Comelit Visto Kit: ervaringen?

Reageren
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Liv16
Lid vanaf: 02/03/2018
3 berichten

Een klant van ons wil een videofoon installeren die hij kan bedienen met zijn smartphone, eender waar hij is.

Hij heeft zijn oog laten vallen op de Comelit Visto Kit, gezien deze niet overdreven duur is. Echter heeft 1 van onze groothandels deze afgeraden omdat de werking hiervan niet altijd optimaal zou zijn.

Wij willen uiteraard de klant tevreden stellen, echter willen we hem ook geen brol verkopen en er later een hoop miserie mez te hebben.

Iemand ervaringen met de Comelit Visto Kit? Of andere aanraders qua videofonie die bedienbaar is met smartphone EN die betaalbaar is?

Thanks alvast!

Reacties

afbeelding van jan 007
Lid vanaf: 16/11/2018
3021 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

google nest deurbel, is wel met abonnement 50€/jaar

afbeelding van SteveHolvoet
Lid vanaf: 31/12/2012
18 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Comelit visto is goed prijs/kwaliteit. Wel zeer goe wifi signaal nodig maar dit spreekt voor zich

 

afbeelding van Eendraadschema
Lid vanaf: 20/07/2017
785 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Voor meer info: https://sites.google.com/view/eendraadschema
Met vriendelijke groeten,
Björn

afbeelding van VynckeProjects
Lid vanaf: 20/02/2018
1 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Geen goede ervaring met Comelit Visto, zowel wij als andere collega's niet. Vooral software problemen gehad ( installatie was wel 1 maand na release, dus kan nu wel al beter zijn).
Account die plots verdwijnt, oproep op smartphone terwijl er niemand aangebeld heeft (stond met de klant buiten toen dit gebeurde), trage doorschakeling (soms tot 15 sec) ondanks dat er wel een sterk wifi signaal is.
Dit zijn enkele voorbeelden van problemen die we tegen kwamen. Ondanks de vele telefoontjes naar klantenservice van Comelit (ongeveer een 25-tal) , kwam er maar geen oplossing.
Er ging een update komen die alles ging oplossen maar een klein jaar later was er nog altijd geen oplossing.
Pluspunten  zijn wel een simpele installatie (15min) en makkelijk een extra bel toe te voegen. 

Onlangs wel bij een klant een Ring deurbel gezien en moet zeggen de kwaliteit van beeld en geluid wel beter was dan de Visto.
Installatie is gelijkaardig aan de Visto maar bij de Ring krijg je wel een binnenbel die je in het stopcontact kan plaatsen (altijd handig als je smartphone plat is  Wink ).
Nadeel is wel als je opgenomen beelden wil bekijken dat je een abonnement nodig hebt van € 30 per jaar (live stream is wel mogelijk zonder abonnnement).

afbeelding van ljo13
Lid vanaf: 27/06/2018
26 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Al even geleden dat je dit topic postte maar ik kocht deze deurbel enkele maanden geleden zelf aan en ik kan ze zeker niet aanraden. Er is intussen een nieuwe versie die via een bedraad netwerk werkt maar ik betwijfel of die veel beter zal zijn gezien onderstaande zaken:

Good stuff:

  • Knap design
  • Gemakkelijk te installeren
  • Behoorlijk stevig
  • Kan rechtstreeks worden aangesloten op een deurslot

Bad Stuff:

  • Verschrikkelijke app: reageert traag, vraagt teveel handelingen om te kunnen spreken, maakt soms pas lawaai als de persoon die heeft aangebeld al lang vertrokken is, niet alle functies werken goed.
  • Er moet per device waar de app op draait een aparte gebruiker worden aangemaakt
  • Zelfs met een rock-solid wifi netwerk geen garantie op succes wanneer iemand aanbelt
  • Alles lijkt via de cloud te verlopen => hoogst waarschijnlijk de echte reden waarom het niet goed werkt.
  • Geen integratie met andere smarthome devices mogelijk. (Alexa, Google home, IFTT, nada)

Het is dus met spijt in het hart dat ik moet zeggen dat ik gewoon mijn oude gong heb aangesloten op deze bel. Op dit moment functioneert mijn Comelit Visto dus vooral als een hele dure belknop. De smart-functionaliteit werkt gewoon voor geen meter.

Ik zou hem nooit meer opnieuw kopen. Ik heb vanwege de prijs niet voor een Doorbird gekozen en ik beklaag het me nog elke dag.

afbeelding van stijn_geo2.be
Lid vanaf: 16/10/2016
7 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Om het cru maar eerlijk te stellen, REGELRECHTE BROL!

Bij ons idem als bovenstaande, wordt gebruikt als een zeer dure drukknop. Wifi werkt voor geen meter, tegen dat de deur belt is men reeds weg van voor de deur.

Absoluut af te raden.

Ik heb deze sinds februari, in maart Comelit gecontacteerd, tot op heden nog geen antwoord. Om maar te zeggen hoe hun klantenservice loopt.

afbeelding van ljo13
Lid vanaf: 27/06/2018
26 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

stijn_geo2.be schreef:

Wifi werkt voor geen meter, tegen dat de deur belt is men reeds weg van voor de deur.

 

Ik ben er nog niet helemaal uit of het echt aan de WIFI-verbinding ligt. Volgens mij is het eigenlijk puur hun app die niet goed is gedesigned en dus niet blijft draaien in de achtergrond waardoor alles zo traag gaat.

Dat aangevuld met het feit dat alles via hun cloud loopt (waarom is dat in godsnaam nodig) leidt er volgens mij toe dat alle meldingen te laat of zelfs helemaal niet komen.

Ik ben al een tijdje aan het uitzoeken of ik hun deurbel niet rechtstreeks via het netwerk kan aanspreken om zo gebruik te maken van de smart-functies maar ik ken jammer genoeg niet voldoende van programmeren en netwerken om dit mogelijk te maken. 

Jammer dat ze niet deftig werk maken van hun software. De hardware lijkt me op zich meer dan OK.

afbeelding van Ruperdt
Lid vanaf: 29/02/2020
1 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Heeft iemand al de zogenaamde firmware update uitgevoerd die Comelit op zijn website vermeldt? En zo ja, is dat een verbetering?

https://vistodoorbell.com/nl-be/update-nu-de-visto-firmware-voor-geweldi...