Foto's van keukens

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van SvenVD
Lid vanaf: 11/03/2006
17518 berichten

Aangezien we binnen een paar maand moeten beslissen welke keuken we gaan voorzien, lijkt het me interessant om zoveel mogelijk voorbeelden te zien.

We verkiezen een moderne strakke keuken en voorlopig vooral de combinatie witte kastelementen - zwart werkblad.

Zijn er bouwers die in dit topic een foto van hun keuken willen/kunnen posten?

Na het lezen van dit artikel zijn we al een stapje verder, maar extra foto's zijn altijd welkom.

Indien mogelijk ook de fabrikant vermelden en/of andere nuttige informatie, eventueel een grof idee van de kostprijs (minder dan 5000, 5000-10000, 10000-15000, 15000-20000, 25000-30000, ...)

Reacties

afbeelding van I.V.
Lid vanaf: 01/07/2011
1048 berichten
Rapporteer

Helemaal persoonlijk:

Ik vind de keuken wel mooi, zou de legbankjes misschien in een ander materiaal (hout?) doen, maar helemaal wit blijft natuurlijk tijdloos. Je opmerking om de wand helemaal dicht te maken, kan ik wel in komen. Open legbankjes in een keuken zijn niet altijd ideaal. Je kan eventueel opteren voor deuren die je in de kast kan weg schuiven? Je verliest wel redelijk wat plaats hiermee en ik weet niet wat zo'n systeem kost...

Zelf zou ik geen ruimte voorzien aan het eiland om te eten, er staat een goeie eettafel op anderhalve meter Wink Maar dat is zeer persoonlijk en hangt van jullie gewoontes af.

afbeelding van tom_elise
Lid vanaf: 02/07/2008
162 berichten
Rapporteer

@ Dimitri Theocharidis,

Ik vind dit een zeer goede opstelling.
Wij hebben gelijkaardig, maar dan de krukjes aan een zijde van het eiland naast elkaar.
Wordt zeer veel gebruikt hoewel de tafel vlakbij staat.
Voor met 4 te eten vind ik het niet zo gezellig,  dan liever jouw opstelling. 
Bij ons is de kastwand volledig dicht, met ingebouwde oven, microgolf en koffiemachine.
Jouw opstelling geeft iets meer mogelijkheid om op de leggers wat decoratie te zetten.
Bij ons zou dit een rommelrekje worden.

afbeelding van Dimitri Theocharidis
Lid vanaf: 30/03/2017
136 berichten
Rapporteer

Ik vind hem ook wel mooi, maar ik mis het gevoel van 'die moet ik hebben laugh'

Die zitplaatsen lijken me wel leuk om te hebben maar ik heb nog nooit een eiland gehad dus ik weet niet zeker of we ze effectief gaan gebruiken. 
Ik heb ook wel schrik dat de planken teveel rommel gaan krijgen, misschien toch beter volledig inwerken dan.

Ik heb er altijd van gedroomd om naar de tuin te kijken terwijl ik kook, vandaar dat ik de kookplaat op het eiland wil voorzien.
Qua dampkap wil ik geen houten bak boven ons eiland, daarom zijn we beland bij de Mood of Zen van Novy. Ze zijn wel duur maar gezien we voor de rest overal enkel spots hebben is het ook een mooie eyecatcher.  Eigenlijk vonden we de cloud het mooist maar we zitten met een te hoog plafond om optimale werking te garanderen. Dan kies ik liever voor een ander.
Zijn er mensen die de Mood of Zen al in gebruik hebben?

Of eventueel een nis in het midden voorzien zoals op de foto?

afbeelding van thomas_dhaese
Lid vanaf: 18/06/2014
1438 berichten
Rapporteer

@Dimitri

Hier ook een eiland (3mx1m). De vrouw wou graag ook vier stoelen aan het eiland zoals jij getekend hebt. Uiteindelijk na veel vijven en zessen maar stoelen overgehouden aan één kant (dus 2 stoelen) want inderdaad, een meter en half verder staat een tafel... Extra bergruimte in de plaats en nu moeten we maar 2 barkrukjes kopen Smile

Het kookvuur (novy) zit bij ons ook in het eiland, de dampkap (novy) met recirculatiekit is ingebouwd in een luifel boven het eiland . Die luifel is een bak van 3mx1mx0,35m gemaakt en geplaatst door de keukenbouwer maar zelf geverfd (klein beetje trots op toch).

Het is dus geen novy 'zen' maar een inbouwdampkap. Wel handig als je kookplaat en dampkap van novy neemt dan kan je bij bepaalde modellen de dampkap ook vanop het vuur bedienen. Mijn vrouw kan niet aan de knopjes op de dampkap zelf.

Ik post hieronder een foto. Keuken is wel nog niet af...En gelet op de fotokwaliteit was ik nog niet goed wakker precies...

Thomas
BLOG: 9070!

afbeelding van Maaike Maai
Lid vanaf: 14/05/2013
1536 berichten
Rapporteer

Thomas, geen water nodig in de keuken?

afbeelding van Nu7s
Lid vanaf: 19/08/2011
5604 berichten
Rapporteer

Ik had dat ook (nog) niet bij de verhuis. Zelfs geen kookplaat, enkel oven/microgolf en de uitgietbak in de garage. Liever zo dan €800 huur + lening een maand langer betalen wink

Heb je een algemene vraag? Stel ze via het forum, niet via privébericht!

1536 berichten
Rapporteer

Gat in bovenblad nog te maken dan? Of is het maar een tijdelijk blad tegen de muur? Het kan bij nader inzien ook ne groenen mdf zijn.
Wij zitten al 2 3 jaar zonder keuken, water is in de badkamer te vinden, er staat een fornuis in één van de stallen. Dus dat vind ik niet speciaal. Wink Ge wordt daar creatief van. Biggrin

1438 berichten
Rapporteer

Maaike Maai schreef:

Thomas, geen water nodig in de keuken?

O, jawel hoor. Onder het rechtse raam komen de spoelbakken. Je ziet de vaatwas ook op de foto's: het front zit er nog niet op. Kraan wordt maar geplaatst al het composietblad eens geplaatst geraakt. We zitten met een houten blad op het eiland en witte composiet aan de andere kant. Waar de kast verlaagd is (links op de foto's) komt een dubbel werkblad in hout (zelfde als eiland). Dat wordt dan den bureau op 'gewone zithoogte'

Nu7s schreef:

Ik had dat ook (nog) niet bij de verhuis. Zelfs geen kookplaat, enkel oven/microgolf en de uitgietbak in de garage. Liever zo dan €800 huur + lening een maand langer betalen wink

We wassen momenteel boven af in de lavabo's op de badkamer Smile

Om te koken is zo goed als alles aanwezig, behalve de oven, een nieuwe siemens: gekocht in december (om de lening op te souperen en te kunnen afsluiten). Voorlaatste zondag van september geplaatst samen met microgolf. De dag nadien was dat tft-scherm al naar de kl*ten. Staat te pinken, moeilijk leesbaar,...

Naar elektrozaak gemaild --> contact oppakken rechstreeks met Siemens --> afspraak met hersteldienst Siemens op 6 oktober --> komen niet af  en wijzigen afspraak eenzijdig naar 18 oktober... en dat met een nieuw toestel... goeie service! 

Thomas

afbeelding van Goldilock
Lid vanaf: 02/11/2007
215 berichten
Rapporteer

Het is dus geen novy 'zen' maar een inbouwdampkap. Wel handig als je kookplaat en dampkap van novy neemt dan kan je bij bepaalde modellen de dampkap ook vanop het vuur bedienen. Mijn vrouw kan niet aan de knopjes op de dampkap zelf.

Intouch heet dit bij Novy. Wij hebben dit ook en is heel handig. Bij sommige modellen kan je dacht ik ook een kit kopen om het ook werkend te maken.

1536 berichten
Rapporteer

Wij zijn nu in de fase dat we aan de keuken beginnen denken.
Ik zou eigenlijk liefst gewoon een dampkap met knopkes hebben.
Een afstandbediening geraakt toch maar kwijt.
De keuze van compatibele dampkap + kookplaten vind ik eerder beperkt, owel ben ik niet goed aan't zoeken.
Zijn er naast Novy nog die de mogelijkheid hebben om dampkap vanop kookplaat te bedienen?

Knopjes is fysiek een mogelijkheid, ik kan er net aan en de vriend is groter. Maar als kokende bezoekers kleiner zijn dan 1m75 hebben ze het zitten... Mijn mama zou er niet aankunnen. Dus misschien wel een reden om te zoeken naar iets vanop kookplaat te bedienen?

afbeelding van Dimitri Theocharidis
Lid vanaf: 30/03/2017
136 berichten
Rapporteer

De hoogte bij ons op de gelijkvloers is 270 cm.
Blijkbaar zijn de keukenkasten van de ketens waar ik geweest ben (Eggo en Ixina) max. 230 cm.
Ze raden me aan om een nis van 40 cm te plaatsen en dan de kasten daar 'ingebouwd' te plaatsen.
Het inbouw principe lijkt me mooi maar een nis van 40 cm lijkt me groot?
Of valt het best mee?
Anders zou ik al naar een schrijnwerker moeten want blijkbaar werken alle ketens met prefab kastjes van 230 cm.
Klopt dit?
En ik denk dat dit dan een pak duurder gaat uitkomen.

afbeelding van Goldilock
Lid vanaf: 02/11/2007
215 berichten
Rapporteer

Maaike Maai schreef:

Wij zijn nu in de fase dat we aan de keuken beginnen denken.
Ik zou eigenlijk liefst gewoon een dampkap met knopkes hebben.
Een afstandbediening geraakt toch maar kwijt.
De keuze van compatibele dampkap + kookplaten vind ik eerder beperkt, owel ben ik niet goed aan't zoeken.
Zijn er naast Novy nog die de mogelijkheid hebben om dampkap vanop kookplaat te bedienen?

Knopjes is fysiek een mogelijkheid, ik kan er net aan en de vriend is groter. Maar als kokende bezoekers kleiner zijn dan 1m75 hebben ze het zitten... Mijn mama zou er niet aankunnen. Dus misschien wel een reden om te zoeken naar iets vanop kookplaat te bedienen?

Die van Novy had bij ons standaard nog knopkes en een afstandsbediening. Je kan dus alles combineren.

1438 berichten
Rapporteer

Dimitri Theocharidis schreef:

De hoogte bij ons op de gelijkvloers is 270 cm.
Blijkbaar zijn de keukenkasten van de ketens waar ik geweest ben (Eggo en Ixina) max. 230 cm.
Ze raden me aan om een nis van 40 cm te plaatsen en dan de kasten daar 'ingebouwd' te plaatsen.
Het inbouw principe lijkt me mooi maar een nis van 40 cm lijkt me groot?
Of valt het best mee?
Anders zou ik al naar een schrijnwerker moeten want blijkbaar werken alle ketens met prefab kastjes van 230 cm.
Klopt dit?
En ik denk dat dit dan een pak duurder gaat uitkomen.

Een schrijnwerker hoeft niet per se duurder te zijn.

Prijzen vragen is de boodschap!

Thomas

afbeelding van Tealight
Lid vanaf: 05/03/2017
7 berichten
Rapporteer

@ laserq,

Hoe groot is je keukeneiland?
Hoeveel ruimte is er tussen je eiland en de muur, raam?

afbeelding van laserq
Lid vanaf: 23/02/2014
416 berichten
Rapporteer

Het eiland is 227 x 99 cm.
De afstand tot de ramen is 75 cm.