Blowerdoor 1,41 > impact op E peil?

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Skorno
Lid vanaf: 20/05/2017
53 berichten

Wij hebben net onze blowerdoor achter de rug.

• Iemand die een schatting kan geven hoeveel E-punten ik zou winnen hiermee tov de traditionele 12 punten? Verslaggever zal immers wel even op zich laten wachten.
  • Is 1,41 op v50 een goed resultaat? Het betreft een nieuwbouw met inpandige garage en plat dak.

Reacties

afbeelding van art
Lid vanaf: 13/05/2009
347 berichten
Rapporteer

zeer zeker goed!

meeste architecten gaan voor 3-5. Passiefbouw heeft een n50 van 0,6. 

Waarde bij ontstentenis is 12. 

In het beste geval kan je ongeveer 10 e-peil punten winnen.  Dus je hebt er zeker een aantal. 

afbeelding van Skorno
53 berichten
Rapporteer

Op de site van wtcb vond ik net dit document, op pagina 3 een tabel met E-peil tov v50 verhouding. Ik heb een vrijstaande woning (met systeem d). Screenshot van die tabel ook in bijlage.

Is dit realistisch? Kan mijn v50 van 1,41 dus 15 epeil punten opleveren omdat het een vrijstaande woning isshok?

afbeelding van Woubeir
Lid vanaf: 16/09/2008
1397 berichten
Rapporteer

Het kan, maar of dat gebeurt, hangt af van het ontwerp. Bij ons zouden bv. 16 E-punten gewonnen worden, maar alles hangt dus af van heel het ontwerp.

mvg,

WB

afbeelding van stefan
Lid vanaf: 10/03/2006
26069 berichten
Rapporteer

Skorno schreef:

Op de site van wtcb vond ik net dit document, op pagina 3 een tabel met E-peil tov v50 verhouding. Ik heb een vrijstaande woning (met systeem d). Screenshot van die tabel ook in bijlage.

Is dit realistisch? Kan mijn v50 van 1,41 dus 15 epeil punten opleveren omdat het een vrijstaande woning isshok?

1,4 met systemen D?

oh my God Sad

afbeelding van Skorno
53 berichten
Rapporteer

stefan schreef:

Skorno schreef:

1,4 met systemen D?

oh my God Sad

Niet goed dus? :/

Ik heb bij deze post even een foto van het resultaat gepost, voor het geval ik het verkeerd lees. Ik denk een v50 te lezen van 1.41; de n50 zie ik niet direct maar denk dat die de 0.66 zou kunnen zijn onderaan op het scherm.

afbeelding van stefvdc
Lid vanaf: 01/12/2014
237 berichten
Rapporteer

resultaat v50 = 1,41 is zeker goed.

invloed op je E-peil is afhankelijk van de woning maar zal ongeveer 10 punten zijn

afbeelding van Goldilock
Lid vanaf: 02/11/2007
250 berichten
Rapporteer

hangt ervan af van welke waarde je vertrekt. Als in je startverklaring als iets van de blowerdoor was opgenomen kan het zijn dat het niet meer zo sterk zakt (dan zitten die -punten als mee in de startverklaring).

In mijn situatie was er met de waarde bij ontstentenis gewerkt en ben ik 18 punten gezakt met een v50 van 0.37

afbeelding van stefan
Lid vanaf: 10/03/2006
26069 berichten
Rapporteer

stefvdc schreef:

resultaat v50 = 1,41 is zeker goed.

invloed op je E-peil is afhankelijk van de woning maar zal ongeveer 10 punten zijn

goed?

en wat met schimmel binnenkort in badkamer, keuken, wc

of tocht?

afbeelding van Nu7s
Lid vanaf: 19/08/2011
6872 berichten
Rapporteer

Het is een nieuwbouw = ventilatie...

Heb je een algemene vraag? Stel ze via het forum, niet via privébericht!

afbeelding van dert
Lid vanaf: 05/05/2018
33 berichten
Rapporteer

ik zat ook rond die waarde, volgens keurder zeer goed met inpandige garage en standaard sectionaalpoort , dus deze is grote rem op superdichte woning .