Verlaagde snelheid voor Basic Shake van Telenet?

Reageren
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van DigitalOverdose
Lid vanaf: 12/03/2006
1562 berichten

Een klein jaar geleden ben ik overgeschakeld van de Gold shake van Telenet naar de Basic Shake. Reden was omdat ik simpelweg niet meer nodig heb. Ik surf maar wat en zelden download ik eens iets en het online gamen is er stilaan helemaal uit gegaan. 'k heb het dan ook niet echt gemerkt toen m'n snelheid tengevolge daarvan toen ook verlaagd is.

Maar de laatste maanden begin ik met het gewone surfen langere wachttijden te hebben eer een pagina geladen is. Dit forum duurt makkelijk 10 seconden eer het op m'n scherm staat. Zowat ieder filmpje op Youtube kan ik neit meer vloeiend aan 1 stuk afspelen en foto's of beeldjes duren soms een eeuwigheid om te laden. Kon ik tot voor een paar maand terug nog iets aan een paar 100kb/s downloaden, dan mag ik nu al blij zijn met juist 100kb/s... 'k Heb nen tijd gedacht dat het een waanidee is dat ik in mijne kop heb gestoken maar ook m'n vrouw is al een aantal maanden aan't klagen dat onzen internet serieus traag is geworden.

Velen zullen nu direkt aan een virus of dergelijke rotzooi denken, maar op onze PC staat zowel Windows als Linux en met beide OS'en merk ik het probleem. De besturingssystemen op zich werken trouwens nog wel snel. En ofschoon Windows er al nen tijd op draait, heb ik afgelopen maand nog een nieuwe versie van Linux er op gezet die meteen weer hetzelfde liet merken. 't is precies of ik ben terug in het 56K-modemtijdperk aan't belanden...

Heeft iemand dit nog met Telenet gemerkt? Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat ze alles zowat in dieje Fibernet aan't steken zijn ten koste van de gewone basic-klanten...

Reacties

afbeelding van ----*(-*JustMe*-)*----
Lid vanaf: 05/04/2006
1121 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Telenet heeft al lange tijd problemen met Youtube, neem maar eens een kijkje op http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=29380

Daarnaast is Telenet ook niet vies van hier en daar wat verkeer af te knijpen, http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=30139

En dat gecombineerd met hun idiote visie op "vrij" downloaden :? :

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=30017

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=26409

:arrow: Misschien toch maar eens uitkijken naar een andere provider (zoals Edpnet)?

afbeelding van ST5
Lid vanaf: 11/10/2010
1423 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Hier ook geregeld ernstige youtube-telenet problemen.

Wisselt steeds af, enkele maanden werkt dat supergoed, dan enkele weken superslecht.

Naar hun helpdesk bellen/mailen is écht de moeite, moet je eens meegemaakt hebben.

Die hebben zo'n standaard-af-te-werken lijstje.

Als je meldt dat alle snelheidstests prima werken, en je de modem al enkele keren heropgestart hebt,

is hun eerste vraag: Heb je de modem al eens heropgestart?

Belgacom is niet écht een betere oplossing, hoorde ik zo.

Ik woon hier tussen de koeien, dus stadsoplossingen zoals dommel zijn hier niet.

.

afbeelding van K.B.
Lid vanaf: 19/02/2009
11832 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

ST5 wrote:
.... , moet je eens meegemaakt hebben.

Die hebben zo'n standaard-af-te-werken lijstje.

Echte "ICT- hoeren" zijn het ...

ze hebben u nagenoeg altijd bij uw kl*ten ... Biggrin

"Klantvriendelijkheid " is niet meer als het beleefd doorverbinden van uw telefoon ... en als je zegt dat je een probleem hebt ... dan testen ze uw lijn eens uit ... en dan zeggen ze droogleuk ... "De test heeft uitgewezen dat ons systeem compleet OK is en werkt , ..."

k.b.

afbeelding van diedjedoe
Lid vanaf: 06/04/2009
407 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

HIer valt het overdag nog redelijk mee, maar vanaf 17h geraak ik bijna op geen enkele site meer. Is echt frustrerend. En meer gaan betalen per maand, no way. Ze vragen al genoeg.

afbeelding van ST5
Lid vanaf: 11/10/2010
1423 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

K.B. wrote:
... en dan zeggen ze droogleuk ... "De test heeft uitgewezen dat ons systeem compleet OK is en werkt , ..."

T grappige is wel, eerst begon ik mijn klachtenformulier met "geachte heer,....", daarna varierend van "hé goedkope schurftzak", tot "waar is uw laatste hersencel?",...

Antwoord bleef steeds hetzelfde.

Een systeem waarvan de respons hetzelfde blijft, ongeacht de input,...

.

afbeelding van jvd30
Lid vanaf: 22/10/2007
2394 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

K.B. wrote:
ST5 wrote:
.... , moet je eens meegemaakt hebben.

Die hebben zo'n standaard-af-te-werken lijstje.

Echte "ICT- hoeren" zijn het ...

ze hebben u nagenoeg altijd bij uw kl*ten ... Biggrin

"Klantvriendelijkheid " is niet meer als het beleefd doorverbinden van uw telefoon ... en als je zegt dat je een probleem hebt ... dan testen ze uw lijn eens uit ... en dan zeggen ze droogleuk ... "De test heeft uitgewezen dat ons systeem compleet OK is en werkt , ..."

k.b.

toch even vermelden dat ik vorige maand een competent, supercorrect en vriendelijk meiske aan de telefoon had bij telenet. Problemen met mijn facturen en verbinding en ik stond volledig opgefokt op het punt om alles en iedereen uit te kafferen die de telefoon opppakte en toch is ze er ingeslaagd mij na 1 zin te kalmeren en samen naar een oplossing te zoeken. Het mag ook gezegd worden!

ps: neemt niet weg dat mijn verbinding ook aan de trage kant is de laatste dagen.

afbeelding van K.B.
Lid vanaf: 19/02/2009
11832 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

jvd30 wrote:
K.B. wrote:
ST5 wrote:
.... , moet je eens meegemaakt hebben.

Die hebben zo'n standaard-af-te-werken lijstje.

Echte "ICT- hoeren" zijn het ...

ze hebben u nagenoeg altijd bij uw kl*ten ... Biggrin

"Klantvriendelijkheid " is niet meer als het beleefd doorverbinden van uw telefoon ... en als je zegt dat je een probleem hebt ... dan testen ze uw lijn eens uit ... en dan zeggen ze droogleuk ... "De test heeft uitgewezen dat ons systeem compleet OK is en werkt , ..."

k.b.

toch even vermelden dat ik vorige maand een competent, supercorrect en vriendelijk meiske aan de telefoon had bij telenet. Problemen met mijn facturen en verbinding en ik stond volledig opgefokt op het punt om alles en iedereen uit te kafferen die de telefoon opppakte en toch is ze er ingeslaagd mij na 1 zin te kalmeren en samen naar een oplossing te zoeken. Het mag ook gezegd worden!

ps: neemt niet weg dat mijn verbinding ook aan de trage kant is de laatste dagen.

Wij hebben ook iemand aan de lijn gehad die alles piekfijn heeft geregeld ...

Jammer genoeg heeft dit ongeveer 4 maand geduurd en hebben we eerst 20 "rechtzettingen" gehad die eigenlijk nog niet in overeenstemming waren met de woorden van de "sales-guy" ...

U zou dit statistisch kunnen benaderen ...

k.b.

afbeelding van janvanlandeghem
Lid vanaf: 10/10/2008
10774 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Weinig problemen met den BASIC shake, heb dit al enkele jaren en snelheid vind ik idem. Zit wel niet op veel sites, wel op BI. Wink

Youtube gaat hier supersnel ivm het werk (waar ze 'supersnel internet' hebben)

afbeelding van thamar
Lid vanaf: 28/06/2009
299 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Wireless router op aangesloten?

Anders eens een andere router proberen. DNS servers van google proberen, 8.8.8.8 bv.

Eens een ander pc/laptop proberen, andere kabel, ...

Want als je het probleem op 2 besturingssystemen hebt dan moet je het probleem elders zoeken. Dus ofwel bij de netwerkkaart van uw pc zelf, ofwel je bekabeling of andere toestellen op uw netwerk.

Een basicshake geeft 20mbit, een snelheid die je bij gewoon surfen amper haalt. Is vooral voor downloaden dat die snelheid belangrijk is.

@ Jan, op't werk is het enorm snel internet, heb daar al tests op gedraaid, ssshhhttt Wink

The juwzet zit op de backbone van ugent dacht ik, en met downloadtests haalt ge daar vlot 100mbit uit (maximale capiciteit van de netwerkkaarten van de betreffende pc's). Hetgene dat roet in't eten werpt is die rot, maar dan ook rotslechte proxy-server...

afbeelding van janvanlandeghem
Lid vanaf: 10/10/2008
10774 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

@Thamar: Hehe hoeweetegij da'k ik in't UZ werk? Biggrin

Thuis heb ik de powerline van Telenet (via stroomnetwerk in huis).

afbeelding van thamar
Lid vanaf: 28/06/2009
299 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Hadden het er toch al eens over gehad dacht ik? Gij werkt toch op douceKdouce Wink

afbeelding van janvanlandeghem
Lid vanaf: 10/10/2008
10774 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

qui, et toi?

afbeelding van pgillard
Lid vanaf: 20/05/2011
2 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Ik heb sinds 2 dagen ook walgelijk traag internet, na net 3 digicorders op drie dagen (en ook 3 dagen zonder televisie) en minstens 4u klantendienst, nu net wéér een half uur die vervelende wachtmuziek en -boodschapkes mogen horen.

Ik leg uit hoe traag mijn internet is, zegt die onnozelaar mij: "jamaar meneer, u heeft nog een oude shake, da's normaal, die is niet geschikt voor youtube e.d. MAAR: u kan nu een contract voor ons supersnelle Fibernet afsluiten"

Da's toch niet te geloven... Als ik dan zei: euhm, al maanden gaat het snel, en nu laden 360p filmpjes op youtube niet meer, herhaalde ie weer: "ja, maar uw connectie is niet geschikt voor youtube te kijken meneer"

(ik heb de comfortnet XL of zoiets, de op één na snelste van de vroegere shakes in alle geval)

afbeelding van MyriamC
Lid vanaf: 06/07/2007
12448 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

jvd30 wrote:

toch even vermelden dat ik vorige maand een competent, supercorrect en vriendelijk meiske aan de telefoon had bij telenet.

Ik heb altijd al vriendelijke mensen aan de telefoon gehad bij Telenet. Ben ook altijd heel snel geholpen. Daar kan Belgacom/Proximus nog wat van leren. Gisteren 25 min. op dat irritant wachtmuziekje van Proximus zitten luisteren en uiteindelijk maar opgelegd want er bleek niemand thuis te zijn.

Neen hoor, ik heb niks te klagen over Telenet. Ook internet is bij mij absoluut niet trager. Nu ben ik geen downloader, dus daar kan ik niet over oordelen.

afbeelding van thamar
Lid vanaf: 28/06/2009
299 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

pgillard, als ze dat nog eens zeggen moet ge vragen naar kwaliteitscontrole en als hij niet wilt dat ge u contract wilt beëindigen als het maar zo een rommel is Wink

Zo kalvers op de helldesks zijn om van te walgen en horen daar absoluut niet thuis. Het is jammer dat 90% op de firstline helpdesks enkel maar goed is in het aflezen van een script & mensen af te wimpelen/in't zak te zetten ipv mensen te helpen...