• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Voegkleur VDM 7021

Lid geworden
12 okt 2009
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben gekozen voor de gevelsteen Vandemoortel 7021.

Nu nog de voegkleur kiezen.



Ik lees hier veel de term "kleur op kleur" en "toon op toon", wat wordt hiermee bedoeld?



Wij zijn alleszins op zoek naar een donkere voeg.



Op de website van VDM kan je voegkleuren kiezen, maar dat heeft dan een nummer? Onze voorkeur ligt dan bij "mortel 3".



Kan iemand ons hiermee helpen, eventueel referenties?
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
kleur op kleur / toon op toon is dat je voegt in (ongeveer) dezelfde kleur als je steen.



Wij hebben ook 7021 en gaan ook kleur op kleur voegen.
 
Lid geworden
12 okt 2009
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dank je voor de info, maar hoe vind ik dan de kleur die er bij past?



Ik ben nu wat aan het rondkijken geweest naar verschillende huizen gebouwd met VDM 7021, en wij merken al een groot kleurverschil op tussen MONO en LINEA.



Welke combinatie heb jij?
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Tja, het is zowiezo een natuurproduct hé. Ieder lot kan een iets donkere / lichtere kleur hebben.

Wij hadden op een gegeven moment stenen te kort; VDM is extra pakken komen leveren, aannemer wou ze niet gebruiken omdat het kleurvershcil te groot was. Gelukkig hebben ze dan nog een aantal pakken gevonden uit hetzelfde lot als daar waar we mee begonnen waren.

Ook de kleur van de voeg kan je gevel volledig doen veranderen qua kleurtoon.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan