Lening Argenta

Reageren
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van verbouwer85
Lid vanaf: 21/08/2012
30 berichten

Beste,

Zoekmachine werkt niet goed bij mij. Krijg telkens een foutmelding.

Daarom deze nieuwe vraag: wie heeft er een hypothecaire lening bij Argenta? Wat zijn uw ervaring hierbij?

Ook met schatter?

Hoe gebeurt de opname van schijven bij een verbouwing?

Wij hebben gunstige voorwaarden bij Argenta en twijfelen, maar zouden graag wat meer info/ervaringen hebben.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

Reacties

afbeelding van YanSyl
Lid vanaf: 08/02/2012
1541 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

verbouwer85;1764138 wrote:
Beste,

Zoekmachine werkt niet goed bij mij. Krijg telkens een foutmelding.

Daarom deze nieuwe vraag: wie heeft er een hypothecaire lening bij Argenta? Wat zijn uw ervaring hierbij?

Ook met schatter?

Hoe gebeurt de opname van schijven bij een verbouwing?

Wij hebben gunstige voorwaarden bij Argenta en twijfelen, maar zouden graag wat meer info/ervaringen hebben.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

Ik heb maandag een afspraak met Argenta. Als je tot dan nog kan wachten, kan ik je na het gesprek misschien nog wat meer info geven.

We zijn sterk geïnteresseerd in de aanbieding 3/3/3 op 25 jaar, 2.6% en maximale verlenging tot 30 jaar...

afbeelding van Stardust
Lid vanaf: 19/03/2011
87 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Hoi

wij zijn begin juli bij ons plaatselijk Argenta-kantoor geweest en waren eerst ook overweldigd over de lage rentevoeten.

We hadden een voorstel gekregen op 30 jaar variabel 3/3/3 met +3%/-3%, en dit aan 2.7%.

Tijdens het voorstellen van de bank en het woonkrediet kregen wij een positieve indruk. Uiteindelijk hebben we beslist om bij hen een aanvraag in te dienen. Het zou volgens hen drie dagen duren...

Het heeft uiteindelijk zeven weken (!) geduurd voor we een antwoord kregen. Dat was positief, maar we moesten wel nog een bepaald bedrag in borg geven, dat mocht op allerlei manieren. Als we dat konden geven, was alles in orde.

Na drie dagen hadden we een oplossing gevonden en de nodige papieren binnengegeven. De aannemer werd verwittigd, afspraken werde gemaakt.

Twee weken na afgifte borgpapieren krijg ik een telefoontje dat de borg toch niet voldoende is, ze willen echt een hypotheek als borg ipv het bedrag in valuta. Dat kunnen wij niet geven.

Communicatie was heel slecht, kantoorhouder was nooit op kantoor (alleszins toch niet volgens onthaalmedewerkster, terwijl ik hem wel hoorde hoesten in het bureautje achterin), telefoon namen ze gewoon niet op, mails bleven onbeantwoord...

Elke keer als ik er stond hadden ze een ander excuus, in Brussel hadden ze vertraging door het verlof, dan was er weer een belangrijke collega ziek, dan konden ze hen niet bereiken, ...

Ik had een zeer goede indruk bij het intake gesprek, maar dat is zeer snel weggegaan.

We zijn nadien naar onze eigen bank gegaan, die hebben zich aangepast aan voorwaarden Argenta en we werden daar veel beter en sneller behandeld.

Voor mij dus niet echt een positieve ervaring, maar ik wil niet voor alle kantoren spreken.

afbeelding van Stardust
Lid vanaf: 19/03/2011
87 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Hoi

wij zijn begin juli bij ons plaatselijk Argenta-kantoor geweest en waren eerst ook overweldigd over de lage rentevoeten.

We hadden een voorstel gekregen op 30 jaar variabel 3/3/3 met +3%/-3%, en dit aan 2.7%.

Tijdens het voorstellen van de bank en het woonkrediet kregen wij een positieve indruk. Uiteindelijk hebben we beslist om bij hen een aanvraag in te dienen. Het zou volgens hen drie dagen duren...

Het heeft uiteindelijk zeven weken (!) geduurd voor we een antwoord kregen. Dat was positief, maar we moesten wel nog een bepaald bedrag in borg geven, dat mocht op allerlei manieren. Als we dat konden geven, was alles in orde.

Na drie dagen hadden we een oplossing gevonden en de nodige papieren binnengegeven. De aannemer werd verwittigd, afspraken werde gemaakt.

Twee weken na afgifte borgpapieren krijg ik een telefoontje dat de borg toch niet voldoende is, ze willen echt een hypotheek als borg ipv het bedrag in valuta. Dat kunnen wij niet geven.

Communicatie was heel slecht, kantoorhouder was nooit op kantoor (alleszins toch niet volgens onthaalmedewerkster, terwijl ik hem wel hoorde hoesten in het bureautje achterin), telefoon namen ze gewoon niet op, mails bleven onbeantwoord...

Elke keer als ik er stond hadden ze een ander excuus, in Brussel hadden ze vertraging door het verlof, dan was er weer een belangrijke collega ziek, dan konden ze hen niet bereiken, ...

Ik had een zeer goede indruk bij het intake gesprek, maar dat is zeer snel weggegaan.

We zijn nadien naar onze eigen bank gegaan, die hebben zich aangepast aan voorwaarden Argenta en we werden daar veel beter en sneller behandeld.

Voor mij dus niet echt een positieve ervaring, maar ik wil niet voor alle kantoren spreken.

afbeelding van TekkamanOmega
Lid vanaf: 16/06/2010
269 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Wel grappig dat ze in Brussel vertraging hebben terwijl het hoofdkantoor in Antwerpen staat Wink

Wij hebben geen lening bij Argenta maar wel autoverzekering enzo en wij zijn alvast heel tevreden over de service!

afbeelding van ushkar
Lid vanaf: 09/10/2008
2408 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Argenta werkt met onafhankelijke kantoren, dus de service is heel sterk kantoorafhankelijk.

Wij met zowat alles bij Argenta en hééél tevreden. In vergelijking met de grotere banken hebben ze echt het onderste uit de kan gehaald qua optimalisatie.

wat de schijven betreft: gewoon facturen tonen en enkele dagen erna het geld op de rekening.

afbeelding van ushkar
Lid vanaf: 09/10/2008
2408 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Argenta werkt met onafhankelijke kantoren, dus de service is heel sterk kantoorafhankelijk.

Wij met zowat alles bij Argenta en hééél tevreden. In vergelijking met de grotere banken hebben ze echt het onderste uit de kan gehaald qua optimalisatie.

wat de schijven betreft: gewoon facturen tonen en enkele dagen erna het geld op de rekening.

afbeelding van Quinn
Lid vanaf: 28/03/2012
322 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Amai, Argenta...

Wij waren daar ook langs geweest voor onze lening omdat we ook hadden gehoord dat die meestal wel interessante voorstellen deden.

Zonder afbreuk te willen doen aan andere Argenta kantoren, maar dit is onze ervaring:

Dieje mens begon ne filosofische, menslievende uitleg dat hij niet wilde werken met cijfers en rentevoeten en looptijden, maar dat we elkaar moesten vinden in een oplossing die voor beide partijen gunstig was (ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar een lening zonder cijfers en rente is volgens mij praktisch nogal moeilijk).

De menslievende bankman moest wel met vakantie, maar zou na zijn verlof van 2 weken zeker met een voorstel komen dat ons zou liggen....

Eigenlijk wilden we vooruit, maar bon, we wilden daar wel op wachten omdat we er nog steeds van overtuigd waren dat dit 'het' wel eens kon zijn.

Na 3 weken belden we dieje mens terug op omdat we nog niks gehoord hadden. Bleek dat hij het totaal was vergeten! Maar hij ging nu wel opnieuw een voorstel doen en of we nog een weekje geduld hadden...

We hebben hem vriendelijk bedankt...

Hopelijk is jullie ervaring positiever!

afbeelding van Quinn
Lid vanaf: 28/03/2012
322 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Amai, Argenta...

Wij waren daar ook langs geweest voor onze lening omdat we ook hadden gehoord dat die meestal wel interessante voorstellen deden.

Zonder afbreuk te willen doen aan andere Argenta kantoren, maar dit is onze ervaring:

Dieje mens begon ne filosofische, menslievende uitleg dat hij niet wilde werken met cijfers en rentevoeten en looptijden, maar dat we elkaar moesten vinden in een oplossing die voor beide partijen gunstig was (ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar een lening zonder cijfers en rente is volgens mij praktisch nogal moeilijk).

De menslievende bankman moest wel met vakantie, maar zou na zijn verlof van 2 weken zeker met een voorstel komen dat ons zou liggen....

Eigenlijk wilden we vooruit, maar bon, we wilden daar wel op wachten omdat we er nog steeds van overtuigd waren dat dit 'het' wel eens kon zijn.

Na 3 weken belden we dieje mens terug op omdat we nog niks gehoord hadden. Bleek dat hij het totaal was vergeten! Maar hij ging nu wel opnieuw een voorstel doen en of we nog een weekje geduld hadden...

We hebben hem vriendelijk bedankt...

Hopelijk is jullie ervaring positiever!

afbeelding van tjay
Lid vanaf: 21/06/2011
10977 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Quinn;1765990 wrote:

Dieje mens begon ne filosofische, menslievende uitleg dat hij niet wilde werken met cijfers en rentevoeten en looptijden, maar dat we elkaar moesten vinden in een oplossing die voor beide partijen gunstig was

Allez, zo sympathiek. Blij te horen dat er nog banken zijn die uit bekommernis voor de wereldvrede handelen en vooral niet uit eigenbelang uit> .... mijne dag is toch al goed gestart met eens hard te lachen :o.

afbeelding van Enk
Lid vanaf: 23/03/2011
12637 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Hou bij Argenta ook rekening met allerhande toeslagen tijdens de opvolging van uw dossier. Als je facturen binnen doet kost het u iedere keer €€€ (in den tijd toen wij daar gingen lening vragen was dat ierdere keer 50€ adm kost)

Wij hebben Argenta ook vriendelijk bedankt.

afbeelding van Stardust
Lid vanaf: 19/03/2011
87 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Ja, dat was ons ook gezegd. Per factuur dat we binnenbrachten, moesten we €50 administratiekosten betalen. Onze aannemer stuurt wekelijks facturen zodat we het goed kunnen opvolgen, dus dat zou wel al een kostelijke zaak worden.

Nu hebben we onze lening bij Centea, het scheelt niet zoveel met de rentevoet, service was veel beter en we moeten niks betalen van kosten als we facturen binnenbrengen.

afbeelding van YanSyl
Lid vanaf: 08/02/2012
1541 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Stardust;1766522 wrote:
Ja, dat was ons ook gezegd. Per factuur dat we binnenbrachten, moesten we €50 administratiekosten betalen. Onze aannemer stuurt wekelijks facturen zodat we het goed kunnen opvolgen, dus dat zou wel al een kostelijke zaak worden.

Nu hebben we onze lening bij Centea, het scheelt niet zoveel met de rentevoet, service was veel beter en we moeten niks betalen van kosten als we facturen binnenbrengen.

Hier heeft de kantoorhouder mij nog niets van gezegd. We zijn momenteel met hen aan het onderhandelen.

Goed dat ik dit weet...

Dus telkens als je een schijf wil opnemen betaal je €50?

afbeelding van Enk
Lid vanaf: 23/03/2011
12637 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

YanSyl;1766580 wrote:

Hier heeft de kantoorhouder mij nog niets van gezegd. We zijn momenteel met hen aan het onderhandelen.

Goed dat ik dit weet...

Dus telkens als je een schijf wil opnemen betaal je €50?

Yep, allez dat was toen toch zo (een dik jaar en half geleden, 't zou mij verwonderen moest dat veranderd zijn)

Bovendien moest ge regelmatig ook foto's van de bouw binnen brengen om te facturen te bewijzen, of uwen tijd verdoen met afspraken te maken met de bankdirecteur die dan zelf foto's kwam nemen. Just of ik hem niks beters te doen tijdens nen bouw...

Enfin zoals gezegd: wij hebben bedankt Smile

afbeelding van ushkar
Lid vanaf: 09/10/2008
2408 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Nogmaals, zonder dat ik connecties heb bij de bank (op ene lening en wat zeldzame spaarcentjes na):

*die 50 euro klopt inderdaad. per opname betaal je dat bedrag. Keerzijde is dat wij makkelijk grote schijven ineens meekrijgen. Ik den dat we ons volledige lening in 3 of 4 schijven hebben uitgeslpitst.

*wat de foto's betreft: daar hebben ze nog niets van gevraagd.

(behalve initieel, omdat dat ons 180 euro schatter uitgespaard heeft)

afbeelding van ushkar
Lid vanaf: 09/10/2008
2408 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Nogmaals, zonder dat ik connecties heb bij de bank (op ene lening en wat zeldzame spaarcentjes na):

*die 50 euro klopt inderdaad. per opname betaal je dat bedrag. Keerzijde is dat wij makkelijk grote schijven ineens meekrijgen. Ik den dat we ons volledige lening in 3 of 4 schijven hebben uitgeslpitst.

*wat de foto's betreft: daar hebben ze nog niets van gevraagd.

(behalve initieel, omdat dat ons 180 euro schatter uitgespaard heeft)