Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Kris77
Lid vanaf: 15/06/2008
10536 berichten

er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.

Reacties

afbeelding van Mario_
Lid vanaf: 19/12/2014
8744 berichten
Rapporteer

je moet niet kijken wat een auto kost in aankoop, maar wat hij kost aan uw werkgever.

afbeelding van Babelutte
Lid vanaf: 17/10/2010
3163 berichten
Rapporteer

Enfin, ik gaf de 2 opties van een nieuwe auto al, graag enkel combinaties plus jullie redenen. er zijn oneindig veel andere auto's en modellen die we overwogen hebben, het zal nu tussen die 2 gaan Smile

afbeelding van Stella1
Lid vanaf: 09/11/2009
581 berichten
Rapporteer

optie 1: nieuwe land rover en cabrio houden, dan heb je voor in elk weer iets Wink

afbeelding van Babelutte
Lid vanaf: 17/10/2010
3163 berichten
Rapporteer

dankje Stella, een stem voor optie 1 Smile

Mijn persoonlijke voorkeur is ook de nieuwe LR, omdat ik zelf graag met een jeepke rijd.  Maar zelf vind ik de cabrio een slechte keuze, als ik die eens neem omdat het vb mooi weer is, dan strop ik al als ik de kinderen moet halen Smile boekentassen en de sporttassen en tis al proppen.

afbeelding van matthias.ceulemans
Lid vanaf: 14/07/2015
23 berichten
Rapporteer

Ik heb een tijdje geleden een bestelling geplaats voor een nieuwe bedrijfswagen: Mercedes CLA Shooting Brake.

Op dat moment was de leveringsdatum "midden april". Afgelopen week eens gebeld om te vragen of er al een exacte datum gekend was en nu blijkt de leveringsdatum verschoven te zijn naar augustus *dash1*.

Blijkbaar komt er een nieuwe facelift van dit model en ligt de productie ook een tijdje stil tussen de twee versies. Mijn bestelling hebben ze dan maar opgeschoven naar augustus (productie in juli).

Geen al te groot probleem daar ik best nog wel enkele maanden met mijn huidige wagen kan/wil/mag rondrijden maar wel sterke communicatie van de garage ...

afbeelding van kidcool
Lid vanaf: 11/03/2006
7861 berichten
Rapporteer

jawadde, dat loopt hier nog steeds die thread.

Enfin, ik rij nog steeds met die Fiat Coupe welke ik 8 jaar geleden ook al had, de S-Max en een Ducato Blum 3

Mocht ik nu veranderen zou het ofwel een Jaguar XE of XF zijn, eventueel een BMW 420d GC.

Ben snel tevreden dus.

afbeelding van tilt!
Lid vanaf: 02/06/2006
6430 berichten
Rapporteer

Aha. Ik zie dat je ook "badges" koopt (zou kopen) tegenwoordig? Dirol Drinks

Ik ben slimmer geworden ondertussen en steek de schoonfamilie aan. Schoonzus nen 996 4S to die for, en TOTMBO een Boxster S Yahoo

If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

afbeelding van kidcool
7861 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door tilt!

Aha. Ik zie dat je ook "badges" koopt (zou kopen) tegenwoordig? DirolDrinks

Ik ben slimmer geworden ondertussen en steek de schoonfamilie aan. Schoonzus nen 996 4S to die for, en TOTMBO een Boxster S Yahoo

ni overdrijven hé. Jaguar XE en XF vind ik persoonlijk toffe sedans, idem voor Gran Coupe. En je weet dat ik in het verleden steeds gezegd heb, dat ik iets koop omdat ik het zelf mooi vindt. Al de rest interesseert mij geen knijt. Nu zal nog tijdje duren eer ik effectief verander lol. Want uiteindelijk, wat ga ik meer kunnen met die nieuwe dan hetgeen ik met die oude kan. Minder verbruiken: nope, tenzij voor de S-Max dan misschien. Meer vermogen met zelfde verbruik: mogelijk wel.

Och, in de familie zijn er ook die Macans aan het kopen zijn

afbeelding van kidcool
7861 berichten
Rapporteer

Trouwens: BMW al gehad, staat hier ergens vermeld koppel 10000 antwoorden geleden.

Slechtste auto tot nu toe geweest, snelst van al verkocht opnieuw.

Zal ne keer naar die duitse foorkar van u moeten komen zien Smile

afbeelding van tilt!
6430 berichten
Rapporteer

Ik koop ook alleen dingen die ik mooi vind maar voor velen hangt daar dan de verkeerde badge op en kan dat niet anders of je koopt het voor de buren.

Zo ne Macan is niet mis, maar ik moet vooralsnog niet van die SUV-dingen weten. SUV's impliceren kindjes, en familietoestanden Wink

Van uw BMW weet ik, daarom dat ik zo verbaasd was dat die op "jouw" lijst stond. Jaguar staat bij mij op de "badge-lijst" even hoog (of even fout voor sommigen) dan Porsche hoor. Be prepared voor stomme commentaar moest je er ooit eentje kopen Smile

afbeelding van tilt!
6430 berichten
Rapporteer

Ik koop ook alleen dingen die ik mooi vind maar voor velen hangt daar dan de verkeerde badge op en kan dat niet anders of je koopt het voor de buren.

Zo ne Macan is niet mis, maar ik moet vooralsnog niet van die SUV-dingen weten. SUV's impliceren kindjes, en familietoestanden Wink

Van uw BMW weet ik, daarom dat ik zo verbaasd was dat die op "jouw" lijst stond. Jaguar staat bij mij op de "badge-lijst" even hoog (of even fout voor sommigen) dan Porsche hoor. Be prepared voor stomme commentaar moest je er ooit eentje kopen Smile

afbeelding van stonebiker
Lid vanaf: 06/01/2007
3255 berichten
Rapporteer

Een praktische wagen koop je niet noodzakelijk voor de kindjes. Allez eigenlijk voor de fiets(kes).

(Ook ideaal om oude mensen mee te vervoeren kwa hoge instap *biggrin*)

Ik heb nog altijd de BMW x3 2017 in gedachten

(xDrive28i, kwestie dat het vooruit gaat: 0-100 in 6,5s en 230 km/h)

En ja, ik weet dat het uiteindelijk meer gaat kosten dan een 5 reeks of zoveel als een Macan.

Deze voiture komt pas uit tijdens motorshow Parijs einde van dit jaar maar dat is niet erg aangezien eerst ook de keuken er nog aankomt dit jaar en die moet ik ook eerst nog betalen…

afbeelding van tilt!
6430 berichten
Rapporteer

Tut tut tut...

Je koopt een badge, je koopt een BMW voor de buren. Voor wat jij ermee wil doen volstaat een Opel Vivaro ook. Meer plaats en veel goedkoper.

Niet plezant hé als je je keuzes telkens weer moet verantwoorden terwijl jij gewoon graag nen X3 ziet? Wink

afbeelding van stonebiker
Lid vanaf: 06/01/2007
3255 berichten
Rapporteer

Tut tut tut...

Je koopt een badge, je koopt een BMW voor de buren. Voor wat jij ermee wil doen volstaat een Opel Vivaro ook. Meer plaats en veel goedkoper.

Niet plezant hé als je je keuzes telkens weer moet verantwoorden terwijl jij gewoon graag nen X3 ziet? Wink

Bah, Ik zie een x6 liever, maar in een x3 is er eigenlijk meer plaats met de bank plat achteraan.

(motorgamma x3 2017: ook M en Hybride versies)

(het is ook nog praktisch om te parkeren en die x6 zuipt eigenlijk +-18 liter)

btw. een Opel met 1600cc, No way!

ps. Heeft zeker niets met de buren te maken (ik wil voor mijzelf 1x in mijn leven eens een BMW)

afbeelding van tilt!
6430 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door stonebiker

ps. Heeft zeker niets met de buren te maken (ik wil voor mijzelf 1x in mijn leven eens een BMW)

Stonebiker?

Gij weet dat, en ik wil dat graag geloven. Nu nog de rest van de wereld overtuigen Wink

Of... Je kan er vierkant uw voeten aan vegen en een X3 én een X6 kopen Dance 4