She's mine !! All mine !!!

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van tilt!
Lid vanaf: 02/06/2006
6425 berichten

Het is zover, compromis is getekend !

De ex-brandweerkazerne van Lebbeke !

Zocht altijd al iets speciaals, iets industrieels, iets met geschiedenis, iets anders dan de obligatoire "3 slaapkamers + koerken", iets groot, maar toch nog (heeeel) net te betalen, en dit is het geworden :

Gelegen aan de voet van de kerk, knal in het midden van het centrum van Lebbeke, mét "zicht op zee" ...

Zoals jullie zien is alles in prachtstaat ! Smile

De muren zijn goed, voor de rest is het gebouw leeg (of wat er staat van valse wanden etc.. moet er toch uit).

Eerste werk zou eigenlijk het dak zijn. Hier heb ik al direct een vraagje : wat is het best : een geïsoleerd plat dak, of zo'n dak met gebogen metalen platen ? Welk is het goedkoopst in aanschaf/plaatsing ? Welk is het best qua isolatie ?

Volgend werkje is : vensters en gevelbekleding op het eerste verdiep. Na een kleine zoektocht op het forum blijkt dat Marnix een potentiële kandidaat is ? Heb ik nu gedroomd, of heb ik een goeie maand geleden op de radio horen afroepen dat wijzigingen aan de voorgevel (in dit geval sandwichpanelen op de eerste verdieping) zomaar zonder bouwvergunning mogen uitgevoerd worden ?

Dan heb ik nog een vraagje : is het verschil in vloerverwarming en gewone verwarming met radiatoren echt *zo* groot ? Als het huis deftig geîsoleerd is kan een verwarming met radiatoren ook niet - bij wijze van spreken - dag en nacht blijven branden ?

Reacties

afbeelding van stoffels
Lid vanaf: 08/11/2006
374 berichten
Rapporteer

mooi gebouw en mooie ruimte, over die systeemplafond in de bureel heb ik juist moeten kotsen maar das mijn probleem. 

kazerne verkocht ? Als het zo is moet dat zeer doen.

When I'm dead I hope my wife doesn't sell my tools for what I told her I paid for it.

afbeelding van stoffels
374 berichten
Rapporteer

mooi gebouw en mooie ruimte, over die systeemplafond in de bureel heb ik juist moeten kotsen maar das mijn probleem. 

kazerne verkocht ? Als het zo is moet dat zeer doen.

When I'm dead I hope my wife doesn't sell my tools for what I told her I paid for it.

afbeelding van tilt!
6425 berichten
Rapporteer

Nee, nog niet verkocht (zie mijn signature (en niet vergeten sharen langs alle kanten Wink )). Zal idd zeer doen, maar ja, je kan niet alles hebben.

Net beslist van toch ook maar de Jubi op te offeren. Liever effe tanden bijten ipv misschien te moeten sukkelen. Toen ik de kazerne kocht zijn de toenmalige Boxster en de jet-ski's ook gesneuveld. Prioriteiten..., en een huis staat bij mij nog steeds hoger aangeschreven.

Misschien ga ik er wat licht over hoor. Ik ga nog dikwijls aan de Jubi en de kazerne denken. Otoh, is't maar nen auto en wat bakstenen. Daarbij, ik heb van zoveel spijt! Biggrin

Die systeemplafond is idd niet je van het. Otoh laat dit plaats om eens veranderingen te doen in 't decor. Paar flipperkasten in 't midden van de ruimte? No problemo, een paal zetten met wat stopcontacten ét voila... Ergens een extra lichtpunt of stopcontact nodig voor een neon oid? Kabeltje is snel bijgetrokken. Als 't plafond moest "gegyprocced" zijn is dat allemaal niet mogelijk. 't Zal een gameroom/garage worden hé? 't Is niet de woonkamer Blush Wink

If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.

afbeelding van stoffels
374 berichten
Rapporteer

allez vooruit, tis goed dat je zo denkt, een huis is nog altijd meer waard dan een wagen zelfs een p. Trouwens je hebt altijd je 64 nog! Of doe je die ook weg ?  En bekijk het positief, vanaf de jubi verkocht is kan je zelf verwennen met een nieuwe vw T6 bangbus .... *new_russian*

afbeelding van stoffels
374 berichten
Rapporteer

verklaring new_russian > tjiens, blijkbaar werken alle smileys nog niet op het forum.

afbeelding van F-B
Lid vanaf: 03/08/2006
5089 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door tilt!

Net beslist van toch ook maar de Jubi op te offeren. Liever effe tanden bijten ipv misschien te moeten sukkelen. Toen ik de kazerne kocht zijn de toenmalige Boxster en de jet-ski's ook gesneuveld. Prioriteiten..., en een huis staat bij mij nog steeds hoger aangeschreven.

Indien het enigszins kan, zou ik dat niet doen.   volgens mij ga je er nogal vlug spijt van hebben.   En hoe groot is de kans dat je later een dergelijke auto opnieuw kunt kopen ?

Owja: meer pics. Smile

afbeelding van tilt!
6425 berichten
Rapporteer

Stoffels kan gedachten lezen Blush

De mogelijke aankoop van een T6 zit er wel degelijk voor een deel tussen, alhoewel ik ondertussen wel een beetje gedegouteerd ben van VW én hun verkopers. Lang verhaal kort: beginnen kijken naar een T5, prijs laten opmaken, bijna van mijne sus gedraaid, thuisgekomen de configurator nog eens opgestart en eens krak dezelfde T5 uitgerekend die ik in Mei 2013 besteld had. Die was (anderhalf jaar later) zo maar even 4000 Euro duurder geworden! Zelfs met hun "interessante" autosalonkorting aan af waar ze zoveel reclame mee maken. Kijk, dan stopt het voor mij. Ui protest bij Opel gaan zien voor een New Vivaro. Heel mijn leven met Opel gereden, altijd tevreden van geweest en de New Vivaro is -voor dezelfde config- zo maar even 6000 Euro goedkoper.

Maar hij heeft "het" niet.

2 Verschillende verkopers van VW de vraag gesteld hoe het kwam dat een model dat bijna vervangen wordt toch zo hard opgeslagen is en van de eerste geen antwoord en van de tweede een "tja" antwoord gekregen.

Dan beginnen koekeloeren in de 2e-handse, wat rondsurfen op 't net en blijkbaar zou in maart of mei reeds de nieuwe T6 al uitkomen. Dus wachten we daar maar even op hé? Wel eerst de kazerne en/of de Jubi verkopen. Je kan niet alles hebben.

Nochtans, zo nen T5 "25 Edition"... It floats my boat Dirol

Otoh... Als ik dan zo eentje zie heb ik daar weer goesting in:

En zo blijven we bezig hé Wink Maar nu eerst focussen op 't huisje. De 964 blijft btw, die gaat één dezer binnen voor een cosmetische ingreep. Voorkant wordt herspoten, RS-bumper erop achteraan en waarschijnlijk een ducktail ook. Als we dan op ons effen zitten nog ne keer ander zjantjes en hij is af.

Meer pics... Ik heb er momenteel alleen van die "ontspanningsruimte" vrees ik, of wacht nee.

Hier zie je dus nog wat er bvb nog moet aan gebeuren van afwerking. Dat "gat" in de gevel aan de rechterkant is voorzien om een rolluik te hangen en dient om de kussens en stuff makkelijk in weg te steken. Eén van de details dat me liet denken van "Dit moeten we hebben". Simpel, doch geniaal.

Oja, een zitmaaier dringt zich op Smile

afbeelding van tilt!
6425 berichten
Rapporteer

Woensdag het huis van TOTMBO online gezet, de eerste kijkers pas zondag laten komen omdat we eerst nog één en ander wilden afwerken, 4 bezoeken waren gepland en het eerste koppel dat kwam kijken heeft het direct gekocht! New russian

Ik wil dat ook!

Vandaar: prijsverlaging! Tegelijkertijd ook een beetje Porsche in de prijs verwerkt die dus nu op 349.911 Euro staat Good

Alle info op www.dogleg.be en vergeet niet te sharen, en nog meer te sharen Give rose

Ons nieuw "spel" otoh wordt in principe eind Mei, begin Juni geschreven...

afbeelding van masjienist
Lid vanaf: 22/03/2006
2166 berichten
Rapporteer

Moh!

Ik wist van NIKS! (Dat krijg je natuurlijk als het forum stuk gaat en je je FB opgezegd hebt...)
Een hele, hele dikke proficiat met de aankoop, tilt! Ik ben zeker dat jij en V. er weer iets super van gaan maken.
En die auto's... tja, het zijn tenslotte maar auto's eh. Mooie, maar toch gewoon, "auto's". In elke straat vind je er wel een paar.

Net zoals huizen, nu ik erover denk. *biggrin*

afbeelding van tilt!
6425 berichten
Rapporteer

Hoe een saaie muur te veranderen in iets waar je weer de nodige domme commentaren op krijgt... Smile

Voor:

Na:

Sweet mother of God Music 2

Btw: de loft staat nog steeds te koop, voor zij die iets anders willen dan 3 slaapkamers en e koerken Wink

afbeelding van charel
Lid vanaf: 09/04/2010
15748 berichten
Rapporteer

Ik heb al een commentaar die mogelijk dom kan gevonden worden.

Ik zou 'voor' en 'na' verwisselen.

afbeelding van jan88
Lid vanaf: 13/02/2015
46 berichten
Rapporteer

Oorspronkelijk bericht geplaatst door charel

Ik heb al een commentaar die mogelijk dom kan gevonden worden.

Ik zou 'voor' en 'na' verwisselen.

Ik ben ook meer fan van 'voor'...

Smaken verschillen natuurlijk.

afbeelding van aartwessels
Lid vanaf: 13/03/2014
3069 berichten
Rapporteer

Ik hou er wel van Tilt! Smile

Volg ons bouwblog!

http://onsnieuwehuis.be

afbeelding van F-B
Lid vanaf: 03/08/2006
5089 berichten
Rapporteer

Ik vind het wel mooi.  Beter dan die witte muur.

Alleen weet ik niet wat ik met dat stuk muur zou doen links die er op aansluit ...  Wit laten of een warmer kleur ?

afbeelding van Mario_
Lid vanaf: 19/12/2014
10195 berichten
Rapporteer

heb absoluut niets met 'wit' dus vind ik 'na' al veel beter, maar ik zou nog groffer gaan, verweerde eik-look