She's mine !! All mine !!!

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van tilt!
Lid vanaf: 02/06/2006
6425 berichten

Het is zover, compromis is getekend !

De ex-brandweerkazerne van Lebbeke !

Zocht altijd al iets speciaals, iets industrieels, iets met geschiedenis, iets anders dan de obligatoire "3 slaapkamers + koerken", iets groot, maar toch nog (heeeel) net te betalen, en dit is het geworden :

Gelegen aan de voet van de kerk, knal in het midden van het centrum van Lebbeke, mét "zicht op zee" ...

Zoals jullie zien is alles in prachtstaat ! Smile

De muren zijn goed, voor de rest is het gebouw leeg (of wat er staat van valse wanden etc.. moet er toch uit).

Eerste werk zou eigenlijk het dak zijn. Hier heb ik al direct een vraagje : wat is het best : een geïsoleerd plat dak, of zo'n dak met gebogen metalen platen ? Welk is het goedkoopst in aanschaf/plaatsing ? Welk is het best qua isolatie ?

Volgend werkje is : vensters en gevelbekleding op het eerste verdiep. Na een kleine zoektocht op het forum blijkt dat Marnix een potentiële kandidaat is ? Heb ik nu gedroomd, of heb ik een goeie maand geleden op de radio horen afroepen dat wijzigingen aan de voorgevel (in dit geval sandwichpanelen op de eerste verdieping) zomaar zonder bouwvergunning mogen uitgevoerd worden ?

Dan heb ik nog een vraagje : is het verschil in vloerverwarming en gewone verwarming met radiatoren echt *zo* groot ? Als het huis deftig geîsoleerd is kan een verwarming met radiatoren ook niet - bij wijze van spreken - dag en nacht blijven branden ?

Reacties

afbeelding van tilt!
6425 berichten
Rapporteer

Goh, verweerde eik is ook wel knap maar niet zo industrieel als tees. Verweerde eik hadden we al toegepast in TOTMBO's vorige huis, in 't wc + die parket erop die dan weer een andere soort hout is... Nee, *very* happy met 't resultaat.

Ik zie graag wit, maar deze muur was TE massief, de TV hing erop als een puist, een zandkorrel in de Sahara. Nu komt die muur (én TV, én kastje, én de haard) veel meer tot zijn recht + it looks $1.000.000. Maar hey, smaken verschillen inderdaad, en goeie smaak kan je niet kopen ROFL

Nog een extra reden waarom we voor behang kozen, allezja, fotobehang, is dat de haard er indertijd met wat kunst en vliegwerk achteraf ingeplaatst is en de gyproc langs alle kanten scheurde, en daar is nu netjes over behangen.

We hebben zeer lang getwijfeld, uiteindelijk een foto gevonden online, gevraagd hoe groot die effectief was, bleek te klein te zijn om de muur te vullen, maar ze hebben daar wizards zitten die er dan wel effe een stukje aanplakken, zag er goed uit op pc, maar eens we 't behang dan toegestuurd kregen zag het er op rol zo slecht uit dat we nog even getwijfeld hebben of we het er wel zouden ophangen. Eens het af was hebben we ons in de zetel gezet en er gewoon naar gekeken, en blijven naar kijken, verwonderd hoe zoiets onnozel zo knap kon zijn.

De rest van de muren wordt pas geschilderd als 't plafond gevoegd is, maar in principe blijven die wit.

If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

afbeelding van koen24
Lid vanaf: 12/08/2009
559 berichten
Rapporteer

Hoewel ik wit wel mijn stijl is vind ik de transformatie wel geslaagd.   Eenzelfde lichtere tint zou misschien ook wel OK zijn geweest.

Ik vind met veel wit te hebben en daarop een parketvloer komt deze parket toch zeer goed tot zijn recht ?

Btw  Tilt,    vergeet niet nu je een tuin hebt dat je u ook buiten moet bezighouden hé....*lol*   uw tuin winterklaar zetten...*preved*

afbeelding van tilt!
6425 berichten
Rapporteer

De parket is één van de weinige dingen die ons niet voor de volle 100% aanstaat. We zouden eigenlijk liever ook hier polybeton hebben. We vragen ons af of -moest daar in de niet zo nabije toekomst ooit budget voor zijn- we de parket kunnen uitbreken en dan toch nog polybeton kunnen laten leggen? 'k Denk dat de parket ongeveer 2cm hoog is, maar ik vrees dat dat niet genoeg is voor polybeton. De parket ligt op chape met daaronder betonnen welfsels.

De tuin...

Tuin = gras, veel meer is er hier niet, en met de zitmaaier kijk ik er niet zo tegenop Wink

afbeelding van F-B
Lid vanaf: 03/08/2006
5089 berichten
Rapporteer

2 cm zal te weinig zijn voor polybeton.  Dacht dat je zeker 12cm nodig hebt.

Je kan natuurlijk ook de chappe uitbreken, dan heb je direct wat meer hoogte. Smile

afbeelding van tilt!
6425 berichten
Rapporteer

Stop

Dat gaan we niet doen hé? Wink

Blij toe, want anders is dat toch weer een idee dat blijft sluimeren.

afbeelding van jsll
Lid vanaf: 22/07/2011
202 berichten
Rapporteer

dit is misschien ook een optie

http://www.barefootmineralfloors.com

afbeelding van slovenie
Lid vanaf: 22/11/2010
1065 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door tilt!

Woensdag het huis van TOTMBO online gezet, de eerste kijkers pas zondag laten komen omdat we eerst nog één en ander wilden afwerken, 4 bezoeken waren gepland en het eerste koppel dat kwam kijken heeft het direct gekocht! New russian

Ik wil dat ook!

Vandaar: prijsverlaging! Tegelijkertijd ook een beetje Porsche in de prijs verwerkt die dus nu op 349.911 Euro staat Good

Alle info op www.dogleg.be en vergeet niet te sharen, en nog meer te sharen Give rose

Ons nieuw "spel" otoh wordt in principe eind Mei, begin Juni geschreven...

Wat een schreeuwerig interieur! *throwing up* *throwing up* *throwing up*

afbeelding van tilt!
6425 berichten
Rapporteer

@jsll: inderdaad, dat ziet er heel netjes uit, doch, eerst één en ander verkopen om budget vrij te krijgen, vandaar "slovenie" bedankt voor het schopje Give rose

afbeelding van masjienist
Lid vanaf: 22/03/2006
2166 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door tilt!

De parket is één van de weinige dingen die ons niet voor de volle 100% aanstaat. We zouden eigenlijk liever ook hier polybeton hebben.

Misschien kan de laminaat van Parador ook een alternatief zijn?
Verschillende eigentijdse en ook custom-designs en niet teveel breekwerk...

afbeelding van tilt!
6425 berichten
Rapporteer

Een andere laminaat zou een oplossing kunnen zijn ware het niet dat het probleem eigenlijk het feit is dat 't laminaat is Biggrin

Ik (we) hebben 't niet echt voor laminaat. We zitten hier ook met vv. Op een slaapkamer of in de dressing al wat je wil, maar in de living...

Maar zoals reeds eerder gezegd: da's pas iets voor als we ooit eens in 't geld zwemmen. De laminaat die er ligt is echt wel mooie laminaat, maar ja, we zien liever beton/tegels/gietvloer.

afbeelding van tilt!
6425 berichten
Rapporteer

Eentje voor Babelutte Biggrin

Toen we een jaar geleden ongeveer op zoek waren werd hier ook eens een link gedeeld naar een huis met zo'n verroeste gevel. Achter de garagepoort stond toen een oranje Karmann Ghia (iirc), wel dat huis was verleden week op "Baksteen in de maag". De Karmann had plaats geruimd voor een grijze Boxster New russian

afbeelding van F-B
Lid vanaf: 03/08/2006
5089 berichten
Rapporteer

Dat spel op de foto ombouwen tot een stofzuiger.  Dat zou nog eens de max zijn.

afbeelding van Erik701
Lid vanaf: 22/01/2014
223 berichten
Rapporteer

Zo'n ding is waardeloos. Je moet er minimum 2 hebben om er plezier aan te beleven!

afbeelding van tilt!
6425 berichten
Rapporteer

@F-B: Zwijg stil.

Ik had zo al eens liggen rondkijken met het gedacht van heel 't plafond vol kiekendraad te hangen (en dat dat nog wel een cool effect zou gehad hebben), maar toen viel mijne frang dat ik geen metalen vloer heb, en dat één tik tegen die vensters nogal eens een scheurtje zou kunnen veroorzaken, etc, etc... Heb dan maar dat idee opgeborgen. Maar... I like your thinking! Good

afbeelding van Nu7s
Lid vanaf: 19/08/2011
8030 berichten
Rapporteer

Zijn dat sporen op uw mooie houten vloer naast de zetel?

Heb je een algemene vraag? Stel ze via het forum, niet via privébericht!