Nieuwbouw 2016 - geen enkele premie meer?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van santiaga
Lid vanaf: 13/09/2015
14 berichten

Ben ik nu helemaal blind en dom geworden, of kan het zijn dat er geen enkele premie is als je een nieuwbouw zet (net onder E30) met bouwaanvraag in 2016? 

Reacties

afbeelding van Bouwinfo-Admin
Lid vanaf: 14/07/2014
477 berichten
Rapporteer

nieuwbouw & premies dat gaat echt niet samen... Het enige wat je gaat krijgen is een vermindering van uw roerende voorheffing.

http://www.bouwinfo.be/premies-2016/artikels/korting-onroerende-voorheff...

en dan heb je ook nog een korting op het E-peil :

http://www.bouwinfo.be/premies-2016/artikels/premie-op-het-e-peil

Meer is er voor nieuwbouw niet meer te rapen...

afbeelding van Nu7s
Lid vanaf: 19/08/2011
8037 berichten
Rapporteer

Op 

https://www.premiezoeker.be/

kan je kijken waar je nog recht op hebt.

Heb je een algemene vraag? Stel ze via het forum, niet via privébericht!

afbeelding van levud
Lid vanaf: 13/08/2015
571 berichten
Rapporteer

Conreet voor jouw geval een woning met bouwaanvraag 2016 en E30 = 50% korting KI voor 5 jaar en daar zal het vaak ophouden. Sommige gemeentes geven nog een premie voor een groendak of iets dergelijks maar verwacht je daar niet aan hoge bedragen.

Wil je alle "winsten" kunnen opstrijken zal je onder de E20 moeten gaan, maar als dat niet de intentie was en je het enkel voor de besparing/premies zou doen dan zal je teleurgesteld achterblijven.

afbeelding van tjay
Lid vanaf: 21/06/2011
10977 berichten
Rapporteer

Het is veen kwestie van dom of blind, eerder naïef dat je voor nieuwbouw premies zou krijgen. Ze delen geen geld uit om iets "volgens de normen" te bouwen (au contraire, je krijgt boete als je dat niet doet). Premies zijn een stimulans voor de oudere woningen om door het stof en miserie van een bewoonde woning te verbouwen, toch iets te doen en in de buurt van die noren te komen. En zelfs die premies gaat Turtelboom afschaffen...

afbeelding van Wexx
Lid vanaf: 14/01/2007
1308 berichten
Rapporteer

Maximaal E-peil te behalen voor bouwaanvragen in 2016 is 50

wil je 50% korting halen op het KI moet je E30 halen, wil je 100% korting op het KI moet je E25 halen.

dit betekent dat je nog zoveel isoleren als je wilt, maar zonder bijkomende investeringen in (dure) hernieuwbare energie kom je er niet.

ow ja, ik begin ook aan mij nieuwbouw, ik ben al blij dat ik E52 heb zonder hernieuwbare energie (aanvraag 2015)

afbeelding van santiaga
Lid vanaf: 13/09/2015
14 berichten
Rapporteer

Tjay, het gaat wel degelijk om een nieuwbouw "beter" dan de normen, gezien de normen om een E50 vragen en wij een lager dan E30 zouden willen zetten. Trouwens, dit was de voorbije jaren toch ook al zo, bepaalde normen, maar ondanks dat vanalle premies voor warmtepompen etc.