Reynaers CP130 LS vs SAPA C160 LS

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Michael.hossain
Lid vanaf: 09/11/2015
205 berichten

Dag allemaal

Ik zit in de finale beslissingsfase voor ons schuifraam van 5000 x 2400 (monorail 4-delig, waarbij de middenste delen schuiven, 1.0 Superisolerend glas). Heb reeds meerdere offertes gekregen en de uiteindelijke 2 kanshebbers zijn

Reynaers CP130 (LS)

SAPA C160 (LS)

De offerte voor SAPA komt goedkoper uit dan die van Reynaers.

Zijn er op vlak van qualiteit, isolatie,  ... grote verschillen tussen de twee?

De schuivende delen zullen elk 125 a 130cm zijn, is het nodig om hiervoor hefschuif te nemen of zou schuif voldoende zijn?

Bedankt voor jullie input

Reacties

afbeelding van Mario_
Lid vanaf: 19/12/2014
10638 berichten
Rapporteer

dit is reeds het 4de topic dat u opent ivm uw schuifraam......

205 berichten
Rapporteer

Mario_ schreef:

dit is reeds het 4de topic dat u opent ivm uw schuifraam......

bedankt om mij daar op de hoogte van te brengen.

afbeelding van thomas_dhaese
Lid vanaf: 18/06/2014
1977 berichten
Rapporteer

Het is precies een moeilijke bevalling, uw raam kiezen big grin

Kwaliteit kan ik niets over zeggen. Isolatiewaarde is te vergelijken door waarden van de twee profielen naast elkaar te leggen.

Verder, hefschuif of gewoon schuif is een keuze die je maakt. Ik vind hefschuif degelijker...

Thomas
BLOG: 9070!

205 berichten
Rapporteer

thomas_dhaese schreef:

Het is precies een moeilijke bevalling, uw raam kiezen big grin

Kwaliteit kan ik niets over zeggen. Isolatiewaarde is te vergelijken door waarden van de twee profielen naast elkaar te leggen.

Verder, hefschuif of gewoon schuif is een keuze die je maakt. Ik vind hefschuif degelijker...

Tjah, er is vrij veel aanbod, en theoretish gezien kan je wel verschillende punten vergelijken, maar toch hoor ik graag de ervarigen van mensen die deze ramen effectief gebruiken of gebruikt hebben.

Sorry om lastig over te komen, maar zou willen vermijden een foute beslissing te maken

afbeelding van Mario_
Lid vanaf: 19/12/2014
10638 berichten
Rapporteer

Je zal toch zelf eens moeten kiezen. Er is geen 'perfecte' keuze.
Zoals in ander topic reeds paar keer is aangehaald, prefereer ik ook een hefschuif raam. Zelf heb ik Shuco. Zeer tevreden. Maar misschien was ik dat ook met Profel...... dat ga ik nooit weten.

afbeelding van grandscenicman
Lid vanaf: 04/12/2011
1498 berichten
Rapporteer

Mijn buur heeft toegegeven dat mijn schuifraam beter schuift...omdat ik hefschuif heb en hij...niet.

Voordeel hefschuif : je kan de deur op een kier zetten ( vast) , meer geluidsisolatie .

205 berichten
Rapporteer

grandscenicman schreef:

Mijn buur heeft toegegeven dat mijn schuifraam beter schuift...omdat ik hefschuif heb en hij...niet.

Voordeel hefschuif : je kan de deur op een kier zetten ( vast) , meer geluidsisolatie .

Ik heb beslist en ga gaan voor de SAPA C160 LS (hefschuif) met 1.0 glas en Warme-edge

afbeelding van phil001
Lid vanaf: 26/01/2015
52 berichten
Rapporteer

Ik heb vroeger een paar thermische simulaties gedaan op de doorsnedes van die profielen en blijkt dat het profiel met de breedste thermische onderbreking het beste isoleert. Dat en goede assemblage/dichtingen. Zelf heb ik voor 3-voudig gelaagd glas gekozen gezien zo'n hefschuif dan nog altijd lekker gaat. Schuifraam is wel niet zo breed als't uwe.