'Renovatiepremie tot 10.000 euro' ?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van pIcAsSo!
Lid vanaf: 13/03/2006
657 berichten

12/09 Renovatiepremie tot 10.000 euro (GvA)

Particuliere verbouwers kunnen binnenkort tot 10.000 euro krijgen wanneer ze een woning renoveren.

De premie kan maximaal een derde bedragen van de totale kostprijs van de renovatie. Vlaams minister-president Yves Leterme noemde de bedragen op de jaarvergadering van de Vlaamse Confederatie Bouw.

De zogenaamde renovatiepremie komt bovenop de bestaande specifieke premies die vandaag al door de verschillende overheden worden uitgereikt. De Vlaamse overheid ziet de maatregel als een belangrijke stimulans voor woningrenovatie.

De precieze modaliteiten zoals maximale inkomensgrenzen en duur van de maatregel zijn nog niet bekendgemaakt. Leterme zei nog dat voor 2007 een budget van 28,5 miljoen euro zou worden vrijgemaakt, maar volgens het kabinet van minister Marino Keulen, bevoegd voor Wonen, is bijna het dubbele nodig.

Reacties

Pagina's

afbeelding van Mario_
Lid vanaf: 19/12/2014
10159 berichten
Rapporteer

Dat je dus moet voldoen aan ventilatie....

Roosters is daar 1 van, maar de minst goede. D is mi het beste. 

Zonder verklaring van aanwezigheid ventilatie.....geen premie. 

Dan is er nog de vraag wat is ventilatie.... Oude woningen hadden automatisch A door kieren en spleten.....

afbeelding van Sousske
Lid vanaf: 17/06/2012
263 berichten
Rapporteer

Oke, dat is wel duidelijk dan.

Ik heb gekozen voor nieuwe ramen zonder ventilatierooster. Ben bang dat er toch wat geluid binnenkomt via de rooster en ik weet niet of de roosters pollenbestendig zijn tegenwoordig? scratch head

afbeelding van stefand2e
Lid vanaf: 05/04/2006
268 berichten
Rapporteer

Interpreteer ik de renovatiepremie goed?

We zitten boven maximum inkomen, dus kan ik 2 posten ingeven structuur en dak, op deze beide kan ik 20% van het factuurbedrag terugkrijgen, met een maximum van?

Tussen een jaar en 2jaar later kan ik nog 2 extra posten aanvragen ( technieken en schrijnwerk), terug 20% van het factuurbedrag, maximum?

alvast bedankt voor de info

afbeelding van Mario_
Lid vanaf: 19/12/2014
10159 berichten
Rapporteer

idd, je kan 2 categorieën aanvragen en max 5000€ terugkrijgen , dwz 25k aan aanvaardde facturen (excl BTW)  Je moet wel minimum 2.5k  aan facturen hebben om te kunnen aanvragen

daarna kan je nog eens 2 andere categorieën aanvragen , met dezelfde voorwaarden.

Enkel voor cat 4 , de technieken zijn er max opgelegd voor de in te brengen facturen 

Sanitair en electra : 3750€ elks

Verwarming: 7500€

Voor de andere categorieën  (Ruwbouw/dak/schrijnwerk) is er geen max opgelegd, enkel een max aan premie...

afbeelding van stefand2e
Lid vanaf: 05/04/2006
268 berichten
Rapporteer

Super, @Mario_ thanks voor de info

Pagina's