• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

afstand scharnieren pax kast 236cm hoog

Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
128
Waarderingsscore
0
Punten
0
We hebben zonet onze pax-kast van ikea geïnstalleerd. Aangezien ik nu verder de kastinrichting wil afwerken maar we nog geen deuren hebben, vraag ik me af welke gaten ik zeker vrij moet houden voor de scharnieren?

Dus het gaat over het model van 236cm hoog met scharnierdeuren. Kan er iemand met pax kast en deuren, dit even voor me meten aub?
 

Thorgal

Gewaardeerd lid
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
1.407
Waarderingsscore
147
Punten
63
Ik heb dit weekend net een PAX van 236 cm in elkaar geknutseld, met deuren. had ik dit nu vroeger gelezen. Als ik eraan denk, zal ik de gaatjes tellen vanavond.

De eerste scharnier zit alleszins in de twee bovenste gaatjes en de laatste in de twee onderste.
 

Warande

Lid
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
405
Waarderingsscore
0
Punten
16
Eerste scharnier idd op gaatje 1&2, daartussen 20 gaatjes of 67 cm, tussen scharnier 2 & 3 22 gaatjes of 72,5 cm en dan terug 20 gaatjes = 67 cm. Afstand telkens tussen onderste en bovenste vijs. Versta je zo'n beetje ;)
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
128
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jeps, ik versta het :lol:



Van het bovenste en onderste scharnier wist ik het, heb dus veiligheidshalve maar gewacht om mijn middelste planken te bevestigen. Vind het wel een arbeidsintensief jobke, 3 meter kast met inrichting en heb mijn zondag goed kunnen spenderen.

Deuren zullen voor volgende keer zijn, ze hadden onze keuze niet binnen.

Trouwens, in Frankrijk zit er toch nog een groot verschil op de prijs tov België (goedkoper in Frankrijk).
 

Warande

Lid
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
405
Waarderingsscore
0
Punten
16
Haha, ik weet het, heb boven ook 3 meter staan. De inrichting werd op een paar maand al 2 keer veranderd en zou graag weer het een en het ander aanpassen... er zijn trouwens ook nieuwigheden in het Komplement assortiment. Aiai...
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
128
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat is het nadeel van regelmatig bij Ikea binnen te gaan, dan zie je altijd ies wat weer beter lijkt....
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan