Richtprijs betonkelder 135m²

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Gert17
Lid vanaf: 21/12/2007
11 berichten

Uit de sondering blijkt onze grond niet echt draagkrachtig.

Volgens de stabiliteitsstudie dienen we een kruipruimte van 80 cm te voorzien.

Dit lijkt ons een verloren ruimte en we overwegen om een volwaardige kelder te laten gieten.

Volgens de raming van de architect zou ons dit voor een kelder van 135m² zo'n 35000 +BTW kosten (inclusief grondwerken en welfsels).

Is dit bedrag overschat, onderschat juist realistisch.

Graag jullie reactie.

Alvast bedankt.

Reacties

afbeelding van hp__
Lid vanaf: 29/01/2007
10 berichten
Rapporteer

ik heb verschillende verhalen hier over gehoord.

de laatste die ik gehoord bij een aannemer, een kelder 25M^2(5m bij 5m) berekende kosten - 9000 ex Btw

afbeelding van Wim VO
Lid vanaf: 18/04/2007
196 berichten
Rapporteer

Onze kelder is 130m² 240cm hoog en gepolierd. met 8 hoeken (2 uitsteeksel). Was voor enkel de wanden en vloerplaat 24000€incl, gladde welfsels en binnenmuren was een 11000€ dus kan wel kloppen :). Wel uitgraven en afvoeren grond enz niet vergeten he Wink

afbeelding van Nick
Lid vanaf: 21/08/2006
2148 berichten
Rapporteer

De onze is 150m², 2m50 hoog, 30cm dikke wanden en met uitstekende wapening die achteraf in e vloerplaat (van 't gelijkvloers) gegaan is.

- Uitgraven: iets van een 2000 euro dacht ik

- Vloerplaat (30cm) + buitenmuren met extra wapening: 20000 euro dacht ik

We hebben onze binnenmuren zelf gezet, dat scheelde een heel pak. De kelder-gieter raadde ons dat ook aan omdat hij het zelf te duur vond om de binnenmuren ook mee te gieten.

De vorm van onze kelder heeft trouwens een 4-tal insprongen maar dat maakte voor de prijs niet veel verschil. Dus een rechthoek of eentje met hier en daar een insprong is zo goed als 't zelfde.

Vloer is niet gepolierd, dat kostte nog eens 1600 euro en we gaan zowiezo vloeren in de kelder dus ...

Deze prijs was twee jaar geleden.

afbeelding van stefan
Lid vanaf: 10/03/2006
27485 berichten
Rapporteer

Gert17 wrote:
Uit de sondering blijkt onze grond niet echt draagkrachtig.

Volgens de stabiliteitsstudie dienen we een kruipruimte van 80 cm te voorzien.

Dit lijkt ons een verloren ruimte en we overwegen om een volwaardige kelder te laten gieten.

Volgens de raming van de architect zou ons dit voor een kelder van 135m² zo'n 35000 +BTW kosten (inclusief grondwerken en welfsels).

Is dit bedrag overschat, onderschat juist realistisch.

Graag jullie reactie.

Alvast bedankt.

raming is OK

maar welfsels hierin reken is niet echt juist, als je kruipkelder neemt moet je ook welfsels hebben dus neit echt meerprijs

als je vloerplaat hebt moet je ook funderingssleuven hebben dus deze beide kosten ook geld

de meerprijs zal dus eerder 26000 + BTW zijn