Spouwisolatie & diba

Reageren
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Quant
Lid vanaf: 14/04/2008
120 berichten

Hoe wordt de spouwisolatie, in ons geval Utherm van 80mm, het best boven en onder de diba geplaatst?

Deze schuin afsnijden zodat de diba afloopt?

Bestaat er een handige manier om de isolatieplaten schuin af te snijden zodat beide platen (boven & onder de diba) mooi aansluiten zonder spleten?

Reacties

afbeelding van minoeske
Lid vanaf: 23/12/2012
1285 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Quant;1867640 wrote:
Hoe wordt de spouwisolatie, in ons geval Utherm van 80mm, het best boven en onder de diba geplaatst?

Deze schuin afsnijden zodat de diba afloopt?

Bestaat er een handige manier om de isolatieplaten schuin af te snijden zodat beide platen (boven & onder de diba) mooi aansluiten zonder spleten?

Yep, schuin afsnijden is het beste.

Ik gebruik een (oude) bouwtafelzaag voor hout, met een groot metalen zaagblad zonder widia tanden en plaats de tafel onder 45°

afbeelding van minoeske
Lid vanaf: 23/12/2012
1285 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Quant;1867640 wrote:
Hoe wordt de spouwisolatie, in ons geval Utherm van 80mm, het best boven en onder de diba geplaatst?

Deze schuin afsnijden zodat de diba afloopt?

Bestaat er een handige manier om de isolatieplaten schuin af te snijden zodat beide platen (boven & onder de diba) mooi aansluiten zonder spleten?

Yep, schuin afsnijden is het beste.

Ik gebruik een (oude) bouwtafelzaag voor hout, met een groot metalen zaagblad zonder widia tanden en plaats de tafel onder 45°

afbeelding van Quant
Lid vanaf: 14/04/2008
120 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

minoeske;1867760 wrote:
Quant;1867640 wrote:
Hoe wordt de spouwisolatie, in ons geval Utherm van 80mm, het best boven en onder de diba geplaatst?

Deze schuin afsnijden zodat de diba afloopt?

Bestaat er een handige manier om de isolatieplaten schuin af te snijden zodat beide platen (boven & onder de diba) mooi aansluiten zonder spleten?

Yep, schuin afsnijden is het beste.

Ik gebruik een (oude) bouwtafelzaag voor hout, met een groot metalen zaagblad zonder widia tanden en plaats de tafel onder 45°

Merci voor de tip Smile

afbeelding van Quant
Lid vanaf: 14/04/2008
120 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

minoeske;1867760 wrote:
Quant;1867640 wrote:
Hoe wordt de spouwisolatie, in ons geval Utherm van 80mm, het best boven en onder de diba geplaatst?

Deze schuin afsnijden zodat de diba afloopt?

Bestaat er een handige manier om de isolatieplaten schuin af te snijden zodat beide platen (boven & onder de diba) mooi aansluiten zonder spleten?

Yep, schuin afsnijden is het beste.

Ik gebruik een (oude) bouwtafelzaag voor hout, met een groot metalen zaagblad zonder widia tanden en plaats de tafel onder 45°

Merci voor de tip Smile

afbeelding van matthiasvd
Lid vanaf: 26/11/2007
376 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

ik gebruik hiervoor handcirkelzaag op 45° door 8 cm geraak je juist door dan denk ik

afbeelding van matthiasvd
Lid vanaf: 26/11/2007
376 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

ik gebruik hiervoor handcirkelzaag op 45° door 8 cm geraak je juist door dan denk ik

afbeelding van minoeske
Lid vanaf: 23/12/2012
1285 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

matthiasvd;1868480 wrote:
ik gebruik hiervoor handcirkelzaag op 45° door 8 cm geraak je juist door dan denk ik

Ik denk dat jij dat verkeerd denkt.

Met een sommige handcircelzagen kan je recht 8 cm diep zagen, (met de meeste niet), onder 45° is de zaagdiepte steeds minder.

8 cm onder 45° is wel dik 11 cm, dus ??????

ps op mijn oude tafelzaag zit een blad van 35 cm diameter.

afbeelding van minoeske
Lid vanaf: 23/12/2012
1285 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

matthiasvd;1868480 wrote:
ik gebruik hiervoor handcirkelzaag op 45° door 8 cm geraak je juist door dan denk ik

Ik denk dat jij dat verkeerd denkt.

Met een sommige handcircelzagen kan je recht 8 cm diep zagen, (met de meeste niet), onder 45° is de zaagdiepte steeds minder.

8 cm onder 45° is wel dik 11 cm, dus ??????

ps op mijn oude tafelzaag zit een blad van 35 cm diameter.

afbeelding van matthiasvd
Lid vanaf: 26/11/2007
376 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

is wel de grootste type dat ik heb van hitachi...

ik heb geisoleerd met utherm 10 cm en geraakte onder 45° er net niet door, daarmee dat ik denk dat je bij 8cm er wel door moet geraken... rest kan je nog steeds met handzaag rap zagen, zo heb ik het bij mij ook gedaan

minoeske;1868562 wrote:
matthiasvd;1868480 wrote:
ik gebruik hiervoor handcirkelzaag op 45° door 8 cm geraak je juist door dan denk ik

Ik denk dat jij dat verkeerd denkt.

Met een sommige handcircelzagen kan je recht 8 cm diep zagen, (met de meeste niet), onder 45° is de zaagdiepte steeds minder.

8 cm onder 45° is wel dik 11 cm, dus ??????

ps op mijn oude tafelzaag zit een blad van 35 cm diameter.

afbeelding van matthiasvd
Lid vanaf: 26/11/2007
376 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

is wel de grootste type dat ik heb van hitachi...

ik heb geisoleerd met utherm 10 cm en geraakte onder 45° er net niet door, daarmee dat ik denk dat je bij 8cm er wel door moet geraken... rest kan je nog steeds met handzaag rap zagen, zo heb ik het bij mij ook gedaan

minoeske;1868562 wrote:
matthiasvd;1868480 wrote:
ik gebruik hiervoor handcirkelzaag op 45° door 8 cm geraak je juist door dan denk ik

Ik denk dat jij dat verkeerd denkt.

Met een sommige handcircelzagen kan je recht 8 cm diep zagen, (met de meeste niet), onder 45° is de zaagdiepte steeds minder.

8 cm onder 45° is wel dik 11 cm, dus ??????

ps op mijn oude tafelzaag zit een blad van 35 cm diameter.