'Renovatiepremie tot 10.000 euro' ?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van pIcAsSo!
Lid vanaf: 13/03/2006
657 berichten

12/09 Renovatiepremie tot 10.000 euro (GvA)

Particuliere verbouwers kunnen binnenkort tot 10.000 euro krijgen wanneer ze een woning renoveren.

De premie kan maximaal een derde bedragen van de totale kostprijs van de renovatie. Vlaams minister-president Yves Leterme noemde de bedragen op de jaarvergadering van de Vlaamse Confederatie Bouw.

De zogenaamde renovatiepremie komt bovenop de bestaande specifieke premies die vandaag al door de verschillende overheden worden uitgereikt. De Vlaamse overheid ziet de maatregel als een belangrijke stimulans voor woningrenovatie.

De precieze modaliteiten zoals maximale inkomensgrenzen en duur van de maatregel zijn nog niet bekendgemaakt. Leterme zei nog dat voor 2007 een budget van 28,5 miljoen euro zou worden vrijgemaakt, maar volgens het kabinet van minister Marino Keulen, bevoegd voor Wonen, is bijna het dubbele nodig.

Reacties

afbeelding van girrie
Lid vanaf: 13/04/2011
89 berichten
Rapporteer

Ik vrees van wel, ik heb dat ook aan de hand Sad

afbeelding van girrie
89 berichten
Rapporteer

inge333;1792719 wrote:
Wat met facturen waarop enkel het vorig adres vermeld staat en niet het werfadres?

Worden die systematisch geweigerd?

Kan iemand bevestigen, toch de moeite om in te geven?

afbeelding van girrie
89 berichten
Rapporteer

inge333;1792719 wrote:
Wat met facturen waarop enkel het vorig adres vermeld staat en niet het werfadres?

afbeelding van ACQUA
Lid vanaf: 26/08/2009
163 berichten
Rapporteer

Wij hebben destijds alles binnengegeven: ALLES omvatte oa foto's, rekeningetjes van gamma, hubo, ..., facturen, leveringsbonnen,... wel alles mooi gesorteerd en geklasseerd

afbeelding van ACQUA
Lid vanaf: 26/08/2009
163 berichten
Rapporteer

Wij hebben destijds alles binnengegeven: ALLES omvatte oa foto's, rekeningetjes van gamma, hubo, ..., facturen, leveringsbonnen,... wel alles mooi gesorteerd en geklasseerd

afbeelding van VVS
Lid vanaf: 11/07/2008
5951 berichten
Rapporteer

girrie;1793781 wrote:
inge333;1792719 wrote:

Tja, als je met andere middelen kan bewijzen dat die zaken wel degelijk op het werfadres zijn geplaatst, kan je ze misschien nog aanvaard krijgen, wel navragen.

afbeelding van VVS
Lid vanaf: 11/07/2008
5951 berichten
Rapporteer

girrie;1793781 wrote:
inge333;1792719 wrote:

Tja, als je met andere middelen kan bewijzen dat die zaken wel degelijk op het werfadres zijn geplaatst, kan je ze misschien nog aanvaard krijgen, wel navragen.

afbeelding van Fraka
Lid vanaf: 19/01/2011
135 berichten
Rapporteer

In Leuven gaan afgeven op 21/12/12, brief gekregen vorige week met (nog eens) medling van ontvangst en als betalingsdatum, indien alles ok is ten laatste 21/7/2013.

Wij hebben enkel voor sanitair en cv alleen voorschotfacturen, aannemer wou in 2012 geen facturen meer maken... We gaan ervan uit dat ze niet worden aanvaard, ik heb de reden erop geschreven, we zien wel..

Ik wou niet wachten, had wat schrik dat ze op 1/1/2013 zouden zeggen 'afgeschaft' :s

afbeelding van Fraka
Lid vanaf: 19/01/2011
135 berichten
Rapporteer

In Leuven gaan afgeven op 21/12/12, brief gekregen vorige week met (nog eens) medling van ontvangst en als betalingsdatum, indien alles ok is ten laatste 21/7/2013.

Wij hebben enkel voor sanitair en cv alleen voorschotfacturen, aannemer wou in 2012 geen facturen meer maken... We gaan ervan uit dat ze niet worden aanvaard, ik heb de reden erop geschreven, we zien wel..

Ik wou niet wachten, had wat schrik dat ze op 1/1/2013 zouden zeggen 'afgeschaft' :s

afbeelding van Andastra
Lid vanaf: 25/05/2010
18 berichten
Rapporteer

Onze aanvraag hebben we ingediend op 27/12/12 in Brugge, brief van ontvangst gekregen rond 7 januari en op 24 januari al de brief dat de premie werd toegekend.

Nu dus aan't wachten op uitbetaling!

Bij mijn zus duurde het maar een goeie maand tussen het ontvangen van de brief en de uitbetaling van de premie!

afbeelding van Andastra
Lid vanaf: 25/05/2010
18 berichten
Rapporteer

Onze aanvraag hebben we ingediend op 27/12/12 in Brugge, brief van ontvangst gekregen rond 7 januari en op 24 januari al de brief dat de premie werd toegekend.

Nu dus aan't wachten op uitbetaling!

Bij mijn zus duurde het maar een goeie maand tussen het ontvangen van de brief en de uitbetaling van de premie!

afbeelding van Warande
Lid vanaf: 23/11/2009
437 berichten
Rapporteer

Aanvraag ingediend in Gent op 12/12/2012, week erna bericht gehad van ontvangst. Op 15/01/2013 goedkering gekregen voor alle ingediende facturen, bedrag zou voor 10/07 gestort worden!

afbeelding van Warande
Lid vanaf: 23/11/2009
437 berichten
Rapporteer

Aanvraag ingediend in Gent op 12/12/2012, week erna bericht gehad van ontvangst. Op 15/01/2013 goedkering gekregen voor alle ingediende facturen, bedrag zou voor 10/07 gestort worden!

afbeelding van inge333
Lid vanaf: 03/08/2011
114 berichten
Rapporteer

Ik heb mijn aanvraag ook ingediend in december 2012. Ook al bericht van ontvangst gekregen.

Maar bij ons komen ze onze woning 'onderzoeken'... Heeft iemand dit al voorgehad? Ik lees hier dat de uitkeringen nogal vlot verlopen... bij ons dus precies niet... heb nu wel een beetje stress hoor, aangezien we normaal aan het maximum zouden zitten.

afbeelding van inge333
Lid vanaf: 03/08/2011
114 berichten
Rapporteer

Ik heb mijn aanvraag ook ingediend in december 2012. Ook al bericht van ontvangst gekregen.

Maar bij ons komen ze onze woning 'onderzoeken'... Heeft iemand dit al voorgehad? Ik lees hier dat de uitkeringen nogal vlot verlopen... bij ons dus precies niet... heb nu wel een beetje stress hoor, aangezien we normaal aan het maximum zouden zitten.