• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

6% voor de eerste 50.000 hoe?

Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Punten
0
Miischien een domme vraag en waarschijnllijk is ze hier al eens gesteld op het forum, maar ik zie het bos niet meer tussen de bomen.



Onze bouwvergunning is van voor 01/04/2010 en de werken zijn reeds gestart.



Nu verwacht ik binnenkort de eerste factuur van de aannemer.



Neem nu dat de aannemer mij een factuur van 50.000 euro toestuurd dient hij dan zelf 6% aan te rekenen of hoe gaat dat juist?
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Je moet bij de BTW administratie een attest opvragen.

Daarvan geef je een kopie aan de aannemer.

Die geeft jou dan een factuur met 6% btw.
 
Lid geworden
20 mrt 2010
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
Steven



BTW dokument kan je hier vinden: http://www.roelenkelly.be/linkedfiles/btwdocumenten/ (dank aan Roel en Kelly).





Dit dok invullen, sectie E openlaten, laten tekenen en afstempelen bij BTW administratie. Bij ons hadden ze ook kopie bouwvergunning nodig.

(Let wel dat als jij en je vrouw als bouwheren op vergunning staan, jullie allebei dit btw dok moeten tekenen.)

Zij houden origineel en jij geeft kopies aan je aannemer(s).

Volgens de btw man gaat het enkel om facturen gemaakt in 2010, daarom niet perse betaalde facturen.
 
Lid geworden
8 jun 2009
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
0
Goeie vraag!



Hier ook op gevloekt. Dan uiteindelijk naar kantoor van administratie belastingen gebeld, en zij hebben een formulier per post bezorgd dat ondertekend moest teruggestuurd worden. Daarna kan aannemer nummer formulier vermelden op zijn facturen.

Ikl ben dus niet ter plaatse moeten gaan om alles in orde te krijgen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan