de draadbreuk.
In theorie krijg je zo bvb 31 functies ondergebracht op een SVV-16 (of 30 als je ook de gemeenschappelijke doorknipt). In de praktijk houd je het op 15, zo heb je er nog 15 op overschot voor overijverige schoonvaders .
Pas wel op met labellen: je moet weten welke uiteinde van de SVV "uitgaand" is, en welk uiteinde "inkomend", anders weet je nog niet waar je kan aansluiten na doorknippen. Je kan het natuurlijk achteraf nog allemaal uitmeten maar dat is altijd zo'n miserie.
Jimbo
(of hoe simpel ook moeilijk kan zijn)
In theorie krijg je zo bvb 31 functies ondergebracht op een SVV-16 (of 30 als je ook de gemeenschappelijke doorknipt). In de praktijk houd je het op 15, zo heb je er nog 15 op overschot voor overijverige schoonvaders .
Pas wel op met labellen: je moet weten welke uiteinde van de SVV "uitgaand" is, en welk uiteinde "inkomend", anders weet je nog niet waar je kan aansluiten na doorknippen. Je kan het natuurlijk achteraf nog allemaal uitmeten maar dat is altijd zo'n miserie.
Jimbo
(of hoe simpel ook moeilijk kan zijn)
Jimbo wrote:
Eum bij mijn Nikobus systeem heb ik dat zoiezo beide aangesloten in de kast.
Dus heb een lusverbinding die gesloten is in de kast
Euhm, "simpel": je vertrekt aan de kast, je gaat dan van schakelaar naar schakelaar, en wanneer je de laatste schakelaar van de kring hebt bereikt, keer je vanaf daar nog eens *rechtstreeks* terug naar de kast. Nu kan je in theorie elke stuurdraad 1 maal doorknippen (of doorboren ) tussen gelijk welke schakelaars in de lus. Je sluit dan gewoon het "andere uiteinde" in de kast aan. Het originele uiteinde is dan ook nog bruikbaar op alle schakelaars "voor" de draadbreuk.
In theorie krijg je zo bvb 31 functies ondergebracht op een SVV-16 (of 30 als je ook de gemeenschappelijke doorknipt). In de praktijk houd je het op 15, zo heb je er nog 15 op overschot voor overijverige schoonvaders .
Pas wel op met labellen: je moet weten welke uiteinde van de SVV "uitgaand" is, en welk uiteinde "inkomend", anders weet je nog niet waar je kan aansluiten na doorknippen. Je kan het natuurlijk achteraf nog allemaal uitmeten maar dat is altijd zo'n miserie.
Jimbo
(of hoe simpel ook moeilijk kan zijn)
Eum bij mijn Nikobus systeem heb ik dat zoiezo beide aangesloten in de kast.
Dus heb een lusverbinding die gesloten is in de kast
TomEnNatalie
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 20 apr 2007
- Berichten
- 1.398
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 36
Ik heb het voorzien maar niet aangesloten. Zit ook met Nikobus.
stefan
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 10 mrt 2006
- Berichten
- 29.898
- Waarderingsscore
- 2.465
- Punten
- 113
Pout wrote:
dus als jij kabel kapot maakt dan blijven alle drukknoppen werken (als er geen kortsluiting is in het beschadigde uiteinde)
Jimbo wrote:Euhm, "simpel": je vertrekt aan de kast, je gaat dan van schakelaar naar schakelaar, en wanneer je de laatste schakelaar van de kring hebt bereikt, keer je vanaf daar nog eens *rechtstreeks* terug naar de kast. Nu kan je in theorie elke stuurdraad 1 maal doorknippen (of doorboren ) tussen gelijk welke schakelaars in de lus. Je sluit dan gewoon het "andere uiteinde" in de kast aan. Het originele uiteinde is dan ook nog bruikbaar op alle schakelaars "voor" de draadbreuk.
In theorie krijg je zo bvb 31 functies ondergebracht op een SVV-16 (of 30 als je ook de gemeenschappelijke doorknipt). In de praktijk houd je het op 15, zo heb je er nog 15 op overschot voor overijverige schoonvaders .
Pas wel op met labellen: je moet weten welke uiteinde van de SVV "uitgaand" is, en welk uiteinde "inkomend", anders weet je nog niet waar je kan aansluiten na doorknippen. Je kan het natuurlijk achteraf nog allemaal uitmeten maar dat is altijd zo'n miserie.
Jimbo
(of hoe simpel ook moeilijk kan zijn)
Eum bij mijn Nikobus systeem heb ik dat zoiezo beide aangesloten in de kast.
Dus heb een lusverbinding die gesloten is in de kast
dus als jij kabel kapot maakt dan blijven alle drukknoppen werken (als er geen kortsluiting is in het beschadigde uiteinde)
stefan wrote:
inderdaad, dan werken de drukknoppen gewoon via het andere einde
dat is het voordeel van een bus-topologie die ster, boom e.d. ondersteund
Pout wrote:Jimbo wrote:Euhm, "simpel": je vertrekt aan de kast, je gaat dan van schakelaar naar schakelaar, en wanneer je de laatste schakelaar van de kring hebt bereikt, keer je vanaf daar nog eens *rechtstreeks* terug naar de kast. Nu kan je in theorie elke stuurdraad 1 maal doorknippen (of doorboren ) tussen gelijk welke schakelaars in de lus. Je sluit dan gewoon het "andere uiteinde" in de kast aan. Het originele uiteinde is dan ook nog bruikbaar op alle schakelaars "voor" de draadbreuk.
In theorie krijg je zo bvb 31 functies ondergebracht op een SVV-16 (of 30 als je ook de gemeenschappelijke doorknipt). In de praktijk houd je het op 15, zo heb je er nog 15 op overschot voor overijverige schoonvaders .
Pas wel op met labellen: je moet weten welke uiteinde van de SVV "uitgaand" is, en welk uiteinde "inkomend", anders weet je nog niet waar je kan aansluiten na doorknippen. Je kan het natuurlijk achteraf nog allemaal uitmeten maar dat is altijd zo'n miserie.
Jimbo
(of hoe simpel ook moeilijk kan zijn)
Eum bij mijn Nikobus systeem heb ik dat zoiezo beide aangesloten in de kast.
Dus heb een lusverbinding die gesloten is in de kast
dus als jij kabel kapot maakt dan blijven alle drukknoppen werken (als er geen kortsluiting is in het beschadigde uiteinde)
inderdaad, dan werken de drukknoppen gewoon via het andere einde
dat is het voordeel van een bus-topologie die ster, boom e.d. ondersteund
reeva wrote:
idem hier, idd voordeel
stefan wrote:Pout wrote:Jimbo wrote:Euhm, "simpel": je vertrekt aan de kast, je gaat dan van schakelaar naar schakelaar, en wanneer je de laatste schakelaar van de kring hebt bereikt, keer je vanaf daar nog eens *rechtstreeks* terug naar de kast. Nu kan je in theorie elke stuurdraad 1 maal doorknippen (of doorboren ) tussen gelijk welke schakelaars in de lus. Je sluit dan gewoon het "andere uiteinde" in de kast aan. Het originele uiteinde is dan ook nog bruikbaar op alle schakelaars "voor" de draadbreuk.
In theorie krijg je zo bvb 31 functies ondergebracht op een SVV-16 (of 30 als je ook de gemeenschappelijke doorknipt). In de praktijk houd je het op 15, zo heb je er nog 15 op overschot voor overijverige schoonvaders .
Pas wel op met labellen: je moet weten welke uiteinde van de SVV "uitgaand" is, en welk uiteinde "inkomend", anders weet je nog niet waar je kan aansluiten na doorknippen. Je kan het natuurlijk achteraf nog allemaal uitmeten maar dat is altijd zo'n miserie.
Jimbo
(of hoe simpel ook moeilijk kan zijn)
Eum bij mijn Nikobus systeem heb ik dat zoiezo beide aangesloten in de kast.
Dus heb een lusverbinding die gesloten is in de kast
dus als jij kabel kapot maakt dan blijven alle drukknoppen werken (als er geen kortsluiting is in het beschadigde uiteinde)
inderdaad, dan werken de drukknoppen gewoon via het andere einde
dat is het voordeel van een bus-topologie die ster, boom e.d. ondersteund
idem hier, idd voordeel
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties