-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Raamverdeling
V
Verwijderd lid 178789
Guest
Als eens overwogen om geen verdeling te nemen?
Moet ook kunnen volgens mij. Uw gevel heeft al voldoende accenten om niet saai te zijn.
Moet ook kunnen volgens mij. Uw gevel heeft al voldoende accenten om niet saai te zijn.
charel;1888210 wrote:
Of met kleine verdelingen van boven (zoals de lange ramen beneden).
Als eens overwogen om geen verdeling te nemen?
Of met kleine verdelingen van boven (zoals de lange ramen beneden).
- Lid geworden
- 5 jul 2010
- Berichten
- 674
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
1e is uit evenwicht
2e is perfect
2e is perfect
smits-vinckx;1888219 wrote:
Welk evenwicht?
Ik zou kiezen voor 1e.
2e is te druk.
1e is uit evenwicht
2e is perfect
Welk evenwicht?
Ik zou kiezen voor 1e.
2e is te druk.
- Lid geworden
- 5 jul 2010
- Berichten
- 674
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
jeter;1888222 wrote:
De ruitjes van de 2 ramen tot op de grond (gelijkvloers richting tuin) zijn vierkant, of zo goed als vierkant, die van de zijdeur en van de 2 kleinste raampjes ook. Die van de overig ramen op het verdiep niet. (op tekening 1)
Op tekening 2 wel, dus meer in evenwicht.
Maar smaken verschillen dus hier over discussiëren heeft eigenlijk weinig zin.
smits-vinckx;1888219 wrote:1e is uit evenwicht
2e is perfect
Welk evenwicht?
Ik zou kiezen voor 1e.
2e is te druk.
De ruitjes van de 2 ramen tot op de grond (gelijkvloers richting tuin) zijn vierkant, of zo goed als vierkant, die van de zijdeur en van de 2 kleinste raampjes ook. Die van de overig ramen op het verdiep niet. (op tekening 1)
Op tekening 2 wel, dus meer in evenwicht.
Maar smaken verschillen dus hier over discussiëren heeft eigenlijk weinig zin.
MyriamC;1888214 wrote:
charel;1888210 wrote:Als eens overwogen om geen verdeling te nemen?
Of met kleine verdelingen van boven (zoals de lange ramen beneden).
- Lid geworden
- 19 feb 2007
- Berichten
- 6.447
- Waarderingsscore
- 2
- Punten
- 0
Ik zou ook 1 kiezen. Is totaal niet 'uit evenwicht', integendeel, het maakt het geheel net evenwichtiger en minder druk. Uiteindelijk komt dezelfde vorm altijd terug. Maar zoals gezegd, allemaal subjectief; en na een tijd kijk je daar toch niet meer naar
Galenbo;1888232 wrote:
Sorry, kan het niet laten: ;-)
[h=1]De mythe van de gulden snede[/h] door Albert van der Schoot
maandag 7 mei 2007, 20:15 uur
Speakers Burgwal 45-49, Delft
Toegang gratis
Het romantische idee dat de Gulden Snede deel uitmaakt van het klassieke schoonheidsideaal is hardnekkig, en het werd onlangs weer krachtig versterkt bij het verschijnen van het boek van Dan Brown, De Da Vinci Code. Juist ontwerpstudenten zijn erbij gebaat dat dit idee uit de wereld wordt geholpen. Want pas in de 19e eeuw kreeg de gulden snede voor het eerst een esthetische functie toebedeeld. De gulden snede is een verhouding tussen lijnstukken, waarbij het kleine zich verhoudt tot het grote lijnstuk als het grote tot het geheel. De misvatting dat deze verhouding veel zou voorkomen in de natuur, en dat ze als schoonheidsideaal aan de basis zou staan van talrijke klassieke composities in architectuur en schilderkunst, heeft een grote invloed gehad op ons denken over ideale proporties. Hoe kwam het dat de gulden snede als ‘volmaakt’ werd beschouwd? En welke geschiedenis heeft deze verhouding dan vóór de 19e eeuw doorgemaakt?
Dr. Albert van der Schoot is als kunst- en cultuurfilosoof verbonden aan de faculteit
Geesteswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam, en als lector Kunst en Reflectie aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten. Hij promoveerde op de gulden snede en is auteur van het boek De ontstelling van Pythagoras. Over de geschiedenis van de goddelijke proportie (1998).
Ik heb liefst ramen met de verhouding van 1.414 tot 1.618
Aka silver en golden section of ongeveer een A4 blad.
Dus tekening nummer 1
Sorry, kan het niet laten: ;-)
[h=1]De mythe van de gulden snede[/h] door Albert van der Schoot
maandag 7 mei 2007, 20:15 uur
Speakers Burgwal 45-49, Delft
Toegang gratis
Het romantische idee dat de Gulden Snede deel uitmaakt van het klassieke schoonheidsideaal is hardnekkig, en het werd onlangs weer krachtig versterkt bij het verschijnen van het boek van Dan Brown, De Da Vinci Code. Juist ontwerpstudenten zijn erbij gebaat dat dit idee uit de wereld wordt geholpen. Want pas in de 19e eeuw kreeg de gulden snede voor het eerst een esthetische functie toebedeeld. De gulden snede is een verhouding tussen lijnstukken, waarbij het kleine zich verhoudt tot het grote lijnstuk als het grote tot het geheel. De misvatting dat deze verhouding veel zou voorkomen in de natuur, en dat ze als schoonheidsideaal aan de basis zou staan van talrijke klassieke composities in architectuur en schilderkunst, heeft een grote invloed gehad op ons denken over ideale proporties. Hoe kwam het dat de gulden snede als ‘volmaakt’ werd beschouwd? En welke geschiedenis heeft deze verhouding dan vóór de 19e eeuw doorgemaakt?
Dr. Albert van der Schoot is als kunst- en cultuurfilosoof verbonden aan de faculteit
Geesteswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam, en als lector Kunst en Reflectie aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten. Hij promoveerde op de gulden snede en is auteur van het boek De ontstelling van Pythagoras. Over de geschiedenis van de goddelijke proportie (1998).
Als zo'n raam uit vakken bestaat met een glaslatten wist ik het wel. Weg ermee een glad raam. Iedere keer dat je staat te zemen of aan het schilderen bent raak je overstuur van al die glaslatten. (lol)
w.g.b.;1888270 wrote:
Ge moet dat laten zemen
Als zo'n raam uit vakken bestaat met een glaslatten wist ik het wel. Weg ermee een glad raam. Iedere keer dat je staat te zemen of aan het schilderen bent raak je overstuur van al die glaslatten. (lol)
Ge moet dat laten zemen
V
Verwijderd lid 178789
Guest
MyriamC;1888214 wrote:
Helemaal geen slecht idee en origineel ('t mag al eens iets anders zijn).
Het blijft natuurlijk ook een kwestie van smaak, en daar kan je inderdaad moeilijk over discuteren.
Over het praktische, het rationele kan je dat wel. En dan zeg ik dat onderverdelingen helemaal niet nodig zijn, dat ze duurder zijn en onhandiger in onderhoud, dus waarom zou je het dan doen?
charel;1888210 wrote:Als eens overwogen om geen verdeling te nemen?
Of met kleine verdelingen van boven (zoals de lange ramen beneden).
Helemaal geen slecht idee en origineel ('t mag al eens iets anders zijn).
Het blijft natuurlijk ook een kwestie van smaak, en daar kan je inderdaad moeilijk over discuteren.
Over het praktische, het rationele kan je dat wel. En dan zeg ik dat onderverdelingen helemaal niet nodig zijn, dat ze duurder zijn en onhandiger in onderhoud, dus waarom zou je het dan doen?
charel;1888283 wrote:
Als je een huis zet waar je de rest van je leven in gaat wonen (veronderstel ik toch), dan mag het toch 100% naar je goesting zijn. Dat die 'goesting' dan duurder en onhandiger is, dat zou ik er graag bijnemen.
Over het praktische, het rationele kan je dat wel. En dan zeg ik dat onderverdelingen helemaal niet nodig zijn, dat ze duurder zijn en onhandiger in onderhoud, dus waarom zou je het dan doen?
Als je een huis zet waar je de rest van je leven in gaat wonen (veronderstel ik toch), dan mag het toch 100% naar je goesting zijn. Dat die 'goesting' dan duurder en onhandiger is, dat zou ik er graag bijnemen.
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties