Overgangsregeling premie zonneboiler 2012-2013

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Rich-E
Lid vanaf: 07/10/2012
14 berichten

Ik heb een vraag over de premie voor zonneboilers. Ik heb eind vorig jaar een zonneboiler systeem besteld. Offerte met datum ergens eind oktober en een bestelbon die in november werd opgesteld. Authenticiteit van de offerte kan ook via mijn financiële instelling bevestigd worden aangezien deze werd overhandigt om een deel van onze wederopname te verantwoorden.

Omdat we tegelijkertijd ook een nieuwe condensatieketel gaan plaatsen en onze gasaansluiting wat op zich liet wachten zal onze installatie pas deze maand doorgaan.

Op zich geen probleem natuurlijk tot ik deze week op http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wonen-en-energie/energie/energiepremies/premie-van-de-netbeheerder-voor-een-zonneboiler-een-bestaande-woning dat deze premie hervormt is (lees voor ons mogelijk +- 1150€ minder premie).

Er staat echter ook vermeld dat er een overgangsregeling is voor zonneboilers die in 2012 werden besteld met eindfactuur in 2013 voor 28/02.

Wat ik me nu afvraag is hoe men nu bepaald wat de besteldatum is? Is dit de datum op de offerte of bestelbon? Lijkt me sterk dat het de datum op de eindfactuur is die ze bedoelen aangezien de periode tussen 31/12 & 28/02 niet echt een normale betalingsperiode is voor facturen.

Iemand enig idee?

PS: '1700' contacteren resulteerde enkel in een kopie van deze pagina. Zéér handig systeem Smile

Reacties

afbeelding van Adam
Lid vanaf: 11/03/2006
116 berichten
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Mijn offerte is van 27/11/2012 ,de firma die het plaatste zei dat ik zeker voor 28/02/2013 de factuur moest betalen om van de voordelen van 2012 te genieten.

Adam