Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Kris77
Lid vanaf: 15/06/2008
10536 berichten

er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.

Reacties

afbeelding van MyriamC
Lid vanaf: 06/07/2007
12448 berichten
Rapporteer

Dude, het is duidelijk dat jij hier nog niet lang meedraait. We zitten aan 1792 pagina's gezever over auto's. Of over de nattigheid van water zoals jij het noemt.

*Zelfkennis is het begin van alle wijsheid en het einde van de meeste illusies*

afbeelding van stonebiker
Lid vanaf: 06/01/2007
3255 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door drejek

knapste suv op de markt vind ik momenteel de X6

Affirmatief Smile

ps. X6 M een natte droom

afbeelding van Tommie1
Lid vanaf: 15/04/2011
4579 berichten
Rapporteer

Voor mij passen de woorden SUV en knap niet in dezelfde zin. 

Zeker om in een land als België te rijden zijn ze allemaal overbodig. Mochten ze van mij gewoon dubbel belasten. 

Geef me maar ene Lotus (maar daar geraak ik niet in). 

afbeelding van supermasj
Lid vanaf: 01/10/2010
1254 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door julien

Oorspronkelijk bericht geplaatst door drejek

vroeger dachten ze ook dat suv's gelijk stond aan  veel verbruiken maar niets is minder waar
mijn ouders hebben een Ford Kuga 2.0tdci en zitten op een gemiddelde van 6,2l/100km

knapste suv op de markt vind ik momenteel de X6

Draai het of keer het hoe je wil, een SUV verbruikt meer dan een lage auto. Dat is geen geloof, dat is fysica:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtweerstand
 Kijk maar naar "A".

Los daarvan, "een knappe SUV", dat klinkt ongeveer even goed als "lekkere stront". *shok*

Hehe. Ik moet er ook niets, maar dan ook niets van hebben.  Ik noem ze steevast tractoren (maar ik noem mijn eigen auto ook een 'corbiard')

afbeelding van julien
Lid vanaf: 12/03/2006
6286 berichten
Rapporteer

Het ZIJN gewoon would-be traktoren...

En ik rij met een "madammenautoke" en mijn madam met een "opgewaardeerde camionette".

Om maar een beetje duidelijk te maken hoe belangrijk ik de bling-bling aan een auto vind.

Een AutoCAD probleem? www.cadsite.be

3255 berichten
Rapporteer

Los daarvan, "een knappe SUV", dat klinkt ongeveer even goed als "lekkere stront". 

Shok

Ik kan niet volgen?

Er is niet zoiets als een SUV motor!

Dat zijn dezelfde reeks motoren die ook bij klassieke wagens van dat zelfde merk aangeboden worden.

3255 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door stonebiker

Los daarvan, "een knappe SUV", dat klinkt ongeveer even goed als "lekkere stront". 

Shok

Ik kan niet volgen?

Dat zijn dezelfde reeks motoren die ook bij klassieke wagens van dat zelfde merk aangeboden worden.

Ah, toch, ik snap hem, je bedoelt cynisch en taalkundig gezien!

afbeelding van julien
Lid vanaf: 12/03/2006
6286 berichten
Rapporteer

Weet ik wel, ik had het over hun voorkomen.

Daarnaast, er is inderdaad geen SUV-motor, maar die ondingen verbruiken per definitie meer omdat ze een hogere luchtweerstand hebben, een groter gewicht en meestal bredere banden. Dat heeft niets met geloof te maken, gewoon pure fysica. 

Maar goed, ieder is vrij te kopen wat hij/zij wil en eenieder is vrij om daar zijn mening over te hebben. 

Een AutoCAD probleem? www.cadsite.be

3255 berichten
Rapporteer

Weet ik wel, ik had het over hun voorkomen.

Daarnaast, er is inderdaad geen SUV-motor, maar die ondingen verbruiken per definitie meer omdat ze een hogere luchtweerstand hebben, een groter gewicht en meestal bredere banden. Dat heeft niets met geloof te maken, gewoon pure fysica. 

Maar goed, ieder is vrij te kopen wat hij/zij wil en eenieder is vrij om daar zijn mening over te hebben. 

Ge hebt woon en werk verkeer zuinige bedrijfssleuren  en ge hebt praktische vakantie- weekend-hobby- vrijetijdswagens (zelfs iemand die gaat vissen moet al eens offroad gaan).

Ik ga bijvoorbeeld nooit met mijn wagen naar het werk (sporadisch misschien eens).

Iedereen zijn eigen mening inderdaad!

afbeelding van Mario_
Lid vanaf: 19/12/2014
8752 berichten
Rapporteer

ik momenteel een Hyundai Tucson 2005, zeeeeeer tevreden. Geen enkel mankement en reeds meer dan 200k km gereden. Wel stilaan aan het uitkijken naar een andere, want als ik volgend jaar misschien de stad niet meer in mag ...  (zogezegd wegens de vervuiling, maar ik betaal evenveel tax en mijn wagen is netjes door de jaarlijkse technische controle, maar eenzelfde wagen van 1 jaar jonger mag dan wel nog daar rondrijden !!)

afbeelding van tilt!
Lid vanaf: 02/06/2006
6430 berichten
Rapporteer

Net terug een T5 aangeschaft! De derde dus Yahoo

Eerst een zwarte gehad, dan een grijze en nu een witte.

Uiteindelijk zou't zoiets moeten worden...

Music 2

If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

afbeelding van Babelutte
Lid vanaf: 17/10/2010
3163 berichten
Rapporteer

hey Tilt, ben al lang niet meer geweest, heb je een ander huis gekocht? 

En nen otto ook nog Wink Bij ons status quo: boekhouder zegt: wachten met auto kopen als je niet door je andere auto's zakt. Dus... we wachten ( grrrr)

afbeelding van Erik701
Lid vanaf: 22/01/2014
223 berichten
Rapporteer

T5 4 life!

Ik rij zelf met een BMW 320D berline van het werk (M-pack, automaat, alle gangbare opties), mijn vriendin rijdt met mijn vorige firmawagen (A4 avant van 2010, 2.0TDI, ook quasi full option), maar een zestal jaar geleden heb ik ook een tweedehandse T5 2.5TDI bijgekocht voor mijn hobby: surfen. Was ingericht als basic camper, maar nu doet hij goed dienst op de bouw Smile Fijne aan die bus is dat ik tot nu toe alle onderhoud en depannages (275k km, al heel wat dus) zelf heb kunnen doen: waterpomp vervangen, aandrijfas vervangen, groot onderhoud, ... ik rij er echt graag mee, en ben er super tevreden van!

afbeelding van tilt!
Lid vanaf: 02/06/2006
6430 berichten
Rapporteer

T5's zijn idd zalige karren.

Ik ben met ne smile tot achter mijn oren naar huis gereden. Zo gelukkig als een hond met zeven lullen Smile En dat voor een oude camionette. 't Beestje heeft nog maar 2x onderhoud gehad in haar 5-jarig bestaan Sad en er staan nu 128.000 km op. Een onderhoudje dringt zich op.

Voor de rest is't dus weer als vanouds hé. Zo'n camionette, da's thuiskomen voor mij. Morgen roede lopen bij de douane, keuring etc, en daarna beginnen inbouwen: achteruitrijcamera, subwoofer, radio, de zjantjes niet vergeten, den boel een beetje uitmesten etc... Good times.

@Babelutte: Ja, wie niet op 't eerste 't beste springt wordt uiteindelijk beloond hé? Gekocht aan (bij wijze van spreken) een schijntje van de echte prijs en nu eindelijk, na 46 jaar ga ik eindelijk de garage hebben waar ik altijd al van droomde Blush

Ik *heb* geen geduld en ik spring normaal gezien op 't eerste dat langskomt maar geduld loont meestal. Geduld en een portie geluk.

If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

afbeelding van masjienist
Lid vanaf: 22/03/2006
2166 berichten
Rapporteer

White Van Man. Blum 3

Been there. Done that.
Groot gelijk.