She's mine !! All mine !!!

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van tilt!
Lid vanaf: 02/06/2006
6423 berichten

Het is zover, compromis is getekend !

De ex-brandweerkazerne van Lebbeke !

Zocht altijd al iets speciaals, iets industrieels, iets met geschiedenis, iets anders dan de obligatoire "3 slaapkamers + koerken", iets groot, maar toch nog (heeeel) net te betalen, en dit is het geworden :

Gelegen aan de voet van de kerk, knal in het midden van het centrum van Lebbeke, mét "zicht op zee" ...

Zoals jullie zien is alles in prachtstaat ! Smile

De muren zijn goed, voor de rest is het gebouw leeg (of wat er staat van valse wanden etc.. moet er toch uit).

Eerste werk zou eigenlijk het dak zijn. Hier heb ik al direct een vraagje : wat is het best : een geïsoleerd plat dak, of zo'n dak met gebogen metalen platen ? Welk is het goedkoopst in aanschaf/plaatsing ? Welk is het best qua isolatie ?

Volgend werkje is : vensters en gevelbekleding op het eerste verdiep. Na een kleine zoektocht op het forum blijkt dat Marnix een potentiële kandidaat is ? Heb ik nu gedroomd, of heb ik een goeie maand geleden op de radio horen afroepen dat wijzigingen aan de voorgevel (in dit geval sandwichpanelen op de eerste verdieping) zomaar zonder bouwvergunning mogen uitgevoerd worden ?

Dan heb ik nog een vraagje : is het verschil in vloerverwarming en gewone verwarming met radiatoren echt *zo* groot ? Als het huis deftig geîsoleerd is kan een verwarming met radiatoren ook niet - bij wijze van spreken - dag en nacht blijven branden ?

Reacties

afbeelding van Nu7s
Lid vanaf: 19/08/2011
7794 berichten
Rapporteer

Nice!

Heb je een algemene vraag? Stel ze via het forum, niet via privébericht!

afbeelding van stoffels
Lid vanaf: 08/11/2006
374 berichten
Rapporteer

top weeral, ziet er goed uit alleen zul je in uwen djbooth  op uw knieen moeten gaan zitten om te mixen.Het enigste wat me stoort is dat kabeltje aan dat porsche embleem *diablo*

When I'm dead I hope my wife doesn't sell my tools for what I told her I paid for it.

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

DJbooth is slang voor "ik heb ooit e kaske in den Ikea gekocht en daar in 't midden een gat in gezaagd omdat ik daar zo'n kweeniehoecool mengpaneel van Synq in wou plaatsen (die blauwe LED'jes Music 2 ), een mengpaneel zonder TT's is niks en daarom er maar 2 TT's ook bijgekocht, samen met een hap vinyl hier en daar want vroeger had ik maar 10 platen hoop en al en nu zit ik dus met een hoop vinyl, TT's en e mengpaneel waar ik niks mee doe want, zeg nu zelf, wie staat er nog om de 3 minuten op om een nieuw plaatje op te leggen? "

Maw: het staat er en da's genoeg. Da's zoals de flipperkasten.

Moest er nu toch persé iemand willen battelen, kan de poef van de salon aangeschoven worden Good

Mij stoort het kabeltje niet, maar ik kan begrijpen dat het stoort. 't Is ofwel alles een vaste plaats geven, ofwel plaats laten voor verandering. Mezelf kennende laat ik zoveel mogelijk plaats voor verandering. In principe is't 2 minuten werk om dat kabeltje weg te steken, het logo hangt 20 cm van het stopcontact, effe gaatje boren door de gyproc en je kan dat zwart kabeltje doorsteken achter de gyproc naar het stopcontact. Kabeltje weg.

Doch neen Smile Je hebt me al een volledig plafond laten afbreken en this is where I draw the line! ROFL

If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

afbeelding van stoffels
374 berichten
Rapporteer

verdomme toch, opdracht mislukt, ik dacht dat ik kon zot maken *diablo* maar tis ni gelukt.

When I'm dead I hope my wife doesn't sell my tools for what I told her I paid for it.

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

I'm done!

Ducktail put to good use:

McQueen, flippers, Porsche and coffee:

De beloofde hangspot (recup uit een oude loods) zijn er niet geraakt, vandaar een oude winnaar: kelderlampen...

TOTMBO heeft ook kosten gedaan:

En net op de valreep nog een alhier reeds (door mij) bejubelde Airborne kunnen kopen. Beestje is zo goed als nieuw:

Sfeerfoto's:

Tijdens de housewarmingparty:

En den dikken mocht ook nog eens naar huis komen:

Laatste aanwinst, tot nu toe nog nooit de plaats voor gehad:

En voila, we kunnen aan het terras beginnen...angel

afbeelding van laserq
Lid vanaf: 23/02/2014
569 berichten
Rapporteer

dat ziet er top uit yes 

kom je nog wel in de rest van je huis?

afbeelding van stonebiker
Lid vanaf: 06/01/2007
3260 berichten
Rapporteer

tilt! schreef:

I'm done!

Ducktail put to good use:

McQueen, flippers, Porsche and coffee:

De beloofde hangspot (recup uit een oude loods) zijn er niet geraakt, vandaar een oude winnaar: kelderlampen...

TOTMBO heeft ook kosten gedaan:

En net op de valreep nog een alhier reeds (door mij) bejubelde Airborne kunnen kopen. Beestje is zo goed als nieuw:

Sfeerfoto's:

Tijdens de housewarmingparty:

En den dikken mocht ook nog eens naar huis komen:

Laatste aanwinst, tot nu toe nog nooit de plaats voor gehad:

En voila, we kunnen aan het terras beginnen...angel

Ik heb het hier al enkele maanden niet meer gevolgd en ik ben dus enorm verschoten van de nieuwe stek.

Zo zie je maar als je lang genoeg zoekt!

Heel cool aangepakt in de eigen tilt stijl (ik ben een grote fan).

Het lijkt eigenlijk wel een crib uit de Million Dollar Listing (Fox tv).

Smile

afbeelding van dark-divx
Lid vanaf: 24/10/2014
163 berichten
Rapporteer

echt de max!

afbeelding van stoffels
374 berichten
Rapporteer

wow, das wel de max, nog nen box.. erbij ,de collectie is wel compleet nu, echt knap gedaan, dikke feli hoor,

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

Thx all voor de complimenten.

Den Boxster is ondertussen weeral pleite :(  Onze frang viel dat we 4 auto's hadden en eigenlijk allemaal coupé's, met ne kleine van 15j toch niet echt handig. En ja, ik noem de T5 ne coupé Smile 2 deuren en 2 zitplaatsen...

Nu aan't zien om een brug te zetten in de gamerage zodat het een beetje meer garage wordt ipv gameroom. Alleen kiezen = verliezen. Waar ze te plaatsen maw. Als ze niet gebruikt wordt staat ze al gauw in de weg en van die verplaatsbare dingen moet ik niet hebben, 't moet "echt" zijn.

afbeelding van stoffels
374 berichten
Rapporteer

gaat ge mekaniecker worden ? of detailer ? of ist gewoon om uw banden te wisselen.

Mooiste oplossing is toch die van jack olsens garage (die kent ge wel) ingebouwd in de grond.

zoiets dus, komt er bij mij ook nog wel eens.http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/autoaccessoires/gereedschap/inbouw-schaarhefbrug-3ton-185-hoog-255792592.html

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

Ben mezelf aan't oppeppen en aan't wijsmaken dat ik die brug echt wel ga gebruiken om een paar probleempjes aan de 964 te tackelen, in praktijk echter... Smile gaat die daar waarschijnlijk staan te staan zoals alle andere shizzle, jaarlijks ne keer gebruiken om den T5 zijn wielen te wisselen voor de keuring.

Die die jij laat zien zou wel mijn plaatsingsprobleem oplossen, maar ik betrouw zo'n ding niet. Die van (de inderdaad hier bekende Jack) is eigenlijk een poetsbrug die amper 1 meter omhoog gaat. Die die jij laat zien gaat een pak hoger maar (ik ben vooringenomen) dat ziet er mij een kwakkel geval uit + je verliest veel ruimte om de onderzijkant van de wagen te kunnen bereiken.

Nee, als er eentje komt zal 't een 2-palen brug worden. Wat goed genoeg is voor Ed China is ook goed genoeg voor mij.

afbeelding van tilt!
6423 berichten
Rapporteer

Dames,

help a nigga in need out!!

Ik zeg het al jaren maar ik word altijd op hoongelach onthaald: zonnepanelen...

Dit is mijn factuur, allez, afrekening...

Kan ik mijn zonnepanelen afkoppelen en terug dubbeltarief nemen of ben ik ook hier in eigen huis geen baas meer?

afbeelding van D I Y
Lid vanaf: 12/08/2013
9446 berichten
Rapporteer

Heb je problemen met die zonnepanelen?

Al eens de test gedaan op de v-test van de vreg.be wat het verschil zal zijn in prijs? Je bent over het algemeen toch duurder af zonder. Heb je groene-stroom certificaten voor jouw productie? Want die zorgen echt wel voor gratis elektriciteit ivglm de sukkels zoals ik die deze niet hebben (wij hebben gewoon goedkopere elektriciteit ipv gratis. Ongeveer 10ct/kWh goedkoper).

Mijn elektriciteitsrekening zit in dezelfde grootte-orde, na 5300Wp aan PV (weliswaar op plat dak en een deel vangt in de winter schaduw dus ze tellen maar voor 4900Wp met bijna 5000kWh productie per jaar, op een omvormer van 4,2kVA).

Zonder de panelen komt daar vlot 700€/j bij.

Ik heb wel nog altijd tweevoudig tarief omdat mijn verbruik dus niet op 0 komt. Ik regel het wel zo dat bijna al mijn restverbruik (in totaal toch nog 3500kWh) op nachttarief zit.

Teller laten veranderen naar tweevoudig tarief is ook verre van gratis.

Aan bovenstaande uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden.blum
Regio: Roeselare-Kortrijk

afbeelding van c00kie
Lid vanaf: 22/03/2006
10973 berichten
Rapporteer

alles hangt af van hoeveel je voor je installatie betaald hebt, hoeveel ze al opgebracht heeft, of er gsc's aanwezig zijn of niet...  

Maaaaar, in principe is het nog altijd goedkoper om zonnepanelen te hebben dan er geen te hebben. Je energie zal altijd goedkoper zijn dan wanneer je geen zonnepanelen hebt.  

Enkel wanneer je installatie zwaar overgedimensionneerd is (zoals in het verleden af en toe wel eens gebeurde) kan het nadelig zijn om zonnepanelen hebben aangezien je omvormer te groot is waardoor je te veel prosumententarief gaat betalen.

Maar ik moet de eerste installatie nog tegenkomen die verlies doet door zonnepanelen te hebben...

Hallo kroket, een koekje voor de dorst stilt je honger niet!