• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Profel PA6000 profiel

Lid geworden
25 mei 2012
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,

Ik ben me aan het informeren voor ramen in mijn nieuwbouwwoning.
Tot heden was het vooral PVC, Schüco en kömmerling die meededen.
Nu had ik een voorstel gekregen van een plaatser van het Profel PA6000 profiel.
Dit is dus een PVC profiel met ALU 'kamer' als buitenkant afwerking.
Ziet er mooi uit, kan in RAL kleuren.
Nu spreken we dan natuurlijk over iets helemaal anders denk ik dan ...
Iemand ervaring met deze profielen?
De schuiframen worden in ALU uitgevoerd en dit is enkel in schuif.
Bij PVC is het, hefschuif.

Weet niet of dit veel uitmaakt?
Als iemand iets meer ervaring heeft, hoor ik het graag.
Alvast bedankt,
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
PVC met alu schaal is iets dat al langer bestaat. bv de Finstral KAB Maar je kan PVC nu ook met folies krijgen die een strakke ALU-look hebben ipv de houtnerfstructuur.

Schuifraam zou ik nooit van mijn leven moeten hebben. Hefschuifraam werkt veel beter en kan je met je pink openschuiven. Ik ken er met( gewone)schuiframen waar je met je hele gewicht moet gaan tegenhangen om ze open te krijgen. Zelf een hefschuifraam (Engels) 2de hands gekocht van 20j oud en die werkte nog steeds perfect.

Persoonlijk nu PVC van Schüco en zeer tevreden.
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Mario_ schreef: ...

Schuifraam zou ik nooit van mijn leven moeten hebben. Hefschuifraam werkt veel beter en kan je met je pink openschuiven. Ik ken er met( gewone)schuiframen waar je met je hele gewicht moet gaan tegenhangen om ze open te krijgen.

Welk merk schuifraam?
Ik heb nog een gewoon schuifraam gehad in aluminium van Profel, vleugel van meer dan  5 m² en dat bleef vrij vlot bewegen.
 

abcdekatgaatmee

Nieuw Lid
Lid geworden
16 apr 2011
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
6
Wat is het geworden?


We zitten voor onze totaalrenovatie in dezelfde situatie:
- combinatie in PVC van Schuco met hefschuifraam (5,20m)
- of Profel PA6000 waarvan het schuifraam in aluminium wordt voorgesteld (type gewoon schuifruim, want geen hefschuif in het assortiment en Profel gaat niet groter dan 4,50m voor PVC schuiframen)

Schuco met 12 jaar fabrieksgarantie
Profel met 10 jaar fabrieksgarantie
 

brj

Nieuw Lid
Lid geworden
2 feb 2017
Berichten
56
Waarderingsscore
24
Punten
8
Neem maar snel Schüco, het voorgestelde profiel van Profel is compleet gedateerd
 

abcdekatgaatmee

Nieuw Lid
Lid geworden
16 apr 2011
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
6
brj zei:
Neem maar snel Schüco, het voorgestelde profiel van Profel is compleet gedateerd

Op basis waarvan is het Profel profiel gedateerd? Isolatiewaarden heb ik nog niet gezien momenteel.

Bij Schüco zou het gaan om het nieuwe Plana profiel en kan ook echt zwart (~RAL 9005) geleverd worden. Standaard verborgen scharnieren zijn ook mooi meegenomen.

"Het Schüco Plana-profiel is de allernieuwste aanwinst in het gamma ADvanced Living van Schüco? Plana is een gelijkliggend profiel dat geweldig in het oogspringt omdat het een naadloze hoeklas heeft. Bovendien is het Schüco Plana-profiel er in zomaar eventjes 75 kleuren."

Ik twijfel vooral rond het schuifraam van 5m20, dus vleugels 2m60. Het veiligheidsglas weegt volgens mij stevig door. Schüco voorziet zoals gezegd hefschuif (beter? meningen verschillen), maar is ook de enige die in PVC tot die maat wil gaan. Profel stopt bij 4m50 en Belisol bij 5m.
Het alu schuifraam van Profel lijkt me dan "veilig" naar constructie toe, al is het dan schuif en geen hefschuif en dus misschien moeilijker om open te schuiven.

Hoe dan ook: De huidige offerteprijs bij Schüco zit lager. Ze zien geen probleem met het schuifraam van die omvang en geven 12 jaar garantie, dus vermoedelijk wel oké. 
 

brj

Nieuw Lid
Lid geworden
2 feb 2017
Berichten
56
Waarderingsscore
24
Punten
8
Men gaat bij Profel niet groter qua schuifraam simpelweg omdat hun systeem dat niet aan kan. De beglazing zal +/- 250kg per vleugel wegen en dat is te veel voor een simpel schuifsysteem. Bij hefschuif mag je nog een stukje hoger gaan qua gewicht in de schuivende vleugel.

Belisol verkoopt tegenwoordig vooral Aluplast die ze bij Eko Okna of Oknoplast in Polen laten maken, en bovendien is Belisol allesbehalve een vakbedrijf maar eerder een marketingbedrijf. Loop daar maar in een grote boog rond, de stroom aan ontevreden klanten die oa via Facebook hun zeg doen spreekt voor zich.

Bij Profel verdoezelen ze hun ouderwets profiel door er aluminium overzetschalen bij aan te bieden, maar dan blijft het nog steeds maar een vierkamerprofiel. Ik vind trouwens na enig zoekwerk geen framewaardes van het genoemde Profelprofiel, is ergens ook al veelzeggend.

Gezien je het Schüco Planaprofiel blijkbaar goedkoper aangeboden krijgt dan Profel of Belisol zou ik echt niet twijfelen en daar voor gaan. Zeker gezien het geassembleerd wordt bij AD Megatech, wat binnen België toch een van de toppers is op het vlak van productie.

 
 

abcdekatgaatmee

Nieuw Lid
Lid geworden
16 apr 2011
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
6
brj zei:
Men gaat bij Profel niet groter qua schuifraam simpelweg omdat hun systeem dat niet aan kan. De beglazing zal +/- 250kg per vleugel wegen en dat is te veel voor een simpel schuifsysteem. Bij hefschuif mag je nog een stukje hoger gaan qua gewicht in de schuivende vleugel.

Zelfs als leek kan ik je volgen, want ik was ook niet meteen onder de indruk van het exemplaar in de toonzaal.
Belisol verkoopt tegenwoordig vooral Aluplast die ze bij Eko Okna of Oknoplast in Polen laten maken, en bovendien is Belisol allesbehalve een vakbedrijf maar eerder een marketingbedrijf. Loop daar maar in een grote boog rond, de stroom aan ontevreden klanten die oa via Facebook hun zeg doen spreekt voor zich.

Duidelijke info! Bedankt!
Ik had al wel door dat het bij Belisol voor een groot gedeelte rond marketing draait, maar dacht dat er ook nog wel kwaliteit aan gelinkt was. Fout van mij!
Bij Profel verdoezelen ze hun ouderwets profiel door er aluminium overzetschalen bij aan te bieden, maar dan blijft het nog steeds maar een vierkamerprofiel. Ik vind trouwens na enig zoekwerk geen framewaardes van het genoemde Profelprofiel, is ergens ook al veelzeggend.

 

Ondertussen heb ik het volgende te pakken gekregen:
- dubbel glas: Uw = 1.41 W/m2.K (staal) en 1.35 W/m2.K (warm edge)
- driedubbel: Uw = 1.07 W/m2.K (staal) en 0.99 W/m2.K (warm edge)
met berekening volgens EN ISO 10077-2 en raam 1.23m x 1.48m en Ug=1.1 W/m2.K voor het dubbel glas en Ug=0.6 W/m2.K voor het driedubbel glas. De Uf-waarde op zich staat er dus niet letterlijk in. 
Gezien je het Schüco Planaprofiel blijkbaar goedkoper aangeboden krijgt dan Profel of Belisol zou ik echt niet twijfelen en daar voor gaan. Zeker gezien het geassembleerd wordt bij AD Megatech, wat binnen België toch een van de toppers is op het vlak van productie.

 

Opnieuw een zeer duidelijke boodschap en goed onderbouwd met (inside) info.

Bedankt! Dat maakt de beslissing nu wel heel erg makkelijk!
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan