Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Kris77
Lid vanaf: 15/06/2008
10493 berichten

er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.

Reacties

afbeelding van Tommie1
Lid vanaf: 15/04/2011
4552 berichten
Rapporteer

Ik heb jaren met monovolumes gereden. 

De laatse was een Sharan, en nu ben ik zo gelukkig dat ik eens met een ECHTE auto rij. 

Die disco sport vind ik niet lelijk, maar ik denk dat die tegenvalt voor lange afstanden. En als je zoiets neemt moet je die wel met 4 wielaandrijving pakken hé. Niks zo belachelijk als je ergens vastrijden met een fake SUV. 

En dan valt her verbruikt weer tegen natuurlijk. 

afbeelding van Babelutte
Lid vanaf: 17/10/2010
3163 berichten
Rapporteer

uiteraard 4WD, zowel op eventuele Q5 als op disco. Voorlopig staat de Q5 ietske voor, puur omdat em beter optrekt. We reden met een handgeschakelde disco en die trok voor geen meter op. MOrgen rijden we met een automaat, die is volgens de boekskes een stuk rapper. 

afbeelding van drejek
Lid vanaf: 20/03/2014
10 berichten
Rapporteer

rij zelf met een Ford Focus rs van 2010

waarom, rij graag met een sportieve wagen en in deze prijsklasse was er geen ander merk dat evenveel kan bieden
woon werk(35km enkel) doe ik bij goed weer(geen vriestemp) met een 125cc scooter

afbeelding van stonebiker
Lid vanaf: 06/01/2007
3253 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door drejek

waarom, rij graag met een sportieve wagen en in deze prijsklasse was er geen ander merk dat evenveel kan bieden

Om te beginnen Golf GTI die in dezelfde prijsklasse de vloer aanveegt met uw Ford Focus in alle categorieën.

(0-100 in 6,5s / topsnelheid 246 km/h)

ps. Golf R is wel duurder maar nog beter!

afbeelding van jevc
Lid vanaf: 18/02/2013
587 berichten
Rapporteer

Ik denk dat je de Focus RS verwart met een andere auto, een Golf GTI van 2010 (en zelfs een nieuwe) is geen match voor de Focus RS. Zowel in een rechte lijn als het bochtenwerk Smile

afbeelding van Tom DV
Lid vanaf: 29/08/2009
941 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door jevc

Ik denk dat je de Focus RS verwart met een andere auto, een Golf GTI van 2010 (en zelfs een nieuwe) is geen match voor de Focus RS. Zowel in een rechte lijn als het bochtenwerk Smile

+1   En dat dankzij de 300PK,  (5.9s 0-100 en 263km/h) en uiteraard het schitterende Quaife differentieel niet vergeten. ( een gevestigde waarde in de autosport)

afbeelding van Tom DV
Lid vanaf: 29/08/2009
941 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door stonebiker

Om te beginnen Golf GTI die in dezelfde prijsklasse de vloer aanveegt met uw Ford Focus in alle categorieën.

Snel opzoekwerk leert mij dat het model van 2010 er  6.9s over doet en max 240km/u haalt (210pk)  ( jouw gegevens zijn van het duurdere 35th anniversary model denk ik?)

grtz

afbeelding van jevc
Lid vanaf: 18/02/2013
587 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door Tom DV

Oorspronkelijk bericht geplaatst door stonebiker

Snel opzoekwerk leert mij dat het model van 2010 er  6.9s over doet en max 240km/u haalt (210pk)  ( jouw gegevens zijn van het duurdere 35th anniversary model denk ik?)

grtz

Die gegevens lijken mij van het laatste model te zijn. Een beetje een scheve vergelijking aangezien die toen nog niet bestond Smile

afbeelding van Englishdude
Lid vanaf: 20/12/2014
745 berichten
Rapporteer

grappige "mijnpiemeltjeisgroter dandievanjou" discussie :o)

afbeelding van drejek
10 berichten
Rapporteer

@Englishdude inderdaad, had niet verwacht dat iets posten over mijn wagen plots zo reactie's zou opleveren.

moest het de focus niet zijn geweest had ik nog eerder voor een megane rs gekozen dan voor een golf gti Smile

en nog een reden van aankoop was, dat hoewel het een Ford is toch zeer goed zijn waarden houdt(van de rs zijn slechts 11500stuks gemaakt)

afbeelding van stonebiker
Lid vanaf: 06/01/2007
3253 berichten
Rapporteer

@Englishdude inderdaad, had niet verwacht dat iets posten over mijn wagen plots zo reactie's zou opleveren.

moest het de focus niet zijn geweest had ik nog eerder voor een megane rs gekozen dan voor een golf gti Smile

en nog een reden van aankoop was, dat hoewel het een Ford is toch zeer goed zijn waarden houdt(van de rs zijn slechts 11500stuks gemaakt)

Ik vergeet telkens dat je op een forum (ondanks) volledig anoniem toch iemand kunt kwetsen door over iets heel banaal als een auto te discussiëren (door onbewust iemand zijn wagen af te vallen bijvoorbeeld).

Persoonlijk ga ik binnenkort voor een middelgrote SUV (diesel).

Snelheid is totaal niet meer mijn ding (dit was het wel 20 jaar geleden).

Wanneer je een SUV discussie start dan komen ook direct reacties waar je hier ook helemaal niet naar gevraagd hebt (bijvoorbeeld: waarom een tractor kopen enz…).

Enfin, een forum is er toch ook om uw mening te geven dacht ik?

Hiermee gezegd was het nogal duidelijk dat ik niet zo Ford -minded ben (anti-Amerikaanse wagens in het algemeen).

ps. btw Golf GTI omdat het in de prijsklasse van de Focus Rs zat, er is ook een Golf R zoals je weet!

(oeps, nu ben ik weer bezig Smile )

afbeelding van drejek
10 berichten
Rapporteer

@stonebiker jep heb er totaal geen probleem mee als iemand zijn mening geeft over mijn wagen Smile

jep een golf R is een zeer knappe wagen maar vond hem te duur.

over al de wagens zal iedereen wel commentaar hebben

vroeger dachten ze ook dat suv's gelijk stond aan  veel verbruiken maar niets is minder waar
mijn ouders hebben een Ford Kuga 2.0tdci en zitten op een gemiddelde van 6,2l/100km

knapste suv op de markt vind ik momenteel de X6

afbeelding van julien
Lid vanaf: 12/03/2006
6190 berichten
Rapporteer

vroeger dachten ze ook dat suv's gelijk stond aan  veel verbruiken maar niets is minder waar
mijn ouders hebben een Ford Kuga 2.0tdci en zitten op een gemiddelde van 6,2l/100km

knapste suv op de markt vind ik momenteel de X6

Draai het of keer het hoe je wil, een SUV verbruikt meer dan een lage auto. Dat is geen geloof, dat is fysica:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtweerstand
 Kijk maar naar "A".

Los daarvan, "een knappe SUV", dat klinkt ongeveer even goed als "lekkere stront". *shok*

Een AutoCAD probleem? www.cadsite.be

afbeelding van MyriamC
Lid vanaf: 06/07/2007
12448 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door julien

Los daarvan, "een knappe SUV", dat klinkt ongeveer even goed als "lekkere stront". *shok*

'Goesting is koop' ofwel 'ieder zijn smaak'. Ik vind dat er tegenwoordig heel veel knappe SUV's op de markt zijn. Veel knapper dan de meeste - saaie - sedans of breaks.

*Zelfkennis is het begin van alle wijsheid en het einde van de meeste illusies*

afbeelding van Englishdude
Lid vanaf: 20/12/2014
745 berichten
Rapporteer

hihihi wat een grappige " mijngeplaktenagelszijnschonerdan uwgeblondeerdhaar " discussie. echt waar jongens gaan we hier blijven discuteren over de nattigheid van water