Slechte ervaring met firma dakwerken

Reageren
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van EdN
Lid vanaf: 08/12/2009
78 berichten

Ik wil jullie even mijn ervaring delen omtrent het laten uitvoeren van dakwerken.

Ik bezit een huis waarbij het bestaande dak ongeveer 30 jaar oud was. Geen isolatie, direct pannen. Na veel wikken en wegen besloot ik om in zee te gaan met een firma gespecialiseerd in het leggen van daken met stalen dakpannen en isolatie.

Volgende bestelling werd gedaan:

- +/- 44m² dak

- Afbraak en meenemen bestaande pannen en panlatten

- Plaatsen van onderdak delta vitaxx (ademend en waterdicht)

- Plaatsen gedrenkte tengellatten en panlatten 24/38

- Plaatsen van pannen, nokken, gevelpannen en gootstukken van het merk ***

- Plaatsen loodafwerking bij de buren

- Aanwerken schouw met lood

Isoleren van de zolder volgens de premienormen .

Plaatsen van Iko enertherm 7 cm dikte R waarde 3

Op de afgesproken dag komen 5 dakwerkers zich aanbieden. Blijkbaar werkt de hoofdfirma uit Schoten met een onderaanneming, die een firma uit Waver hiervoor aanspreekt. De 5 dakwerkers blijken van Poolse afkomst te zijn, maar ééntje spreekt toch wat Nederlands.

Na de uitvoering van de werken (op 1 dag) begin ik aan een inspectie ronde en bemerk dat er enkele zaken niet correct uitgevoerd zijn. Ik besluit om een e-mail te sturen naar de hoofdfirma en de onderaannemer:

Naar aanleiding van de uitgevoerde werken, plaatsen *** Dak met isolatie, uitgevoerd op maandag 03/05/2010 heb ik enkele klachten omtrent de afwerking.

Hierbij zend ik een opsomming over de zaken waar ik niet tevreden over ben:

1. Bij het leggen van het dampscherm was er op één plaats een gat in het dampscherm, waardoor je buitenlucht perfect kon zien.

Het ging een 'uitgerokken' stukje, dat wellicht per ongeluk, doorgeduwd was.

Spijtig genoeg heb ik hier geen foto van genomen.

2. Het plaatsen van een schouw voor de nieuwe verwarming.

Ik had duidelijk gevraagd om de schouw zo recht mogelijk te plaatsen, maar toch werd deze schuin geplaatst (zie foto 1.jpg).

Er was nochtans plaats om dit klein beetje op te schuiven, wat ik ook gevraagd had, maar niet uitgevoerd kreeg.

3. Een 3-tal vijzen met rondellen (laat ik het zo maar noemen) zijn niet volledig ingevezen in het dak.

Ik vermoed dat dit bij de afwerking vergeten is.

4. Het isolatiemateriaal sluit niet altijd volledig aan.

Niet aan de muur (waar ik duidelijk enkele vingers tussen de muur en de isolatie kan steken), als de isolatie platen tegen elkaar.

Ook zijn er een paar koudebruggen aanwezig!

Ik was ook van mening, in ons verkoopsgesprek, dat de afwerking met schuim zou gebeuren om zo alle gaten te dichten en ervoor

te zorgen dat er geen koudebruggen meer waren.

Er zijn ook diverse isolatieplaten waar de zijkanten stukjes ontbreken of waar de isolatie kleine beschadigingen vertonen.

5. Op een paar plaatsen zijn wellicht de spanvijzen met rondellen verkeerd geplaatst geweest, want er is duidelijk een afdruk te zien.

De isolatie is ook doorboord hierdoor.

Graag vernam ik van u een voorstel om dit zo snel mogelijk in orde te brengen.

Om mijn goeie wil te tonen heb ik deze avond het resterende saldo, min 15% van de totaalprijs, gestort op uw rekening.

Zodra de werken volledig uitgevoerd zijn tot ons beide voldoening zal ik onmiddellijk de resterende 15% storten.

Indien u graag ter plaatse komt om deze situatie te bekijken, u kan bij mij terecht op maandag overdag, of 's avonds na 18u.

Wel een seintje op voorhand zodat ik zeker aanwezig ben.

Zie volgend bericht

Reacties

afbeelding van EdN
Lid vanaf: 08/12/2009
78 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Ik krijg vrijwel onmiddellijk een antwoord van de onderaanneming.

Geacht klant,

Ik zou bij jullie kunnen zijn om twee uur 14 uur zaterdag 08 05 2010

we zullen de nodige matrialen mee brengen voor de herstelling te kunnen doen

Met vriendelijke groeten

P. R.

Tevergeefs zit ik te wachten op zaterdag. Omstreeks 15.15u bel ik naar het GSM nummer en blijkt dat hij op een braderij staat in Beersel. Hij verzekert mij dat ik de maandag erop een e-mail krijg met melding wanneer hij zal langs komen.

Ik besluit niet af te wachten stuur beide firma's een e-mail:

Goeiedag P.

Goeiedag J.

Tevergeefs zat ik te wachten deze namiddag op de komst van P. R. tegen 14u. Nadat ik zelf gebeld heb omstreeks 15.25u bleek dat u op een braderij in Beersel stond en niet meer zou afkomen naar ***. U heeft mij telefonisch verzekerd dat u maandag ochtend een mail zal sturen wanneer u dezelfde dag, dus maandag 10/05/2010, zal langs komen om alsnog de herstellingswerken uit te voeren.

Indien u maandag niet opdaagt zal ik genoodzaakt zijn om een aangetekend schrijven naar u en de firma *** te richten, om jullie in gebreke te stellen voor het niet correct uitvoeren van de gevraagde werken.

Jullie begrijpen dat het vertrouwen momenteel beetje zoek is in jullie firma's en ik uitdrukkelijk erop sta dat alles perfect wordt afgewerkt!

Ik zal dan ook beroep doen op een derde partij om een controle te laten uitvoeren of de werken/herstellingswerken correct verlopen zijn.

Met vriendelijke groeten,

Op maandag 10/05 omstreeks 11u heb ik nog steeds geen bericht gekregen, dus besluit ik naar de hoofdfirma te bellen.

Daar bleek men op de hoogte te zijn, maar men was een 'weekje met verlof en dus nu pas gezien wat er in de mails stond'. Alleszins, er ging het nodige gedaan worden.

En ja hoor! In de namiddag komt de meestergast (geen Pool) langs om de afwerking te doen. Deze jongeman doet het nodige blijkbaar. Omdat ik nogal veel uitleg vraag probeert hij te verdoezelen dat er fouten gemaakt waren, maar uiteindelijk geeft hij toe dat er verschillende zaken fout waren. Hij heeft zelfs een aantal stukken isolatie vervangen en overal met tape de overlappingen geplakt. Alsook geprobeerd om de schouw buis wat rechter te plaatsen, maar dit lukte niet echt.

Zie vervolg

afbeelding van EdN
Lid vanaf: 08/12/2009
78 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Ondertussen contacteer ik een 3de partij, zijnde een andere firma die ook gespecialiseerd is in het leggen van stalen dakpannen. Echter, deze firma heeft het enorm druk, waardoor ze pas binnen de 2 weken konden langs komen.

Een weekje na de uitvoering van de afwerking, krijg ik van P. R. een telefoon om te melden dat ik nog 50% van het bedrag opensta qua betaling. "Foutje, nog 15%" zeg ik telefonisch. Na veel opzoekingswerk klopt dit volgens hem. Hij snort ook nog even mijn e-mail op en begrijpt dat ik een derde partij wil consulteren om te zien of alles afgewerkt is naar behoren. "Weet je wat, omdat je toch zo goed bent in het e-mails schrijven, krijg je 3 weken de tijd om de rest te betalen". En daarmee was voor hem de kous af.

Vandaag komt de derde partij langs en controleren we uitvoerig alle werken. Oeps... toch wel nog een aantal zaken die niet correct zijn.

Boos, stuur ik alweer een e-mail, maar vergeet zelfs twee puntjes te vermelden, dus wordt het een tweede e-mail.

Goeiedag,

Deze ochtend is de externe 3rde partij langs gekomen om de dakwerken te evalueren.

De afwerking van de binnen isolatie van het dak is uiteindelijk goed gekomen. De naden en de luchtbruggen zijn met PU schuim afgewerkt.

De buitenkant van het dak, namelijk de *** dakpannen, zijn correct gelegd. Ware het niet dat er één pan per rij tekort gelegd is. In bijgevoegde foto's ziet u dat bij de scheiding van de gemeenschappelijke muur blijkt dat er één pan tekort komt. Ik blijf dus met één pan van mijn buur zitten op mijn eigendom. De externe partij denkt dat dit gebeurd is omdat de schouw van mijn buur in slechte staat is.

Waarom werd ik hiervan niet op de hoogte gesteld door de mensen die de werken uitgevoerd hebben? Dan zou ik kunnen overlegd hebben met mijn buurvrouw om te kijken wat de beste oplossing was.

Mvgr.

De 2de e-mail:

Ik was nog twee kleine zaken vergeten toevoegen aan mijn e-mail.

Enerzijds blijkt dat mijn dakgoten aan vernieuwing toe zijn, de roofing, zink of EPDM moet vervangen worden, volgens de 3rde partij.

Nochtans heb ik aan de dakwerkers gevraagd hoe het met de dakgoten gesteld was en er werd mij verzekerd dat er niets moest aan gebeuren.

Het tweede punt is zeer klein, maar getuigt van de afwerkingsgraad. De tape, die de overlapping van de isolatie regelt, de randen ervan komen los.

Dus regelmatig wrijf ik deze terug aan. Volgens de 3de partij komt dit omdat de isolatie platen stofferig waren bij het plaatsen, alsook niet ontvet werden.

Dit doet geen afbreuk aan de isolatie zelf, maar getuigt wel van de zwakheid van afwerking.

Ik had ook aan J. gevraagd via e-mail om even langs te komen om de situatie te bekijken.

Spijtig genoeg werd niet gereageerd op mijn e-mail bericht hierover.

Mvgr.

afbeelding van EdN
Lid vanaf: 08/12/2009
78 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Omdat ik niet tevreden ben over deze firma besluit ik op te zoeken via Internet of ik meer informatie kan terug vinden. Ik kom uit bij de fabrikant van de stalen dakpannen, namelijk in Gembloux. Telefonisch neem ik contact op en vraag of zij eventueel een inspectie adviseur hebben die kan langs komen. "nee, dat hebben we niet". Na veel uitleg van mijn kant vertelt de vriendelijke dame aan de andere kant dat ze exclusief samen werken met de firma uit Schoten, die op zijn beurt enkel met onderaannemers werkt (waaronder ééntje uit Waver).

Zij verzekert mij dat ze al jaren met deze firma's werken en dat ze vooral actief in Wallonie zijn. Het verwondert haar mijn verhaal te horen en ze wist me nog te vertellen dat de zaakvoerder van de hoofdfirma een redelijk mens is en zeker zal luisteren naar mijn klachten, alsook een oplossing bieden. Als ik vertel dat ik een derde partij de zaak laat bekijken verandert het gesprek en zegt ze "och meneer, die gaat altijd wel iets vinden en gaat zowieso het werk afkeuren". Bizar... want als iets goed gedaan is, dan mag er iemand anders toch naar kijken?

Alleszins, ik betaal de resterende 15% van het bedrag niet, tot ik een antwoord krijg van beide firma's.

Mijn vraag aan jullie ... wat zouden jullie doen in mijn situatie?

afbeelding van chime
Lid vanaf: 10/04/2007
11588 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Ik had in de eerste plaats aangetekend geprotesteerd.

Een email mist namenlijk nogal bewijskracht ... het wordt wel iets sterker als de andere er op antwoord, maar dan nog.

afbeelding van Maxi029
Lid vanaf: 12/01/2009
807 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

EdN wrote:
Hij heeft zelfs een aantal stukken isolatie vervangen en overal met tape de overlappingen geplakt

[...]

De afwerking van de binnen isolatie van het dak is uiteindelijk goed gekomen. De naden en de luchtbruggen zijn met PU schuim afgewerkt.

dus ... eigenlijk is het nu in orde, afgezien van het feit dat ze het zo de eerste keer hadden moeten doen ?

EdN wrote:
Het tweede punt is zeer klein, maar getuigt van de afwerkingsgraad. De tape, die de overlapping van de isolatie regelt, de randen ervan komen los.

Dus regelmatig wrijf ik deze terug aan

vraag een vers rolleke tape en plak even opnieuw af, daarvoor moet je niet gaan procederen Wink

EdN wrote:
Ik blijf dus met één pan van mijn buur zitten op mijn eigendom.

de vraag: is de afwerking ervan ok of niet (ken zelf niets van daken)? Wat had je verwacht, en nog belangrijker wat heb je hen gevraagd (offerte/contract) uit te voeren?

EdN wrote:
Nochtans heb ik aan de dakwerkers gevraagd hoe het met de dakgoten gesteld was en er werd mij verzekerd dat er niets moest aan gebeuren.

dat is dan een woord tegen het ander. Wat wordt bedoeld met "moet vervangen worden": "het kan nog even mee maar toch binnen de 5 jaar vervangen" of "als ge het nu niet vervangt, hebt ge komende winter miserie" of "het ziet er een beetje verouderd uit, het zou mooier zijn als het vervangen werd"?

Dus algemene vraag: van wat ben je op dit ogenblik nog niet tevreden en wat is anders uitgevoerd als afgesproken, los van het feit dat je hen prutsers vindt?

afbeelding van kidcool
Lid vanaf: 11/03/2006
7861 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

als je een derde concurrerende partij erbij betrekt is er idd veel kans dat die nog andere bijkomende punten aanhaalt als zijnde zaken die beter kunnen (zijn toch niet echt betrokken partij en kunnen het altijd erger doen lijken).

Die lange nagels met rondel (om isolatie vast te houden): soms krijg je die er niet altijd meteen volledig in, en verder nog nooit zelf een nagel misgeklopt waardoor je die er opnieuw diende uit te halen en er net onder of iets opzij diende te slaan. Je kan altijd eens naast je hout gaan.

Het is verder niet altijd evident om loodrecht door een schuin dak te gaan (hiermee praat ik het niet goed hé).

Heb er een beetje een wrang gevoel bij: je hebt aan de ene kant wel een beetje gelijk, maar hoe hoog had je je verwachtingen gesteld eigenlijk. Welke mate van afwerkingsgraad en perfectionisme had je verwacht, was het de goedkoopste aannemer?

Ok er zijn afwerkingsfoutjes, maar om nu te zeggen dat ik persoonlijk zo'n vlammende mails zou schrijven :? . Waarschijnlijk had ik in de brico gestaan om hier en daar zelf bij te werken.

afbeelding van Nevermore
Lid vanaf: 12/03/2006
16782 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Euhm, als ik betaal voor werk dan verwacht ik dat dat werk correct en proper uitgevoerd wordt. Niks Brico en zelf aan prutsen. Wat is dat nu?

Verder blijkt alles nu uitgevoerd/hersteld naar behoren. Die dakgoot, tja.... Welke is dan de goeie, de dakwerker die zegt "vervangen" (kost je geld) of de andere die zegt "die gaat nog 15-20 jaar mee?" (kost je pas over 15-20 jaar geld)

De slechte communicatie en beloven van "ik kom die dag om 14.00u" maar niet komen opdagen zijn spijtig genoeg eigen aan veel aannemers.

Enige wat jij kan doen is jou aannemer NIET aanraden aan mensen die je er naar vragen.

Momenteel zijn alle werken uitgevoerd die je had afgesproken? Slik dan even de bittere pil (en je trots) door en betaal de resterende 15%.

Da's niet leuk maar je bent van de miserie af en bij (correct) uitgevoerde werken MOET je toch betalen hoor.

Zijn er echt nog mankementen: aangetekende ingebrekestelling.

afbeelding van kidcool
Lid vanaf: 11/03/2006
7861 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Nevermore: je weet wat ik bedoel. Jij hebt waarschijnlijk nog nooit iets verder afgewerkt naar je eigen normen (omdat je het nog beter wilde).

En ja, ik ga niet voor elke pruts en onvolmaaktheid (tape dat loskomt enz) beginnen met aangetekende schrijvens en weet ik veel wat nog allemaal. Je kan van een mug altijd een olifant maken hé.

Trouwens de firma in kwestie is toch 1 en ander nog komen herdoen, waardoor het uiteindelijke resultaat veel beter was. Dus onwil van hun kant is er niet echt, je kan echter wel blijven doorbomen natuurlijk over van alles en nog wat.

Ik ken niet de volledige overeenkomst tussen beide partijen, maar ik dacht eerst dat het volledig fout zou zijn gelopen met het dak, maar dat is het eigenlijk verre van. Het lijken mij eerder meningsverschillen in normenhantering te zijn.

afbeelding van Nevermore
Lid vanaf: 12/03/2006
16782 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Ik schrijf toch ook: "slik de bittere pil en betaal" ! Wink

Ik weet zeker wat je bedoelt maar ik doe dat niet. Er worden bij mij telkens duidelijke afspraken op voorhand gemaakt en de gevraagde/afgesproken afwerking moet men mij ook leveren. Ik ga daar echt geen 2x voor betalen!

afbeelding van kidcool
Lid vanaf: 11/03/2006
7861 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Nevermore wrote:
Ik schrijf toch ook: "slik de bittere pil en betaal" ! Wink

Ik weet zeker wat je bedoelt maar ik doe dat niet. Er worden bij mij telkens duidelijke afspraken op voorhand gemaakt en de gevraagde/afgesproken afwerking moet men mij ook leveren. Ik ga daar echt geen 2x voor betalen!

geef ik je gelijk in, maar dat dient dan op voorhand zo duidelijk gemaakt te zijn.

Wat ik zeer belangrijk in je zin vind: de "gevraagde/afgesproken" afwerking.

afbeelding van EdN
Lid vanaf: 08/12/2009
78 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Toch verschillende meningen blijkbaar!

Ik ben zeker bereid om het resterende bedrag te betalen, maar ondertussen zijn we weer twee dagen verder en heb ik niemand gehoord. Geen enkele reactie op de e-mail. Tja, dan hoef ik mij ook niet te haasten om te betalen zeker?

Qua prijsniveau lagen alle offertes beetje naast elkaar, in vergelijking met gewone dakpannen. Het stalen dak kwam iets duurder uit zelfs, maar de meerwaarde "stormvastheid" heeft mij over de streep gehaald.

Waar ik nu aan twijfel is, of alles wel goed afgewerkt is geweest. Ik zie enkel maar het visueel gedeelte (de buitenkanten). En sorry, maar als je op je offerte of bestelbon zou moeten zetten "gelieve de isolatieplaten af te stoffen zodat de plakband mooi zou aansluiten", dat kon ik écht niet voorzien.

Over de 1 pan die tekort komt: mijn buur overweegt om het huis te laten afbreken of te verkopen. Stel 2 scenario's voor. 1. hij verkoopt het huis en de nieuwe eigenaar wil zijn dak vernieuwen... maar moet dus tot 1 pan op mijn eigendom komen. Wat als die nieuwe mensen 'onredelijk' zijn en dat niet willen betalen? Je hoort vaak zulke verhalen.

2. Het huis wordt afgebroken. Wat gaat dat geven? Ik heb een zwart dak met dan één verticale rij van rode dakpannen.

En die dakpannen van mijn buur zijn notabene dan nog aan vervanging toe ook.

Trouwens, over die ontbrekende verticale rij dakpannen... hoe kon ik mij daarvoor op voorhand indekken? Het dak werd opgemeten door verschillende dakwerkers die allemaal zeiden "+/- 45m²".

Ik zal dus een meetlat moeten bovenhalen om zelf te meten tot op de juiste m². En als blijkt dat ik, zeg bijvoorbeeld dat ik maar 42m² geleverd kreeg, een aangetekend schrijven sturen? Komaan hé...

Wat je zelf doet, doe je meestal beter, maar ik ben geen dakwerker en moet dus vertrouwen of wat andere mensen zeggen. En ik vertrouw(de) de dakwerker die de werken uitgevoerd heeft.

Last but not least, over de afwerkingsgraad. Ik zie dat sommigen hier zeggen "het is nu toch afgewerkt, dus...". Wel, ik deel die mening niet.

Ik heb nu het gevoel dat ze de dingen opgelapt hebben, vooral visueel.

Als ik nog eens een aannemer nodig heb, tja, die zal ik dan zo hard op de rooster leggen en zo uitgebreid zijn offerte/bestelling laten opmaken dat die wellicht zegt... "ik doe het niet"...

(beetje cynisch bedoeld).

afbeelding van EdN
Lid vanaf: 08/12/2009
78 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Oh ja, vlammende e-mails lees ik...

Waar zie jij dat staan? Ik ben altijd beleefd geweest, maar kordaat geeist dat het opgelost wordt. Je kan toch niet verwachten dat ik zou schrijven "ik denk dat jullie afwerking niet goed was, zou je misschien eens kunnen langs komen?"

afbeelding van Nevermore
Lid vanaf: 12/03/2006
16782 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

EdN wrote:
Ik ben zeker bereid om het resterende bedrag te betalen, maar ondertussen zijn we weer twee dagen verder en heb ik niemand gehoord. Geen enkele reactie op de e-mail. Tja, dan hoef ik mij ook niet te haasten om te betalen zeker?

Wat wil je dan dat ze antwoorden? Je stelt geen concrete vraag of zo.

Je verteld ze alleen wat een 3de partij je is komen vertellen.

Uw dakdakker zal ook denken " tja, en dan? "

Als je wenste dat het "probleem" met de rij dakpannen van je buur werd opgelost had je dat in die mail moeten vragen. Nu vertel je alleen dat het zo is.

Voor je dakdekker is de zaak afgehandeld. En zal jou mails ook wel beu zijn. (begrijp me niet verkeerd, ik heb begrip voor je situatie en mails maar bekijk het eens van zijn standpunt)

Ik zou daar geen antwoord meer op verwachten hoor.

't is nu heel eenvoudig.

Ofwel aanvaard je de zaak zoals ze nu is en betaal je de resterende 15%.

Ofwel stel je de aannemer aangetekend in gebreken en zet je je eisen op papier (eventueel nadat je een expert gesproken hebt).

afbeelding van kidcool
Lid vanaf: 11/03/2006
7861 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

soms helpt gewoon eens een telefoontje ipv een mailtje.

Mails kunnen gegenereerd worden zoals een diarree. Is ook geen rechtstreeks contact (net zoals het forum) en aldus kunnen bepaalde zaken verkeerd geïnterpreteerd worden. Nuances leggen is dan al eens moeilijker.

Nu ja, ik weet ook wel dat het niet altijd makkelijk is om de aannemer vast te krijgen.

Indien je buur het huis afbreekt of verkoopt, dak vervangt enz. dan dient deze een goede afwerking te garanderen, soms houdt dat dan desnoods in dat hij handelingen uitvoert aan het naburige dak. Ik heb ook een HOB en diende ervoor te zorgen dat alles goed afgewerkt was.

in principe heb je niet het recht geld in te houden tenzij overeengekomen, je kan het wel protesteren en achteraf kun je geld zien terug te vorderen (theorie uiteraard Dirol ).

En dat je bepaalde zaken niet kon voorzien, geef ik je gelijk in. Daarin vertrouw je op de vakman (ik ook).

Ivm afwerking: welke afwerking wil je nog meer?

afbeelding van EdN
Lid vanaf: 08/12/2009
78 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Goeie vraag, wat verwacht ik nu eigenlijk... een uitleg waarom mij niets gezegd hebben omtrent de schouw van de buur, waarom ze vergeten de naden en afwerking van de isolatie te doen, enzovoorts.

Ik verwonder mij wel beetje van sommige reacties hier. Het is alsof ik mijn schouders moet ophalen en denken van "oef, gelukkig dat er niet meer aan de hand is". Ikzelf werk in een functie waarbij goederen worden uitgeleverd en ik kan je verzekeren dat het minste dat er niet correct is (soms zelfs de labels van een verpakking die niet recht hangen!) er wordt gereclameerd.

Nu heb ik het gevoel dat er wellicht nog enkele 'verdoken' problemen zitten, of liggen te wachten.

Eventjes over die verticale rij pannen die ontbreekt. Als ik het goed lees moet ik er mij maar bij neerleggen en verwachten dat bij afbraak van mijn buur de andere/nieuwe dakwerker dit wel zal 'in orde brengen'. Maar anderzijds wordt hier gezegd op het forum van "tja, je moest maar in je bestelling goed gestipuleerd hebben wat er moest gebeuren". Heb ik toch wel beetje dubbel gevoel bij...

Anyway, ik denk dat ik correct gehandeld heb met de beide aannemers. Ik heb jullie mening gevraagd op het forum zonder de namen van de firma's openbaar te maken, noch hen uit te schelden of wat dan ook. Ik wilde jullie mening vragen, waarvoor dank!