Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Kris77
Lid vanaf: 15/06/2008
10535 berichten

er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.

Reacties

afbeelding van Pieterbza
Lid vanaf: 02/11/2011
2 berichten
Rapporteer

Een Audi a4 break bouwjaar 2006 1.9tdi.

Omdat ik op zoek was naar een ruime betrouwbare wagen. Gezien een vriend van mij zo'n wagen in zijn bezit had, de onderhoudsintervallen dik aan zijn laars lapte en toch probleemloos de 270000km haalde zonder mankementen was voor mij de kogel door de kerk. Gekocht aan 110000km, nu 220000km op de teller. Zeer tevreden mee.

afbeelding van kidcool
Lid vanaf: 11/03/2006
7861 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door tilt!

Ik koop ook alleen dingen die ik mooi vind maar voor velen hangt daar dan de verkeerde badge op en kan dat niet anders of je koopt het voor de buren.

Zo ne Macan is niet mis, maar ik moet vooralsnog niet van die SUV-dingen weten. SUV's impliceren kindjes, en familietoestanden Wink

Van uw BMW weet ik, daarom dat ik zo verbaasd was dat die op "jouw" lijst stond. Jaguar staat bij mij op de "badge-lijst" even hoog (of even fout voor sommigen) dan Porsche hoor. Be prepared voor stomme commentaar moest je er ooit eentje kopen Smile

Vind die macans ook wel tof, zeker in vergelijking met zijn broer de Q5. Enne, ge hebt ander kot, een madam, dus die koters kunnen er wel bij. Je kan er maximaal 2, want anders heb je stoelen te weinig in uw voitures :p.

Ivm die BMW: weet het, maar ik ga er vanuit dat toch niet elke auto daar slecht van kan zijn (vergeet even hun turboproblemen etc Smile ). Verder reed die 6 in lijn aangenaam, maar ja.

Misschien anders een Fiat 124 spider, ziet er beter uit dan de Mazda MX-5. Alleen moeten ze daar nog een potentere motor in steken dan.

afbeelding van kidcool
Lid vanaf: 11/03/2006
7861 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door stonebiker

Oorspronkelijk bericht geplaatst door tilt!

Tut tut tut...

Je koopt een badge, je koopt een BMW voor de buren. Voor wat jij ermee wil doen volstaat een Opel Vivaro ook. Meer plaats en veel goedkoper.

Niet plezant hé als je je keuzes telkens weer moet verantwoorden terwijl jij gewoon graag nen X3 ziet? Wink

Bah, Ik zie een x6 liever, maar in een x3 is er eigenlijk meer plaats met de bank plat achteraan.

(motorgamma x3 2017: ook M en Hybride versies)

(het is ook nog praktisch om te parkeren en die x6 zuipt eigenlijk +-18 liter)

btw. een Opel met 1600cc, No way!

ps. Heeft zeker niets met de buren te maken (ik wil voor mijzelf 1x in mijn leven eens een BMW)

als je éénmaal BMW wilt gereden hebben, ga dan wel minimaal voor hun 6 in lijn motoren. Anders kan je evengoed eender welk ander 4-cilinder motor geval van eender welk merk rijden. En van een 116d, 118d en dergelijke (ook al hebben die leuke vermogens) ga je toch niet de Freude am Fahren hebben.
En verder mag je dan hopen, dat die eerste ervaring geen anticlimax dan is zoals bij mij het geval was. Want dan denk je: waarom zoveel geld uitgeven aan iets.

afbeelding van Mr Gray
Lid vanaf: 05/09/2010
887 berichten
Rapporteer

Hier een nieuwe X1 18i besteld voor de madam...

Een van de eerste BMW modellen met een 3 (!) cilinder...

Is een 1500cctje dat toch 136pk weet te leveren, ben eens benieuwd smiley

Ikzelf heb weldra een testrit met een M3 (uiteraard 6 cilinders) devil

afbeelding van TomEnNatalie
Lid vanaf: 20/04/2007
1288 berichten
Rapporteer

Mercedes GLC 220d. Omdat ik ook eens graag met een SUV wil rondbollen. big grin

afbeelding van stonebiker
Lid vanaf: 06/01/2007
3255 berichten
Rapporteer

TomEnNatalie schreef:

Mercedes GLC 220d. Omdat ik ook eens graag met een SUV wil rondbollen. big grin

Cool! En jij durft ook nog eens voor diesel kiezen Smile

Komt die nieuwe x3 nu toch niet uit in Parijs zeker? Was nochtans aangekondigd!

In de plaats werd nieuwe Q5 voorgesteld.

Er komt ook nog een nieuwe XC60 in 2017.

ps. doe sowieso geen moeite om mij te overhalen, ik ben bimmerfan... [smiley]

afbeelding van DenJ
Lid vanaf: 15/09/2014
47 berichten
Rapporteer

Hier zopas een VW Golf 7 variant gekocht. Baby op komst en veel veel veel plaats in de koffer!

Mijn VW Golf 4 met 224000 km's begon op z'n laatste te lopen en moest binnenkort nieuwe bandjes hebben. Ik ging "gewoon" eens kijken en heb natuurlijk gekocht. cheeky

Automotive Art | www.jelleclaeys.be

afbeelding van Babelutte
Lid vanaf: 17/10/2010
3163 berichten
Rapporteer

auto's, ik kan er blijven naar kijken Lol

na veeeeel gepalaver en veeeel gewacht en getreuzel( niet van mij) worden er EINDELIJK lease prijzen berekend. Voor een X5, een GLE. Alternatief als die dan toch niet lukken- de garage wilt mij in een 2x4 steken, om de leaseprijs te drukkenik zelf wil 4X4 -  is een 5touring. Die past zeker in het budget.

Mijn geliefde land rover komt pakken en pakken duurder uit in lease, die is dus afgevoerd:(

afbeelding van MyriamC
Lid vanaf: 06/07/2007
12448 berichten
Rapporteer

Nissan X-Trail.

Waarom? Omdat we zin hadden in een nieuwe wagen.

*Zelfkennis is het begin van alle wijsheid en het einde van de meeste illusies*

afbeelding van teaser
Lid vanaf: 08/04/2009
2361 berichten
Rapporteer

Volgende week mag ik mijn nieuwe lease auto gaan ophalen: Opel Astra 1.6d Sports Tourer

Komende van een VW Polo toch een serieuze stap vooruit. Kunnen we al eens ergens naartoe met de 2 kindjes Smile

afbeelding van whacker
Lid vanaf: 29/10/2008
2565 berichten
Rapporteer

Succes met de Opel!

Heb enkele collega's die daar mee hebben gereden en die waren niet erg tevreden. Ene had een maandagmorgenmodel (6 keer naar de garage op enkele maanden) maar ook de andere wagens waren enorm afgeleefd na enkele jaren.

Ik hoop dat het nieuwe model beter is.

Zelf moet ik mijn leasewagen downgraden van mijn firma dus ben niet erg blij.

afbeelding van Tommie1
Lid vanaf: 15/04/2011
4579 berichten
Rapporteer

Babelutte schreef:

auto's, ik kan er blijven naar kijken Lol

na veeeeel gepalaver en veeeel gewacht en getreuzel( niet van mij) worden er EINDELIJK lease prijzen berekend. Voor een X5, een GLE. Alternatief als die dan toch niet lukken- de garage wilt mij in een 2x4 steken, om de leaseprijs te drukkenik zelf wil 4X4 -  is een 5touring. Die past zeker in het budget.

Mijn geliefde land rover komt pakken en pakken duurder uit in lease, die is dus afgevoerd:(

Wat is het nu geworden? 

Al besteld? 

afbeelding van Mr Gray
Lid vanaf: 05/09/2010
887 berichten
Rapporteer

Onze X1 is ook net geleverd, leuke wagen smiley

Zelf heb ik een MB 300SL van 1991 bijgekocht voor in de oldtimercollectie...
Voor mezelf ben ik ook al aan het uitkijken naar iets nieuws: MB C43AMG, BMW M3, Alpina D3 ...
Het mag eens iets sportief zijn yes

afbeelding van bgcw
Lid vanaf: 22/05/2011
2196 berichten
Rapporteer

hier ook sinds een kleine maand een bmw f31. waarom? na 7 jaar met een e91 gereden te hebben en super content van omgezet naar een nieuwe.

afbeelding van bramvdb
Lid vanaf: 17/01/2010
330 berichten
Rapporteer

Kopen we nu allemaal bakvélo's?