en hoeveel km's zijn er gereden op dat seizoen?
tandwielen en ketting slijten, (ge moet wel heel goed uw best doen om die er op 1 jaar door te krijgen, ma toch) en die vervangen kost soms al bijna evenveel als'n nieuwe fiets kopen.
How how... niet overdrijven he... ketting en cassette en laat dan nog de tandwielen vooraan versleten zijn, dan kom je met 100-150€ toe en dan hoef je niet eens in de goedkope groepen te gaan zoeken, maar het is zoals je zegt, een fiets van één jaar oud en weinig bereden zal nog geen slijtage vertonen aan ketting en cassette.
't merk van de kader doet er volgens mij weinig toe (al zal de ene al wat preciezer in elkaar gezet zijn dan de andere),
Frame is basis, dus wel degelijk belangrijk. Nu denk ik wel dat je met een Merkx goed zit.
Hoe denk je dat die Duitse prijskrakers anders zo'n goedkope en toch zeer goed afgemonteerde fietsen kunnen verkopen? Juist door een noname frameke van 100€ als basis te gebruiken.
't is vooral de "groep" die er op ligt. maw: merk en type van 't gehele schakelsysteem (gaat ge kunnen zien op den "derailleur").
Da's een verkoperstrucske.... een achterderailleur van de duurste groep en de rest (shifters, voorder, naven, remmen en crank van goedkopere onderdelen)
check ook of die fiets uw maat wel is!
Hier ga ik volledig met je akkoord, de maat is het belangrijkste van heel de fiets, een te kleine of te grote fiets gaat op termijn problemen opleveren!!