• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

'Renovatiepremie tot 10.000 euro' ?

Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
665
Waarderingsscore
0
Punten
0
12/09 Renovatiepremie tot 10.000 euro (GvA)



Particuliere verbouwers kunnen binnenkort tot 10.000 euro krijgen wanneer ze een woning renoveren.



De premie kan maximaal een derde bedragen van de totale kostprijs van de renovatie. Vlaams minister-president Yves Leterme noemde de bedragen op de jaarvergadering van de Vlaamse Confederatie Bouw.



De zogenaamde renovatiepremie komt bovenop de bestaande specifieke premies die vandaag al door de verschillende overheden worden uitgereikt. De Vlaamse overheid ziet de maatregel als een belangrijke stimulans voor woningrenovatie.



De precieze modaliteiten zoals maximale inkomensgrenzen en duur van de maatregel zijn nog niet bekendgemaakt. Leterme zei nog dat voor 2007 een budget van 28,5 miljoen euro zou worden vrijgemaakt, maar volgens het kabinet van minister Marino Keulen, bevoegd voor Wonen, is bijna het dubbele nodig.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
74
Waarderingsscore
0
Punten
0
fijn te horen NA mijn verbouwingen :(
 
G

Guest

Guest
hehe, had et ook gelezen dernet :D



maar het zou blijkbaar maximum 1/3 van het totale renovatiebedrag zijn he, dus intotaal mag je "maar" voor 30000 euro renoveren. 1,2 miljoen oude frankskes. Kunt ge al iets mee renoveren, maar als ge daar u gans huis me emoet doen, dan gade gene extreme make over kunnen doen als da de bedoeling was :)



Tevens : eerst zien zene, ze komen bijna miljard te kort door een miscalculatie van de belastingen voor de begroting, en dan opeens me zon pakjes smijten, da moet ge kunnen :D
 
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het is juist omgekeerd. Je moet voor minstens 30000€ renoveren als je het maximale bedrag wil terugkrijgen.



En de renovatiepremie is een initiatief van de Vlaamse overheid. De miscalculatie in de belastingen is een probleem voor de federale overheid.
 

Tiele

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
2.259
Waarderingsscore
2
Punten
38
Ik blijf het toch raar vinden dat de overheid renovatie blijft stimuleren.. oké, je hebt minder materialen nodig maar

- er kruipen méér uren in vanwege het afgaan op een oude constructie

- véél moeilijker goed te isoleren



Dat er hiervoor steeds nieuwe verkavelingen moeten gebeuren zeg ik niet hé maar ik vind dat platgooien en 'a fresh start' dan niet alle nadelen van een nieuwe verkaveling moet krijgen.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
665
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kvraag mij ook af of dit voor iedereen geldt,of er bv. een bepaalde max. belastbaar inkomen enz. zal zijn . Wij zijn zo van die 'happy few' die tussen wal en schip vallen :roll: inzake premies,tussenkomsten en dies meer.
 
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Inderdaad, er is een maximaal belastbaar inkomen en dat ligt vrij laag. Er is slechts een zeer beperkte categorie mensen die er aanspraak op kan maken.
 

Ief

Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
0
En hoeveel bedraagd dit max. belastbaar inkomen.

Ik ga volgend jaar renoveren en zou in aanmerking kunnen komen voor deze premie alleen is me de voorwaarde van het belastbaar inkomen niet bekend.
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
gisteren gezien op 't nieuws:

50.000 euro voor samenwonenden/gehuwden

35.000 euro voor alleenstaanden
 

Michel

Lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
786
Waarderingsscore
0
Punten
16
Kom er dus niet voor in aanmerking tenzij de verhoging voor kinderen ten laste voldoende is om onder het maximale belastbaar inkomen te blijven. Spijtig, met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2006 zou welkom geschenkje zijn, maar het was toch niet voorzien dus geen gemis ook niet :)
 
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is dat al zeker?? Ik heb nog nergens bedragen zien of horen noemen.



Volgens De Tijd moet Leterme nog een budget vrijmaken voor 2007 hiervoor.



Tis toch typisch dat ze dit weer net voor de verkiezingen naar buiten brengen...toch geen propagandastunt die ze nadien moeten herzien zeker? :roll:



Enfin, ik volg dit nieuws ook op de voet want sta op het punt te renoveren (met een klein budget) en alle financiële hulp zou welkom zijn!
 

Coop

Lid
Lid geworden
20 apr 2006
Berichten
673
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ik was van plan zo goed als alles zelf te doen, maar nu wordt het mischien wel interesant omhet uit te geven.

Wanneer horen we er meer over ?
 

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
5.230
Waarderingsscore
2
Punten
38
Tiele wrote:
Ik blijf het toch raar vinden dat de overheid renovatie blijft stimuleren.. oké, je hebt minder materialen nodig maar

- er kruipen méér uren in vanwege het afgaan op een oude constructie

- véél moeilijker goed te isoleren



Dat er hiervoor steeds nieuwe verkavelingen moeten gebeuren zeg ik niet hé maar ik vind dat platgooien en 'a fresh start' dan niet alle nadelen van een nieuwe verkaveling moet krijgen.



Zo raar vind ik dat toch niet hoor tiele.

Ok, JIJ hebt nu een terminale ouwe krot platgegooid en je bent opnieuw begonnen aan je hoevetje, maar in heel veel gevallen is dat niet aan de orde, en kan men wel degelijk verder met de bestaande constructie.

De stedelijke gebieden staan vol woningen die ondermaatse inrichting en isolatie hebben.

De overheid stimuleert volgens mij terecht de herwaardering van die gebieden.

En wat isolatie betreft : dakisolatie van een stadshuis kan perfect, 1.1 beglazing ook, en wat muurisolatie betreft, moet je voor een rijwoning in de stad gewoon niet dezelfde strenge normen hanteren als voor een OB.
 

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
5.230
Waarderingsscore
2
Punten
38
Mar10 wrote:
Is dat al zeker?? Ik heb nog nergens bedragen zien of horen noemen.



Volgens De Tijd moet Leterme nog een budget vrijmaken voor 2007 hiervoor.



Tis toch typisch dat ze dit weer net voor de verkiezingen naar buiten brengen...toch geen propagandastunt die ze nadien moeten herzien zeker? :roll:



Enfin, ik volg dit nieuws ook op de voet want sta op het punt te renoveren (met een klein budget) en alle financiële hulp zou welkom zijn!



Volgens de vrt is het zeker.

En het budget dat vrijgemaakt is, is 50 miljoen euro op jaarbasis.

Daarmee kunnen ze dus minimum 5000 woningen bedienen.

Of dat voldoende is, moet de toekomst uitwijzen.
 
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
179
Waarderingsscore
0
Punten
0
falcon10 wrote:
hehe, had et ook gelezen dernet :D



maar het zou blijkbaar maximum 1/3 van het totale renovatiebedrag zijn he, dus intotaal mag je "maar" voor 30000 euro renoveren. 1,2 miljoen oude frankskes. Kunt ge al iets mee renoveren, maar als ge daar u gans huis me emoet doen, dan gade gene extreme make over kunnen doen als da de bedoeling was :)



Tevens : eerst zien zene, ze komen bijna miljard te kort door een miscalculatie van de belastingen voor de begroting, en dan opeens me zon pakjes smijten, da moet ge kunnen :D



Toch klein verschilleke: het ene is federaal (berekeningsfout), het andere regionaal (premie) 8)

Groeten

Soxwox alias Pieter
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Ongetwijfeld :p
 
Lid geworden
20 apr 2006
Berichten
367
Waarderingsscore
0
Punten
0
Allez, dan weer de zoveelste premie die niet telt voor de hardwerkende vlaming. Om belasting te betalen, vergeten ze me anders nooit. :?

Ben dat eigenlijk stilletjes beu aan het worden.

Niet dat ik het de anderen niet gun, zeker niet. Maar ik begin stilaan wel te twijfelen of het niet beter zou zijn voor mijn vrouw om thuis te blijven of part-time te gaan werken en eventueel dan maar wat in het zwart bij te verdienen.
 
Lid geworden
4 aug 2006
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
0
De inkomensgrens is (altijd?) het netto belastbaar inkomen. Dit is het brutoloon verminderd met de sociale zekerheidsbijdragen (13% voor werknemers) en verminderd met de beroepskosten (forfait of bewezen kosten). Ik heb nog nooit een inkomensgrens gezien die het hele brutoloon in rekening brengt.

Uw netto belastbaar inkomen staat ieder jaar op de belastingafrekening.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan