Ramen: kipraam van 1554 mm

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Karolleke
Lid vanaf: 14/02/2012
0 berichten

Wij gaan verbouwingen doen en zijn verplicht om het raam in onze keuken te vervangen door een raam dat open kan of met ventilatie.

Nu wouden wij een raam dat enkel kan kippen met de kruk langs links . Met een kruk bovenaan kunnen wij hier niet meer aan aangezien ons keukeneiland er voor een deel voor staat.

Nu beweert onze leverancier dat dit niet kan. Alleen kruk bovenaan of via bediening aan de zijkant maar dan met een hendel met stang. Of er een draai/kip van maken met kruk links maar hier is het probleem dat ze maar garantie bieden voor opengaande ramen tot max 1300mm en ons raam is 1554 mm lang.

Heeft er iemand ook al zo iets voor gehad? Is dit echt niet mogelijk met kruk langs links?

Heeft er iemand zo een raam met een hendel met stang?

Reacties

afbeelding van hoow
Lid vanaf: 23/01/2007
15896 berichten
Rapporteer

Karolleke;1705434 wrote:
ht om het raam in onze keuken te vervangen door een raam dat open kan of met ventilatie.

Denk dat er ergens een misverstand is.

Ramen open zetten kan NOOIT de ventilatie vervangen.

Ramen open zetten = piekverluchten (te groot debiet) en na sluiten van het raam verslecht de luchtkwaliteit onmiddellijk.

Ventilatie = continue basis ventilatie, toevoer va lucht kan bv via een rooster op of in het raam.

Raadpleeg zeker je architect of ebp verslaggever zodat je achteraf niet met de gebakken peren zit.

afbeelding van hellaflush
Lid vanaf: 13/01/2011
30 berichten
Rapporteer

Kippen alleen met de kruk op de linkse stijl kan niet...is altijd draai-kip dan.

Zolang u vleugel hoger is, dan hij breed is, is dat geen probleem. In het ergste geval moet ge

hem niet te ruw behandelen en desnoods even helpen.

Uiteraard is dit meestal het geval, tenzij het een groot raam is...De proporties moeten ook kloppen. Hoe breed is het raam?

30 berichten
Rapporteer

Kippen alleen met de kruk op de linkse stijl kan niet...is altijd draai-kip dan.

Zolang u vleugel hoger is, dan hij breed is, is dat geen probleem. In het ergste geval moet ge

Uiteraard is dit meestal het geval, tenzij het een groot raam is...De proporties moeten ook kloppen. Hoe breed is het raam?

afbeelding van smits-vinckx
Lid vanaf: 05/07/2010
1043 berichten
Rapporteer

Bij profel kunnen ze dat wel, val raam met kruk aan zijkant. Dit zou dan met een hoekverbinding zijn. Weet wel niet hoe er dat juist uitziet maar misschien dat een Profelverdeler dit kan laten zien.

afbeelding van Nevermore
Lid vanaf: 12/03/2006
16782 berichten
Rapporteer

hellaflush;1705711 wrote:

Moet ik toch even tegenspreken.

Wij hebben een KIPraam van 1800mm breed en 1400mm hoog (ongeveer). Kruk staat op de rechtse verticale stijl.

Werkt perfect.

30 berichten
Rapporteer

Zeker van dat u geen draai-kip raam heeft, waar het draai mechanisme geblokkeerd is? Wink

Kruk kan links of rechts staan ja, afhankelijk van de vleugel.. ik zei maar toevallig links, omdat dit het geval van de TS was... Heb ik een beetje verkeerd verwoord.

Een draai-kip, waarvan de vleugel breder is dan hij hoog is, geeft problemen.

In uw geval, waar volgens mij het draai mechanisme geblokkeerd is, zal geen problemen geven

omdat deze nergens tegen kan schuren.. want hij kan enkel op kip..

Maar goed, daar gaat deze discussie niet over...

30 berichten
Rapporteer

Zeker van dat u geen draai-kip raam heeft, waar het draai mechanisme geblokkeerd is? Wink

Kruk kan links of rechts staan ja, afhankelijk van de vleugel.. ik zei maar toevallig links, omdat dit het geval van de TS was... Heb ik een beetje verkeerd verwoord.

In uw geval, waar volgens mij het draai mechanisme geblokkeerd is, zal geen problemen geven

afbeelding van Nevermore
16782 berichten
Rapporteer

hellaflush;1706132 wrote:

Ik ben er 99% zeker van dat er enkel onderaan scharnieren staan. Wat WEL kan zijn is dat het mechanisme van de kruk (Sobinco Chronos) een draai-kip mechanisme is.

Haha, zooooo ver was ik nu ook al. Wink

Ik dacht dat daar de discussie net wel om ging.

TS wil een kipraam met kruk aan zijkant. Hoe de leverancier dat maakt, maakt niet uit.

afbeelding van Nevermore
16782 berichten
Rapporteer

Ik ben er 99% zeker van dat er enkel onderaan scharnieren staan. Wat WEL kan zijn is dat het mechanisme van de kruk (Sobinco Chronos) een draai-kip mechanisme is.

Haha, zooooo ver was ik nu ook al. Wink

Ik dacht dat daar de discussie net wel om ging.

TS wil een kipraam met kruk aan zijkant. Hoe de leverancier dat maakt, maakt niet uit.

afbeelding van vdw
Lid vanaf: 31/12/2007
483 berichten
Rapporteer

Je kan ook een kipraam nemen met afstandsbediening, de hendel staat dan links of rechts beneden langs de vleugelstaander.

Greetz.

afbeelding van vdw
Lid vanaf: 31/12/2007
483 berichten
Rapporteer

Je kan ook een kipraam nemen met afstandsbediening, de hendel staat dan links of rechts beneden langs de vleugelstaander.

Greetz.

afbeelding van Hurmie
Lid vanaf: 14/04/2010
269 berichten
Rapporteer

Volgens mij kan dit op 2 manieren.

Met de scharnieren onderaan en met de kruk op de zijkant moet dit gaan door middel van een hoekoverbrenging zodat je aan de bovenzijde van de vleugel sluitlatten hebt.

Ofwel een kip-draai waar de kruk van begrensd is en dan heb je de scharnieren op de zijkant maar dan best wel zien dat er een extra vang schaar voorzien is zo kort mogelijk aan de zijde van de kruk

afbeelding van Hurmie
Lid vanaf: 14/04/2010
269 berichten
Rapporteer

Volgens mij kan dit op 2 manieren.

Met de scharnieren onderaan en met de kruk op de zijkant moet dit gaan door middel van een hoekoverbrenging zodat je aan de bovenzijde van de vleugel sluitlatten hebt.

Ofwel een kip-draai waar de kruk van begrensd is en dan heb je de scharnieren op de zijkant maar dan best wel zien dat er een extra vang schaar voorzien is zo kort mogelijk aan de zijde van de kruk