ikea PAX kasten: elementen van 50 of 100cm nemen?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van b2
Lid vanaf: 23/11/2012
710 berichten

Wij gaan onze dressing maken met ikea PAX kasten. Nu is alleen mijn vraag, neem ik best elementen van 50cm breed  (ik heb 1 wand van 2 meter en 2 van 1 meter waar kasten gaan komen) of zijn elementen van 100cm ook stevig genoeg? Ik heb bang dat bij de 1 meter kasten planken en kledingroedes gaan doorbuigen... Ik moet hier en daar ook wat kleine modificatietjes doen maar ik heb bang voor veel plaats verlies met elementen van 50 cm... 

Dus aangezien half België deze kasten heeft, wat zijn de ervaringen? 

Reacties

afbeelding van fatefearfighter
Lid vanaf: 19/07/2012
69 berichten
Rapporteer

Goeie vraag b2,  ben ook geïnteresseerd in de meningen hier. Smile

Ik vermoed dat 100cm wel een pak meer ruimte zal geven? Ik gok dat je daar drie stapeltjes naast elkaar kwijt zal kunnen, terwijl 2x50cm maar twee stapeltjes kledij zijn...

afbeelding van b2
Lid vanaf: 23/11/2012
710 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door fatefearfighter

Ik gok dat je daar drie stapeltjes naast elkaar kwijt zal kunnen, terwijl 2x50cm maar twee stapeltjes kledij zijn...

Dat is exact wat ik dacht :-D  

afbeelding van Mario_
Lid vanaf: 19/12/2014
10350 berichten
Rapporteer

kasten van 1m zijn stevig genoeg voor kleding . er zijn ook verdelers om onderaan een 1M kast op te delen in 2 van 50cm . Verder de gekende minpunten : zwakke rugzijde, lades hebben geen goede geleiders

afbeelding van Truike
Lid vanaf: 25/01/2014
347 berichten
Rapporteer

ik heb 3 keer 50 en 1 keer de 100.
Je moet es in de ikea als je daar bent gaan kijken wat die 100 kast weegt. Geloof me die is stevig genoeg.

Ik heb bij de 100 kast vanboven 1 plank, die gaat echt niet buigen.