• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Grasmaaier na 100m2 niet meer in gang te krijgen

Toti1234567

Nieuw Lid
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo

Ik heb vlak voor de lockdown mijn benzinemaaier na onderhoud opgehaald bij de winkel. Na 100m2 stopt hij en is niet meer in gang te krijgen. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Onmogelijk om zo iets te kunnen zeggen...

Wat hoor je als je hem in gang probeert nte trekken ! Gaat hij rond ? Krijgt hij ontsteking ? Brandstoftoevoer ? 

 
 

Toti1234567

Nieuw Lid
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
6
Oja, de motor voelde wel erg warm aan... Ook na afkoelen kon ik niet meer in gang trekken... 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Oliepeil ok ? 
 

Toti1234567

Nieuw Lid
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
6
Ik ga ervan uit dat de onderhoudsfirma toch wel het nodige gedaan heeft qua oliepeil... Maar zal eens nakijken. Kan de motor heet voelen en weigeren te starten indien het oliepeil te laag ligt?
 

Mc Mudface

Actief Lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
736
Waarderingsscore
45
Punten
28
Nog naft gebruikt van vorig seizoen? Of zat er nog in van vorig seizoen? Mijn grasmachien van Weibang kan absoluut niet met oude naft om.
 

Toti1234567

Nieuw Lid
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
6
Ahja, er zat ng oude naft in... Wat nu? 
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Mc Mudface zei:
Nog naft gebruikt van vorig seizoen? Of zat er nog in van vorig seizoen? Mijn grasmachien van Weibang kan absoluut niet met oude naft om.

Aspen, veel beter 

 

mijne start ook moeilijk bij warme motor, nooit reden gevonden
 

Toti1234567

Nieuw Lid
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
6
Ah en de benzine die ik er nu heb ingedaan is van het tankstation van oktober 2019. Is dat te oude benzine? Morgen verse benzine halen en opnieuw proberen? 
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
Toti1234567 zei:
Ahja, er zat ng oude naft in... Wat nu? 

Aspen is inderdaad het beste.  Zeker geen E10 (95) gebruiken, eventueel E5 (98) maar dan ook zorgen dat je niet te veel op voorraad hebt zo dat die regelmatig vernieuwd wordt. (wanneer de benzine enkele maanden in de carburator blijft zitten koekt er vannalles aan).  Meestal zorgt dat voor startproblemen. Maar het is wel raar dat hij stilgevallen is na 100m2, bij het onderhoud hebben ze toevallig het kraantje van de toevoer niet dicht gezet? 

 
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
Wel de blauwe bussen aspen4 nemen (viertaktmotor) NIET de rode bussen aspen2.
 

Mc Mudface

Actief Lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
736
Waarderingsscore
45
Punten
28
Ik pak altijd maar voor 5 liter 98. En voor de winter de naftbak leegmaken. Dat doe je nu best ook. Bakske eronder, schuinhouden en laten leeglopen. En dan nieuwe erin. En de stop maar een beetje vast draaien, niet kei hard.
 

VdE

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 sep 2012
Berichten
625
Waarderingsscore
138
Punten
43
Tom DV zei:
Toti1234567 zei:
Ahja, er zat ng oude naft in... Wat nu? 

bij het onderhoud hebben ze toevallig het kraantje van de toevoer niet dicht gezet? 

 

Dat was ook het 1ste waaraan ik dacht. 
 

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
mss veiligheidsbaar kabel te lang?  ( veiligheids baar die je motor laat stilvallen als je er niet op knijpt)
 

tuurruysschaert

Actief Lid
Lid geworden
7 okt 2018
Berichten
670
Waarderingsscore
54
Punten
28
Eens wat remreiniger of startpilot in de luchtfilter spuiten kan ook helpen, is wel niet goed maar bv bij mij wegens plaatsgebrek moet de grasmachine buiten staan bloot in de regen want hij was toch kapot.

1 keer spuiten 2 keer trekken en in gang na 6 maanden.
 

tuurruysschaert

Actief Lid
Lid geworden
7 okt 2018
Berichten
670
Waarderingsscore
54
Punten
28
Of bougie uitdraaien en met schuurpapier tussen dat lipje opschuren en er weer indraaien.

Al uw bougie nat staat van de nafte heb je hem versmoord en moet je hem droogtrekken met de bougiekop eruit.

je kan ook controleren of je nog ontsteking hebt door de bougie met kabel eraan tegen het motorblok te houden.

het kan ook zijn dat je luchtfilter te vervuild is, probeer eens zonder luchtfilter te starten.
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Zo kunnen we bezig bljven, misschien is de carburator verstopt bv. door vuil in de naft.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
.. of stoemmesweg tijd voor een nieuwe grasmaaier dat is afgestemd op de oppervlakte ?

 

100m² gras en een benzinemaaier. Eer die fatsoenlijk opgewarmd is , is het al gedaan met werken. 

 
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
lukanar zei:
.. of stoemmesweg tijd voor een nieuwe grasmaaier dat is afgestemd op de oppervlakte ?

 

100m² gras en een benzinemaaier. Eer die fatsoenlijk opgewarmd is , is het al gedaan met werken. 

 

Het is zelfs een zitmaaier.

Maar waar lees jij dat TS maar 100m2 moet afrijden? Hij is stilgevallen na 100m2  

Verder vrees ik dat we nooit gaan weten of en hoe het opgelost is. Wanneer ik TS zijn andere topics bekijk wordt er zelden feedback gegeven. Jammer

Zoals reeds eerder aangegeven zal de carbu verstopt/aangekoekt zijn. Proper maken of een nieuwe er op, zulke carbu's zijn vrij goedkoop.

 
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
oke verkeerd gelezen, veel te snel weer

Dacht dat hij een gazonneke had van 100 m²

vandaar.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan