Isotec dakisolatie, slechte kwaliteit, panelen zakken in

Reageren
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van FrancinePeeters
Lid vanaf: 01/03/2018
2 berichten

Ik heb 5 jaar geleden mijn dak laten isoleren met Isotec panelen.
Sinds twee jaar heb ik problemen met vocht.
Mijn dakwerker is langs geweest en heeft vastgesteld dat de isolatiepanelen langs buiten enkele centimeters zijn ingezakt.
Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem.
Hij weet van enkele andere ex-Isotec plaatsers dat zij bij klanten hetzelfde voor hebben.  
Zijn er hier nog met hetzelfde probleem?
Mijn dakwerker raad me aan om een rechtzaak tegen Isotec te starten.
Heeft iemand hier ervaring mee hier?
Als er zoveel klachten tegen Isotec lopen, kunnen we dan best niet alles bundelen? Ik heb hier geen ervaring mee.

Volgens mijn dakwerker is de enige oplossing het dak er heemaal opnieuw afhalen en opnieuw beginnen.
Maar zelfs dan wilt hij het niet meer met Isotec doen.
De panelen deugen volgens hem niet meer. 
Mijn dakwerker zegt dat hij niet meer met Isotec werkt omdat zij jaren geleden de kwaliteit van hun panelen hebben verlaagd.
Die informatie had ik graag 5 jaar geleden gekregen i.p.v nu!

Reacties

afbeelding van Nu7s
Lid vanaf: 19/08/2011
6400 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Heeft u al eens rechtstreeks contact opgenomen met Isotec?

Heb je een algemene vraag? Stel ze via het forum, niet via privébericht!

afbeelding van teaser
Lid vanaf: 08/04/2009
1921 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Gaat dat over een plat of schuin dak?

Wij hebben in de zomer van 2010 ons zadeldak laten vernieuwen met Isotec panelen. Vochtproblemen hebben we nog niet opgemerkt.

afbeelding van FrancinePeeters
Lid vanaf: 01/03/2018
2 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Nu7s schreef:

Heeft u al eens rechtstreeks contact opgenomen met Isotec?

 

teaser schreef:

Gaat dat over een plat of schuin dak?

Wij hebben in de zomer van 2010 ons zadeldak laten vernieuwen met Isotec panelen. Vochtproblemen hebben we nog niet opgemerkt.

Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat over een schuin dak met dakpannen. 
Volgens mijn dakwerker heeft Isotec in 2012 de samenstelling van de PIR hebben aangepast waardoor de platen vervormen en zoals bij mij zelfs enkele centimeters inzakken.
Als jouw dak in 2010 is gezet dan heb jij nog goede panelen. 
De klacht met Isotec loopt momenteel al lang via de aannemer maar daar loopt het vast.  
Mijn aannemer werkt niet meer met Isotec. Misschien daarom dat Isotec mijn klacht niet serieus neemt. Misschien moet ik inderdaad rechtstreeks met Isotec contact opnemen. Ik ga dit weekend naar hun stand op Batibouw.

In de folder van Isotec staat dat zij 10 jaar garantie geven op de panelen.
Als er iets mis is met de panelen dan heb ik daar toch recht op?
Het kan toch niet dat ik daarvoor naar de rechtbank moet.
Ik zie dat er een commissie is voor bouwgeschillen.
Als Isotec mij niet helpt dan is dit misschien een optie?
Heeft iemand daar ervaring mee?  
http://www.bouwverzoening.be

afbeelding van Stefaan Van Slycken
Lid vanaf: 13/05/2017
864 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Eerste vraag van de geschillencommissie zal altijd zijn: "heb je de fabrikant gecontacteerd en wat is zijn reactie?"

In dit soort zaken is eigenlijk altijd volgende volgorde aan te houden:
- gebrek documenteren (foto's en dergelijke)
- eventueel offerte herstelling bekomen, alleszins originele facturen samenzoeken
- fabrikant aanschrijven (hoeft nog niet aangetekend, kan per mail) en het probleem op een rustige, normale manier omschrijven en vragen wat zij voorstellen als tegemoetkoming, of ook voorstellen wat jij zou willen als tegemoetkoming.
- bij geen reactie: dit aangetekend herhalen.
- bij bevredigende reactie: probleem opgelost
- bij onbevredigende reactie: eerst geschillencommissie bouw, pas daarna eventueel advocaat/rechtszaak.

Let op, meestal dekt de garantie enkel de defecte materialen, niet de gevolgschade of de herplaatsing. Bij mijn weten kan je dit ook nooit gaan eisen en is het enkel goodwill van de fabrikant als ze toch een hogere tussenkomst toekennen.

Ik ben geen advocaat maar ik geloof dat je echt al een soort "misdadig opzet" moet bewijzen om meer uit de brand te slepen. Maar je moet dan wel gaan afwegen wat die advocaat je kost tegenover wat die plaatsing kost. Processen slepen ook vaak jaren aan. Het gebeurt ook dat bedrijven failliet gaan om onder garanties uit te komen en dan sta je helemaal met lege handen.

Het jammere is wel dat die garantie vaak bestaat uit het vervangen van de defecte materialen door dezelfde of gelijkwaardige materialen van dezelfde fabrikant.

Mijn bouwblog: een BEN-houtskelet: https://stefaan56.wixsite.com/bouw

afbeelding van FrancinePeeters
Lid vanaf: 01/03/2018
2 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Hallo Stefaan, bedankt voor de informatie.
De dakrenovatie was de grootste investering die ik tot nu toe aan het huis heb gedaan.
Ik heb hiervoor zelfs een lening moeten nemen bij de bank om het te kunnen betalen. Dat ik nu dit meemaak is een catastrofe. 

En dan lees ik vandaag op de website van Isotec  letterlijk dat de panelen vormvast zijn. Nog volgens de site krimpen de panelen niet en hebben ze een levenslange kwaliteit. Mijn dakwerker liet me foto's zien van andere klanten met hetzelfde probleem.
Ik ben dus niet alleen.

Ik weet niet of dit misdadig opzet is maar toch zeker misleidend en bedriegelijk opzet. 
Jouw informatie is zeker nuttig. Ik weet nu wat me te doen staat. 

afbeelding van DesaegherDirk
Lid vanaf: 26/07/2017
2 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Een dak is inderdaad een zware investering.
Daar kan ik van meespreken. Mijn dakrenovatie staat later dit jaar gepland.
Ik heb ook voor sarking isolatie gekozen maar niet met Isotec.
Mijn aannemer wees me ook op de slechte kwaliteit van Isotec.
Volgens hem is de stabiliteitsklasse van de Isotec platen de boosdoener.
Die zou slechts 3/10 zijn, terwijl alle andere sarkingplaten op de markt waarde 8/10 hebben.
Een Isotec dakwerker die bij mij is geweest om prijs te maken zei dat Isotec juist de beste kwaliteit op de markt is en dat er nog nooit problemen zijn geweest.
Nochtans staan er een reeks foto's met problemen van Isotec online.
 https://get.google.com/albumarchive/110289730404314395697/album/AF1QipPs...

Stefaan, is die informatie wel correct?
Ik ga ervan uit dat elke fabrikant in Europa zich aan de regels moet houden en moet zorgen dat de producten aan de vereisten van Europa voldoen.
Ik weet niet aan welke normen isolatieplaten moeten voldoen, maar de norm die Europa oplegt zal niet min zijn. Ook naar aansprakelijkheid ben je als fabrikant aan strenge Europese regels onderworpen dacht ik. Ik ga er daarom vanuit dat je als consument vandaag goed beschermt bent.
Ik heb in mijn vorige woning een probleem gehad mijn een ingebouwde spoelbak van het toilet. Het bleek om een technisch mankement te gaan dat enkel kon woren opgelost door een nieuwe spoelbak te plaatsen. De fabrikant is zijn verplichtingen nagekomen.
Mijn toilet is op kosten van fabriek volledig vervangen geweest, inclusief uitbraak, montage en afwerking. Mij lijkt dit niet meer dan logisch en correct.

Mijn raad: Batibouw of een andere beurs is niet de plaats om problemen aan te kaarten.
Daarmee los je niets op.
Schakel een expert in om het probleem officieel te maken en formuleer een directe klacht naar Isotec.
Vertrouw niet op je dakwerker om je probleem op te lossen.
Veel succes! 

Ds

afbeelding van Mario_
Lid vanaf: 19/12/2014
7195 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

De dakwerker is de leverancier en de plaatser. Absoluut eerst met hem bespreken.....

afbeelding van Isotec België
Lid vanaf: 08/03/2018
2 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Beste Mevrouw Peeters

Bedankt voor uw reactie. Wij betreuren ten zeerste dat u dit heeft moeten ervaren.

Gedurende 15 jaar importeren wij al de producten van Isotec. Met de hand op het hart kunnen wij zeggen dat het aantal klachten beperkt zijn, en meestal niet product gebonden zijn. Bij elke vraag garanderen wij steeds een persoonlijke aanpak en stoppen we niet tot er een oplossing is gevonden die beide partijen gelukkig stemt.

Spijtig genoeg vinden wij in ons vragenarchief uw naam niet terug.

Daarnaast onderlijnen we graag dat de laatste 30 jaar de kwaliteit consistent en zelfs verbeterd is.

We nodigen u dan ook graag uit om met ons contact op te nemen zodat we deze situatie samen kunnen uitklaren.

Met vriendelijke groet

Het isotec-team
info@isotec.be
+32 3 360 79 96

afbeelding van bramvdb
Lid vanaf: 17/01/2010
327 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Voilà! Zo moet het!

afbeelding van Isotec België
Lid vanaf: 08/03/2018
2 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Beste Mevrouw Peeters

Tot vandaag hebben we jammer genoeg nog geen reactie mogen ontvangen.

We willen dit echter niet koud laten worden. Wij, met Isotec, verkopen onze producten met een kostenreductie als doel. Zo zien we bij al onze klanten de energiekosten dalen. Ook hier willen we uiteindelijk tot dit resultaat komen dus neem gerust met ons contact op.

Met vriendelijke groet

Het isotec-team
info@isotec.be
+32 3 360 79 96

afbeelding van stefan
Lid vanaf: 10/03/2006
25079 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

graag het VOLLEDIGE verhaal, isolatie zorgt NIET voor waterdichting.

waar komt er water binnen, regenwater? condenswater ?

welke structuur onder of tussen isolatie en welk onderdak ...

 

dakwerker in je verhaal heeft deze ook zelf deze isolatie geplaatst of was dat een ander bedrijf?