Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Kris77
Lid vanaf: 15/06/2008
10493 berichten

er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.

Reacties

afbeelding van teaser
Lid vanaf: 08/04/2009
2242 berichten
Rapporteer

Yep, enkel nog bebaarde fixie-rijders en bakvisteven hier. Ga eens mee met uw tijd he jong!

Ik rij sinds een klein jaar met een Opel Astra break, bedrijfswagen. Veel opties voor uw geld, maar de snufjes werken spijtig genoeg niet super. Veel ruimte, maar past toch nog met wat speling in mijn kleine rijhuis-garage. Ideaal dus.

Over het algemeen interesseren auto's me maar matig, zolang ik maar niet met mottige Franse boecht moet rijden. Serieus, elke keer ik een auto zie waarvan ik denk 'wat is dat me dat voor iets lelijks', is het ne Renault, Citroen of Peugeot. Alhoewel, Audi heeft met de A1 ook maar iets eigenaardigs ineengeflanst. Lelijk gat vooral, en het gat, dat is belangrijk mensen!

afbeelding van paso
Lid vanaf: 16/11/2009
6540 berichten
Rapporteer

Na 2 C8-en, een 2.0Hdi en een 2.2 Hdi exclusive nu een Saab 9.5 2.0 bi-fuel estate met 400.000 km op de teller bj 2000, gaan met die banaan.

afbeelding van charel
Lid vanaf: 09/04/2010
13668 berichten
Rapporteer

shok Oei, hoe ben ik hier nu tussen deze bende autosnobs geraakt smile

afbeelding van paso
6540 berichten
Rapporteer

hoezo snobs?

afbeelding van charel
Lid vanaf: 09/04/2010
13668 berichten
Rapporteer

Ach, 't is niks, wellicht omdat ik eventjes op mijnen teen getrapt was toen het over die Franse boecht ging.
En ik was nog zo fier op mijne Kangoo cry

afbeelding van paso
6540 berichten
Rapporteer

Ach ja, daarom nog niet terug een Duitser genomen, behalve het Porscheke maar dat is dan ook een Porscheke, heb het dan weer niet voor het overroepen Ferrari

afbeelding van tilt!
Lid vanaf: 02/06/2006
6429 berichten
Rapporteer

Only a fool never changes his mind...

Ik miste mijn zwarte te hard and I filled the void met een blauwe, op deze foto in 't gezelschap van schoonzus haar twin brother én de mighty T5.

De groene 964 is pleite (naar D) en de Jubi staat bij AECars te koop. Als die weg is komt er prolly weer een oudje bij.

If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

afbeelding van F-B
Lid vanaf: 03/08/2006
5055 berichten
Rapporteer

tilt! schreef:

Only a fool never changes his mind...

Jij verandert van Porsche gelijk iemand anders van onderbroek ofzo. Smile

Waarom doe je die Jubileum editie weg ?  Ik vind dat eigenlijk een prachtige auto.  Moest ik het geld hebben, ...

afbeelding van Nu7s
Lid vanaf: 19/08/2011
7193 berichten
Rapporteer

Nog altijd trouw dienst aan het bewijzen. Wel wat misbruikt tijdens de bouwwerken. blush

Heb je een algemene vraag? Stel ze via het forum, niet via privébericht!

afbeelding van tilt!
6429 berichten
Rapporteer

F-B schreef:

Waarom doe je die Jubileum editie weg ?  Ik vind dat eigenlijk een prachtige auto.  Moest ik het geld hebben, ...

Voila.

Ik heb het geld niet. Nooit gehad ook.

Ik ging toen met een (inmiddels ex) vriend gouden bergen verdienen maar die Sjarel bleek iemand te zijn die zijn eigen leugens geloofde. De Jubi besteld en kort daarna kwam de eerste shit boven drijven, toen de Jubi uiteindelijk geleverd werd lag de beerput reeds wagewijd open.

'k Heb nooit van die auto kunnen genieten omdat hij jaren lang een financieel blok aan mijn been geweest is.

Ik kan ook nooit van die auto genieten want elke kilometer is waardeverlies. 'k Heb dan liever een oud hok waar ik wel mag mee rijden Wink

afbeelding van paso
6540 berichten
Rapporteer

Spijtig.

Wat zie ik, 996? al motorupdate gedaan? kost niet veel, blijft hij wel heel.

afbeelding van stefan
Lid vanaf: 10/03/2006
26488 berichten
Rapporteer

tilt! schreef:

... en de Jubi staat bij AECars te koop. Als die weg is komt er prolly weer een oudje bij.

maar liefst 5 stuks bij AE van zelfde type :O

afbeelding van stonebiker
Lid vanaf: 06/01/2007
3253 berichten
Rapporteer

stefan schreef:

tilt! schreef:

... en de Jubi staat bij AECars te koop. Als die weg is komt er prolly weer een oudje bij.

maar liefst 5 stuks bij AE van zelfde type :O

Ja, maar heb je die prijzen van die 5 Jubileum editions al eens vergeleken met actuele 911 S prijzen?
Het is duidelijk dat het om beleggingswagens gaat?

Ik stel ook vast dat voor nieuwe 911S, CO2-emissie zakt naar 199 g/km (vroeger 224) en dit terwijl ook cilinderinhoud zakt van 3800 cm³ naar 2.981 cm³.
Gaat bovendien van 400 pk naar 420 PK
Fiscale pk gaat van 19 naar 15 !!!!
dus tax/BIVV wordt zowaar betaalbaar.

afbeelding van tilt!
6429 berichten
Rapporteer

AECars heeft daar een jaar ofzo geleden ne keer zo ne Jubi verkocht voor net geen 200k en ineens stonden er daar 3, degene die verkocht geweest is had dezelfde kleur van de mijne, en is momenteel ook de meest gewilde kleur, alleen zie ik de kleur niet meer graag (bloos).

Die wagens zijn op korte tijd verzamelobjecten geworden waardoor arme losers zoals ik er niet meer mee durven rijden omwille van waardeverlies als er teveel kms op staan. De markt is eigenlijk bekoeld ondertussen maar ze blijven aan die prijzen staan.

BIV en tax zijn "betaalbaar" maar dat zal wel weer ongedaan gemaakt worden. Da's een zekerheid in 't leven. Intel brengt een snellere CPU uit en Bill Gates ne zwaardere Windows waardoor je nog altijd een trage pc hebt. Mensen isoleren heel hun kot om minder te verbruiken en ze maken het gas zo duur dat je uiteindelijk toch weer meer betaalt. Auto's worden groener en worden dan toch -vroeg of laat- weer meer belast. Etc, etc... voorbeelden zijn legio en mensen hebben graag een wortel voor hun neus.

Bij de 996 nog geen Resto-mod gedaan nee. Was dat van plan maar vriend van me heeft zijn Boxster daar laten doen en was er allebehalve over te spreken. Heb ook geen zin in schrik hebben dus momenteel rij ik met de "buigen of barsten" mentaliteit rond. Problemen pas oplossen als ze zich stellen.Is dat dan te duur dan wordt hij verkocht as is. 't Leven kan simpel zijn Wink

afbeelding van paso
6540 berichten
Rapporteer

Ach, keer meer olie vervangen dan.